Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kleding in de herfst en winter
#27
Het is 's ochtends nog niet koel genoeg om lange kleding aan te trekken. Fiets op de gewone fiets nog in korte broek en t shirt. Morgenochtend meer dan 10 graden C. Voor korte ritten in katoen.
Wordt het kouder dan gaat de dunne lange broek aan tot vlak boven 0 graden met lang ondergoed en shirt met lange mouwen. Onder nul 0 de dikke lange broek en dun jack. Als winterzwemmer ben je niet zo kouwelijk.
Alle fietskleding is van Crivit (Lidl) of Decathlon. Kost weinig en biedt veel waar voor weinig geld. Zitten fietskleding en liggend hardllopkleding
Antwoord }
Bedankt door:
#28
Maar hoe blijf je droog op een ligfiets in een regenbui? Mijn ervaring is dat het water zich na een tijdje gaat verzamelen op je buik en kruis en vandaar naar binnen loopt. Ook de sluiting van een regenjas is er op gemaakt dat het recht naar beneden hangt en niet bijna horizontaal.
Antwoord }
Bedankt door:
#29
Simpel regenjas andersom aantrekken...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#30
(30-Sep-2020, 02:42 PM)Wouter schreef: Maar hoe blijf je droog op een ligfiets in een regenbui? Mijn ervaring is dat het water zich na een tijdje gaat verzamelen op je buik en kruis en vandaar naar binnen loopt. Ook de sluiting van een regenjas is er op gemaakt dat het recht naar beneden hangt en niet bijna horizontaal.

Ik had nog een regenjas liggen die ik met kanoen gebruikte, welke geen rits heeft aan de voorkant. Deze had ik van de week s'morgens aan en mijn torso was droog, alleen daar ik geen regenbroek aan had was de onderheelft nat. Als voordeel weet ik nu wel dat mijn onderbenen als eerste nat zijn en dan kan water je schoenen in lopen en daarna is je kruis/kont snel nat. Dus toch maar een regenbroek aan doen.

Dit was ook 1 van de redenen dat ik dit forum aan het doorspitten ben om gebruik te maken van de aanwezige kennis en ervaringen. Ben er ook al achter dat de diverse ligfietsen ook de zitting in een andere stand hebben en dat ook weer d nodige uitdagingen met zich meenemen.

Op dit moment zit ik heerlijk in de probeer en leer fase. Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#31
(30-Sep-2020, 03:37 PM)Fietsbennie schreef: Simpel regenjas andersom aantrekken...

Net geprobeerd, maar dat rijdt niet fijn. . .

[Afbeelding: jas-anders.jpg]
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie
#32
Regenjasje (zonder capuchon) andersom aantrekken doe ik ook vaak. Ook in de DF.

In de DF draag ik als het hard regent een op maat geknipte poncho. Een hele goedkope van de Lidl. 
De achterkant is bijna helemaal weg, de zijkanten voor een deel en de voorkant is ook iets ingekort.
Ik heb ook een racekap, maar die gebruik ik liever niet. Alleen op lange afstanden, als het de gehele dag hard blijft regenen. 

Op de Roeifiets trek ik zelden een regenjas aan. Alleen als het koud is, dan heb ik een echt goed waterdicht jasje. 

Ik heb ook nog een anorak, dat is een regenjas met een korte rits en die lekt dus niet door op je buik.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#33
(30-Sep-2020, 03:49 PM)Cyberjakkes schreef:
(30-Sep-2020, 02:42 PM)Wouter schreef: Maar hoe blijf je droog op een ligfiets in een regenbui? Mijn ervaring is dat het water zich na een tijdje gaat verzamelen op je buik en kruis en vandaar naar binnen loopt. Ook de sluiting van een regenjas is er op gemaakt dat het recht naar beneden hangt en niet bijna horizontaal.

Ik had nog een regenjas liggen die ik met kanoen gebruikte, welke geen rits heeft aan de voorkant. Deze had ik van de week s'morgens aan en mijn torso was droog, alleen daar ik geen regenbroek aan had was de onderheelft nat. Als voordeel weet ik nu wel dat mijn onderbenen als eerste nat zijn en dan kan water je schoenen in lopen en daarna is je kruis/kont snel nat. Dus toch maar een regenbroek aan doen.

Op de ligfiets draag ik een anorak. Achter de korte rits van de anorak is die volledig dicht. Ik heb 60 jaar kano gevaren en golven gekregen tot op borsthoogte. Nog nooit water binnengekregen. Je hebt anoraks met verstelbare neopreen afsluiting voor de nek en voor de taille. Of je kiest voor een capuchon.
https://www.kajak.nl/accessoires/peddeljacks/
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM