Berichten: 4.789
Topics: 135
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1451
5337 x bedankt in 2626 berichten
Het meest voor de hand liggende antwoord is toch echt M5 mailen of bellen.
Dan betaal je waarschijnlijk wel de hoofdprijs, maar heb je wel iets dat origineel is en past.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 329
Topics: 3
Lid sinds: Dec 2019
Bedankt: 16
146 x bedankt in 95 berichten
Of je maakt er een hardtail van.
Stop making sense
Berichten: 47
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2018
Bedankt: 1
31 x bedankt in 17 berichten
Goedemorgen.
Ik heb die ooit eens bij van der peyl gekocht.
Of ze die nog hebben weet ik niet maar je kan het altijd proberen.
Waren toen een heel stuk goedkoper als bij m5 weet ik nog.
M5 shockproof 451, Azub tricon 26
Berichten: 7
Topics: 1
Lid sinds: Jul 2020
Bedankt: 0
5 x bedankt in 2 berichten
Waarschijnlijk is het al bekend, het zijn uitlaatrubbers die gebruikt worden in verschillende Italiaanse oude auto's, het type-code is 147904. Ik heb ze toevallig net besteld en binnen bij Winparts.nl, Romax Original, bestelnummer is 137197. Van dit type zijn er ook versies waarbij er een metalen bus in de gaten is gelijmd, die zijn niet bruikbaar. Het was gokken , maar bij deze is dit niet het geval. Prijs was 4.21 euro per stuk. Daar komen nog verzendkosten bij.
gr,
Sjoerd
Berichten: 1.508
Topics: 37
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 1601
1621 x bedankt in 633 berichten
Geweldig, die zijn nog goedkoper ook. Rijd je ook zo'n M5 dan Sjoerd?
Berichten: 1.240
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 421
1919 x bedankt in 902 berichten
Die schokdempers die je linkt lijken me fragiel, aangezien ze alleen aan de buitenkant 'heel' zijn? Het midden is zo te zien volledig los?
Ik heb ergens een keer een variant van de originele rubbers gevonden, maar die zijn een beetje slap, zodat ze nog wel eens van de buis los willen schijven als ze oprekken (omdat het rubber rond de gaten oprekt)
Ik zit te overwegen om met bergtouw een iets stevigere oplossing te knopen.
Berichten: 1.508
Topics: 37
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 1601
1621 x bedankt in 633 berichten
Ik heb voor nood ook eens een paar snelpaar tie wraps omheen gedaan, maar dat is niet echt bevorderlijk voor de fiets.
Berichten: 1.562
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 98
503 x bedankt in 349 berichten
Ben altijd wat verbaasd als ik iets lees over schokdempers. Vaak gaat het dan over veerdempers of veertrillingsdempers. Wrijvingsdempers of hydraulische dempers.
Maar dit onderwerp gaat niet over veerdempers, maar over vering. Over rubbervering en rubberveren. Ook wel elastomeer- of polymeervering genoemd.
Berichten: 175
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2017
Bedankt: 0
50 x bedankt in 38 berichten
Uiteindelijk is ook dit systeem wel degelijk gedempt, anders zou het oneindig door blijven veren. Dus de term demper is lang niet zo verkeerd.
Berichten: 1.139
Topics: 83
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 127
1869 x bedankt in 686 berichten
(16-Jul-2020, 10:42 PM)PietV* schreef: De grootste demper op de ligfiets is de fietser zelf. Die gedraagt zich als een groot blok gelatine.
Klopt ja, zo voel ik me vaak.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 329
Topics: 3
Lid sinds: Dec 2019
Bedankt: 16
146 x bedankt in 95 berichten
Ik ook , ik voel me er wel bij. ;-)
Stop making sense