Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afsluitdijk
#53
Afgelopen weken heb ik inmiddels 4 keer gebruik gemaakt van de fietsbus over de Afsluitdijk.
[Afbeelding: 20210720224255-acc0874e-me.jpg]
Fietsbus Afsluitdijk bij Kornwerderzand

Sommige chauffeurs nemen mij en mijn ligfiets zonder morren mee in de bus. Een enkele chauffur meldt dat ik mij had moeten aanmelden. De laatste rit was wel een dieptepunt. Gelukkig werd mijn fiets toch meegenomen. Het is van tweeën één. Of je laat dat gezeur langs je afglijden in onverschilligheid of je meldt je aan bij Arriva. Komend weekend ga ik weer naar Texel en heb besloten mij maar aan te melden. Dat betekent wel dat ik eerst naar Harlingen-Haven ga met de trein en vandaar ga fietsen. Dat is ongeveer 15 km en is in een uur gemakkelijk te doen. Dus ik kan mij voor de bus ruim een uur na aankomst in Harlingen-Haven aanmelden. Je moet wat marge nemen tenslotte.
Afgelopen weekend (16 juli 2021) reed de trein naar Harlingen-Haven niet vanwege een storing in een brug. Toen ben ik maar gaan fietsen vanaf Leeeuwarden. Dat was mij eigenlijk wel bevallen. Maar met de aanmelding voor de fietsbus gaat dat naar mijn idee niet omdat dat er te veel fluctuatie in een fietsrit van ruim 40 km zit. Als  de trein komende vrijdag weer niet rijdt dan is het overmacht, wmb.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#54
Waarom moet je je aanmelden? Jouw fiets is niet veel groter of kleiner dan een normale fiets, toch?
Antwoord }
Bedankt door:
#55
Ik heb mij er ook over opgewonden. Het was de laatste chauffeuse wel heel duidelijk dat ik het er niet mee eens was. Ik vond en vindt het flauwekul. Gelukkig werd ik bijgestaan door een vakantiefietser die thuis nog een Roulandt heeft staan.

Maar enfin, het verhaal gaat verder. Ik heb mij vanochtend telefonisch tot het loket van de Afsluitdijk gewend. Een vervoerder zou contact met mij opnemen. Dat gebeurde vanmiddag tijdens het fietsen. De man had een probleem. Hij moest om ongeveer dezelfde tijd ook iemand ophalen. Ik zei dat mijn fiets daar nog gemakkelijk bij kon. Dat beaamde hij maar zijn auto had maar plaats voor 1 extra persoon naast de chauffeur. Ik zei dat mijn fiets gemakkelijk in de fietsbus paste. De afspraak is nu dat ik probeer om de fietsbus te nemen en als dat niet lukt mag ik hem bellen. Dat is prettig geregeld.

Ik heb nu wel extra argumenten: Het is belachelijk dat ervoor mijn fiets apart vervoer wordt geregeld. Hij kan er gemakkelijk bij in de fietsbus. Het heeft nog nooit een probleem met laden gegeven. Ook niet toen het druk was.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#56
Op de nieuwspagina van ligfiets.net:

Afsluitdijk mogelijk een paar weekenden openWe hebben het al een tijdje niet meer over gehad maar er is weer, weliswaar piepklein, nieuws van Rijkswaterstaat over fietsers die de Afsluitdijk willen bedwingen. 'In 2024 en 2025 moet het mogelijk zijn om in ieder geval een aantal weekenden in het jaar het fietspad open te stellen. De komende periode onderzoeken Rijkswaterstaat en bouwconsortium Levvel de mogelijkheden om iets dergelijks al in 2023 te doen.' Verwachting: 'Het fietspad gaat weer open zodra het veilig kan […] Dan gaan het bestaande en het nieuwe fietspad open. Dit kan pas als de aanleg van de nieuwe spuisluizen en de renovatie en versterking van de bestaande spuisluizen zijn afgerond. Dit is naar verwachting in 2025.'
En Rijkswaterstaat kennende over de verwachte verwachtingen…
Antwoord }
Bedankt door:
#57
"In 2024 en 2025 moet het mogelijk zijn (...) een aantal weekenden (...) onderzoeken de mogelijkheden iets dergelijks in 2023."  Het klink allemaal boterzacht. Op zijn best wordt hetzelfde als in 2019. Het waren toen een paar weekenden en daarna was het gebeurd. Ik had destijds het geluk dat ik toevallig toen een terugtocht had gepland van Texel.
De fietsbus bevalt mij niet. Meestal gaat het prima en is de chauffeur soepel en gaan er zelfs brommers en scooters mee, maar ik heb het vorig jaar helaas slecht getroffen met een chauffeur.
Ik ben echter verhuisd en de Afsluitdijk ligt nu op een km of 13 van mijn huis. Gelukkig hen ik nu een mini ligfiets die ver binnen de maten van wat toegestaan schijnt te zijn. Ik ga het proberen als de temperaturen wat aangenamer zijn.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM