Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pech onderweg
#27
Je achterband rijdt in het spoor van de meeste fietsen. De voorbanden niet. Daarom gaan die sneller lek vaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#28
Mijn gevoel zegt dat met wielkasten steentjes en glas een grotere kans hebben om op de band terecht te komen en dat de banden minder snel drogen. Door het vocht blijven steentjes op de band plakken. Met regen meer lekke banden, dat is al duidelijk en dat effect zou in mijn verbeelding met wielkasten worden versterkt. Zoiets.
Antwoord }
Bedankt door:
#29
Regenwater op de weg zorgt ervoor, dat steentjes en takjes meer overeind gaan staan en dus eerder in een band terecht kunnen komen. Bij droog weer liggen deze meer plat.
In de lente is al het scherpe meestal weggefietst, in de zomer is het vaak droog. Het seizoen met de meeste kans op lekke banden is dus de herfst; in het seizoen ervoor is er weinig weggereden; dus bij regen ligt het scherp in de aanslag.

Niels, psst, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
#30
(07-Feb-2019, 07:54 PM)Niels van der Wal schreef: Het seizoen met de meeste kans op lekke banden is dus de herfst; in het seizoen ervoor is er weinig weggereden;

Je bedoelt de winter dus, en niet de herfst?
Antwoord }
Bedankt door:
#31
(07-Feb-2019, 08:21 PM)Lopopodium schreef:
(07-Feb-2019, 07:54 PM)Niels van der Wal schreef: Het seizoen met de meeste kans op lekke banden is dus de herfst; in het seizoen ervoor is er weinig weggereden;

Je bedoelt de winter dus, en niet de herfst?

Bij mij regent het soms flink in de herfst; is dit bij jou anders?

Niels, takkeweer, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
#32
(07-Feb-2019, 02:20 PM)ErikvanD schreef:
(07-Feb-2019, 02:17 PM)GertBr schreef:
(07-Feb-2019, 01:49 PM)ErikvanD schreef: Tja, dat hoort bij het velomobiel rijden ben ik intussen achter...

Leg dat eens uit a.u.b.

Nou ja, als ik 4 platte achterbanden heb ik 4 weken tijd met de Mango en nagenoeg nooit een lekke band heb met mijn andere fietsen, dan moet er haast wel een verband zijn  Big Grin

... of zou het toch gewoon domme pech zijn  Wink

Ik zag deze thread na zoeken op Rohloff. En dacht aan mijn recente ervaring met lekke banden of beter gezegd het gebrek aan lekke banden.
Inmiddels rij ik sinds november, >10.000 km - zonder - lekke band. 4x Urban Contact's + Continental binnenbanden.
Antwoord }
Bedankt door:
#33
Ah ja, bij een controle bleken er best wat steentjes in te zitten, maar blijkbaar is er voldoende rubber om die op te vangen. Het rubber van de Contact Urbans is duidelijk dikker als die van een G-One bijvoorbeeld. Waar ik vorig jaar in 2 dagen beide achterbanden een keer lek reed. Daarna overstap naar Contact Urban's.

Controleren jullie banden af en toe op steentjes om pech/lekke band te voorkomen?

Enne, als iemand toevallig Contact Urbans in de maat 406-32 en 406-42 ergens op voorraad ziet liggen, laat het even weten.
Antwoord }
Bedankt door:
#34
(13-Oct-2021, 08:26 AM)Hoekie schreef: Ah ja, bij een controle bleken er best wat steentjes in te zitten, maar blijkbaar is er voldoende rubber om die op te vangen. Het rubber van de Contact Urbans is duidelijk dikker als die van een G-One bijvoorbeeld. Waar ik vorig jaar in 2 dagen beide achterbanden een keer lek reed. Daarna overstap naar Contact Urban's.
De G-One vind ik eerlijk gezegd een behoorlijk belabberde band. Heb er een flinke berg versleten en zo héél snel zijn ze ook weer niet Smile 

Conti's zijn niet zo vlot maar wel heel taai. Zelfs de relatief dunne (maar stugge) Contact Speed is bijna niet kapot te krijgen.

(13-Oct-2021, 08:26 AM)Hoekie schreef: Controleren jullie banden af en toe op steentjes om pech/lekke band te voorkomen?
Niet specifiek, maar ik pulk ze er wel uit als ik ze toevallig zie bij m'n wekelijkse check-up. Controleer dan met name de achterband goed op slechte plekken, want ik heb één achterwiel minder dan jij  Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#35
(13-Oct-2021, 08:26 AM)Hoekie schreef: Controleren jullie banden af en toe op steentjes om pech/lekke band te voorkomen?

Ik controleer de banden alleen eens in de zoveel maanden op slijtage, en dat is het. Ik heb niet voor niets Schwalbe Marathon-banden. Daar kan je gewoon mee door het glas fietsen, ook als ze al aardig versleten zijn en de groene onderlaag er al doorheen aan het komen is. Maar dat is wel het moment ze eens te vervangen.

Verder maak ik me niet druk om de banden. Hooguit dat ik grote keien die je heel af en toe eens op onverharde wegen tegenkomt probeer te ontwijken. Het is niet comfortabel, en ik hoop een stootlek van een scherpe steenrand te voorkomen. Nog nooit gehad, maar kan me voorstellen dat dat nog wel eens kan gebeuren. Lekke banden heb ik tot nu toe alleen nog maar gehad van kleine metalen dingetjes, zoals nietjes, in de band.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM