Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
Die brug in Strijensas heb ik trouwens op 23 december vorig jaar wèl op de foto gezet: zie bij mijn verslagje op Strava

(17-Sep-2018, 10:38 PM)Lopopodium schreef: Als ik het maar niet was...

Alleen als je vandaag het stukje tussen Moerdijk en Zevenbergen hebt gefietst zou dat kunnen...
Antwoord }
Bedankt door:
Nee, dat was gelukkig alweer een paar weken geleden. Ik bleef nu aan deze kant van het water.

Maar ik lees dat er een pontje tussen Moerdijk en Strijensas is?

En die bieten heb ik vandaag ook gezien. Een boer vond het blijkbaar geen probleem dat behalve de grote berg bieten naast de weg er ook een aantal in het midden van de weg lagen. Dat zijn grote dingen om met je fiets tegenaan te moeten fietsen. Ik probeer tijdens het fietsen wel eens objecten van de weg te schoppen om ongelukken te voorkomen. Stenen of dikke stukken van takken meestal, en vandaag dus een suikerbiet. Blijft lastig om raak te schoppen op een ligfiets. Ik schop meestal in het luchtledige... Vandaag dus ook de suikerbieten gemist.
Antwoord }
Bedankt door:
Ja, dat pontje is er al jaren en ik wil het ook al jaren een keer nemen...  Het staat nu toevallig voor komend weekend op de planning Smile
Antwoord }
Bedankt door:
(17-Sep-2018, 10:51 PM)ErikvanD schreef: Alleen als je vandaag het stukje tussen Moerdijk en Zevenbergen hebt gefietst zou dat kunnen...

Ik kwam daar (op de koekoekendijk) vorige week dinsdagmiddag een ligfietser tegen. Reed op een delta trike. Ik was met de roets.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
(17-Sep-2018, 10:37 PM)ErikvanD schreef: Mijn dochter kwam vanmiddag heel enthousiast vertellen dat ze ook een ligfiets had gezien op weg naar school! "Ook met een ouwe man erop, net als jij papa"  Cry

applause applause applause applause applause applause applause applause applause Hilarisch




Mijn dochters, als ik een tocht bij ons ligfietsclubje LOL ging rijden, een paar jaar geleden: "Ga je weer fietsen met die andere oude mannetjes in enge strakke pakjes op rare fietsjes."


Tegenwoordig zijn ze iets ouder (18, bijna 20 en 21) en vinden ze het toch best knap wat 'die ouwe' allemaal bij elkaar fietst.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(17-Sep-2018, 08:30 PM)Lopopodium schreef: Nee, ik ben geen fotomaker. Heb zelfs niet eens een camera / telefoon (en dus ook niet bij me).
En dan nog, ik hou van een beetje doorfietsen. Wil alleen stoppen om interessante informatieborden te lezen of iets pittoresk te bekijken. Dat voegt wat toe aan mijn fietsbeleving. De rest bewonder ik wel tijdens het stevig doorfietsen.

De 'Oude dame', een brugje in Strijensas, vond ik bijvoorbeeld wel de moeite waard om even halt te houden.

Bedankt voor de indruk van het bruggetje Erik. Zulke bruggen heb je hier in de buurt voor het uitzoeken, oud en nieuw, groot en klein. Jammer. Ik ben ook wat later begonnen met foto's te maken onderweg. Digitale cameraatje heb ik eens op een tochtje in Enschede gekocht. Ik vind het jammer dat ik van de beginjaren met de bukfiets weinig foto's heb. Zo vaak ga ik nu niet op pad. En als ik nu de foto's zie dat ik de ritten als het ware opnieuw beleef. Maar goed ieder zijn meug zal ik maar zeggen. 

Ik ben trouwens afgelopen vrijdag naar de Utrechtse Heuvelrug ook totaal geen ligger tegengekomen. Wel mannetjes en hondjes, wat verdwaalde toeristen op elektrische tandenborstels die elke knooppuntbord stoppen en kijken waar ze nu heen willen, en de gebruikelijke scholieren met de telefoon in de handen. Ook veel opmerkingen gehoord onderweg.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
(18-Sep-2018, 10:26 PM)Fietsbennie schreef: ...wat verdwaalde toeristen op elektrische tandenborstels die elke knooppuntbord stoppen en kijken waar ze nu heen willen....

elektrische tandenborstels... Big Grin Big Grin moest ff lachen!
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren, bij het ophalen van de post reed er zo maar een Hurricaneachtige ligfiets door mijn straat richting de supermarkt. Niet gegroet, want ik had net mijn ligfiets in de schuur gezet.
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren een tocht van 176 kilometer van Den Haag via Hoek van Holland / Maassluis / Goedereede, Stavenisse naar Rilland. Maar geen enkele ligfietser gezien, wederom. en het was nog wel perfect ligfietsweer (na 12:00 toen de regenbuien eenmaal weg waren). Leuk plaatsje trouwens, dat Goedereede. Dacht ook dat Stavenisse wel leuk zou zijn. Maar dat was maar een suffig dorpje qua pittoreske uitstraling. De hele polder daar was maar zozo. Zie mij niet meer in dat deel van Zeeland nog eens komen met de fiets. Was wel leuk om in goed in de verte te kunnen kijken. Je ziet makkelijk Zierikzee en Goes en kerncentrale Doel liggen in de verte.

Dit was de laatste kans om in het westen nog ligfietsers tegen te komen, donderdag fiets ik mijn fiets weer naar de winterstalling in het oosten van het land. En pak ik daar nog wat tochten mee.
Antwoord }
Bedankt door:
Maandag in de buurt van Purmerend een klein rondje. Ik zie hier eigenlijk alleen af en toe een Quest rijden voor woon-werk verkeer (staat nu volgens mij te koop op o.a. Marktplaats). Toen ik van de brug af kwam, reed mij een "oudere heer" op een Trike te gemoed. Aan de snelheid waarmee hij naar boven fietste, moet er wel elektrische hulp in het spel zijn geweest....

Gr. Gert
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
(25-Sep-2018, 02:40 PM)Lopopodium schreef: Gisteren een tocht van 176 kilometer van Den Haag via Hoek van Holland / Maassluis / Goedereede, Stavenisse naar Rilland. Maar geen enkele ligfietser gezien, wederom. en het was nog wel perfect ligfietsweer (na 12:00 toen de regenbuien eenmaal weg waren). Leuk plaatsje trouwens, dat Goedereede. Dacht ook dat Stavenisse wel leuk zou zijn. Maar dat was maar een suffig dorpje qua pittoreske uitstraling. De hele polder daar was maar zozo. Zie mij niet meer in dat deel van Zeeland nog eens komen met de fiets. Was wel leuk om in goed in de verte te kunnen kijken. Je ziet makkelijk Zierikzee en Goes en kerncentrale Doel liggen in de verte.

Dit was de laatste kans om in het westen nog ligfietsers tegen te komen, donderdag fiets ik mijn fiets weer naar de winterstalling in het oosten van het land. En pak ik daar nog wat tochten mee.

Het voormalige eiland Tholen biedt qua polders wel degelijk afwisseling. Prachtige slingerdijkjes met bomen en struweel.
Alleen het stuk tussen Sint Annaland en Stavenisse is een beetje saai, als gevolg van de herindeling na de Watersnoodramp 1953.

Ik kan het goed vergelijken , want ik rij door bijna heel Zeeland, Zeeuws Vlaanderen uitgezonderd.
De meest suffe polders vind je op ................Schouwen Duiveland, het eiland waar ik geboren en getogen ben.
Eigenlijk logisch, want na de Watersnoodramp van 1953 is dit eiland voor het overgrote ingedeeld volgens de normen van de Noord-Oost Polder, wat o.m inhield dat dorpen verdwenen en dijken geslecht werden. Alles opgeofferd aan efficiency, zonder oog voor het landschap.
Antwoord }
Bedankt door:
Vanochtend zag mijn dochter rond 7:35 uur op de Koekoekendijk vanuit de richting Zevenbergen een blauwe Velomobiel. Zelf zie ik ze echt nooit hier in de omgeving...
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag een tocht van 201 kilometer van Den Haag naar Didam. Mijn vijftigste van het seizoen. Wilde mijn fiets weer van mijn eigen huis naar mijn moeders huis fietsen, zodat ik in het najaar nog wat kan rondtoeren in het oosten van het land en daarna de fiets daar mooi in de garage staat voor de winter (en dus niet bij mij in de hal in de weg staat).

De tocht was wat langer dan gepland. Ik rekende op 180 kilometer, maar ik kwam op zo'n 195 kilometer uit mede door de toch iets teveel meanderende rivier Linge. Eenmaal zo dicht bij de 200 wilde ik die mijlpaal dan ook maar halen, en heb ik het laatste stuk met een wat zigzaggende omweg gefietst.

Onderweg heb ik één ligfiets gezien, een man op een driewiel Flevobike, als ik het goed zag.

Het stuk tussen Leerdam en Tricht was erg mooi. Mooie dijkweggetjes, en èrg veel appelbomen en walnootbomen langs de kant van de weg. Behoorlijk pitoresk zelfs. Helaas was de wind behoorlijk vals. Die kwam uit zuidelijke richting, met een beetje west. Ik het vooraf op veel meer west verwacht. Nu had ik eigenlijk geen profijt van wind mee, maar wel last van de wind van opzij. Op sommige punten (door de meanderende Linge en Waal was de wind vervelend schuin tegen. Al met al ben ik zowel trots dat ik de 200 kilometer voor de tweede keer in mijn fietscarrière geslecht heb, en deze ook nog met een gemiddelde van 26,3 km/uur heb afgerond ondanks de zware rit door de wind.
Antwoord }
Bedankt door:
Klinkt als een mooie tocht! En rondom Leerdam is het inderdaad mooi rijden!
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag terloops 2 ligfietsen (geen M5 de overige types ken ik niet goed uit mijn hoofd) , een trike (keek strak voor zich uit) en een blauwe Quest (hebben uitbundig gezwaaid ) tegen gekomen. De blauwe Quest tussen Zierikzee en Bruinisse.
150km rechtsom rondje Goes - Hellegatsplein - Wouw - Goes.

Eergisteren op een korte ww rit Goes - Vlissingen een gele Quest. Was blijkbaar een van de eerste Quests (nr 04x) Ik moest snel weer door om op tijd op het werk te zijn anders hadden we veel langer gesproken. We hebben wel samen een stuk (Ritthemsestraat voor de locals) ~50km/u naar Vlissingen gekacheld Smile

Volgens mij zitten beide Quest rijders niet op ligfietsers.nl. Anders mag u zich melden.
Antwoord }
Bedankt door:
(29-Sep-2018, 08:45 PM)Hoekie schreef: Volgens mij zitten beide Quest rijders niet op ligfietsers.nl. Anders mag u zich melden.

Volgens mij heet nog geen enkele lid van dit forum een ander forumlid gezien in het wild tijdens een tocht. Althans, daar is dan hier geen melding van gemaakt. Ik heb mijzelf tot nu toe ook nog niet aangesproken gevoeld dat ik gezien zou zijn.
Antwoord }
Bedankt door:
Nou, als één van jullie toevallig een lange grijze baard heeft en vandaag om 17 uur in Rotterdam Kralingen aan het rijden was in een gele VM (Strada?), dan komt daar nu verandering in Smile

[Afbeelding: 20180930_174257.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag onderweg naar mijn werk kwam me een zelfbouw ligfiets achterop, voorbij een kruising een conversatie gehad, en stukje van 2 km samen opgereden. Hij kwam bij mij uit de buurt, en begon nu een uur later te werken, vandaar dat ik hem nog niet heb gezien. Hij reed ook tochten van 150 km en had nog een open ligger thuis. Ik heb hem verwezen naar dit forum, maar daar had hij geen belang bij helaas.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren tijdens een ritje vakjes vullen kwam mij om 18:08 een blauwe VM tegemoet rijden op de Moerdijkbrug richting Breda. Heb getracht een foto te maken maar was niet snel genoeg. Gegroet hebben we niet want ik was op de Koga.
Antwoord }
Bedankt door:
(04-Oct-2018, 09:42 AM)ErikvanD schreef: Gisteren tijdens een ritje vakjes vullen

Ik zie dat je nieuwsgierig was wat er te beleven viel ten noorden van de haven van 's-Gravendeel. Kon je niet verder, of werd het pad daar te slecht om verder te willen fietsen?
Antwoord }
Bedankt door:
Dat is een voetpad afgesloten met een groot hek. Op zich zou het prima te fietsen zijn maar je mag/kunt er dus niet in. Ik ben er te voet in gelopen om mijn vakje te halen en daarna verder gefietst.

[Afbeelding: VqNbsKuCBGS7eIbY7M_6LhAdV1AWRyRA4YgTXRIF...8x1152.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
Lopen? Dat is valsspelen!
Antwoord }
Bedankt door:
Vals spelen kun je eigenlijk alleen als er echt regels zijn Wink En die zijn er volgens mij niet echt al hanteren de meesten volgens mij wel dat je het vakje minimaal op menskracht en bij voorkeur op de fiets moet hebben gevuld. Zolang het op menskracht is vind ik het acceptabel. En daarbij rij ik dit vakje later nog aan de andere kant van het water (route is al gepland!). Dit was overigens mijn eerste vakje waar ik gelopen heb.

Persoonlijk hanteer ik als stelregel bij het vakken vullen:
  • indien mogelijk op de fiets (en dat kan vrijwel altijd wel)
  • als het echt niet anders kan dan mag lopen ook. Of roeien, zwemmen, waterfietsen etc. zolang het maar op menskracht is
  • enige uitzondering hierop zijn veerpontjes die op een fietsroute liggen
Maar goed, dat zijn dus mijn persoonlijke regels. Het belangrijkste/leukste vind ik nog steeds dat ik hierdoor op veel plaatsen kom waar ik nog nooit geweest ben  Smile
Antwoord }
Bedankt door:
(04-Oct-2018, 02:35 PM)ErikvanD schreef: indien mogelijk op de fiets (en dat kan vrijwel altijd wel)

misschien off topic, maar Ik las op je site dat je hekel aan tunnels hebt?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Heb ik ook maar dat wil niet zeggen dat ik ze niet gebruik... korte tunnels zoals de Kiltunnel gaan nog wel (al zijn die 5% hellingen best pittig op een single speed) maar lange tunnels daar moet ik niets van hebben. In de auto niet maar op de fiets al helemaal niet. Heb ook een keer in de grotten gefietst bij Valkenburg, vond ik ook helemaal niets...

Tijdens het vakjes vullen loop je soms tegen barricades aan. Denk aan eigen wegen, verboden toegang en gebieden zonder wegen (bossen, natuurgebieden etc.) Vaak zijn ze met enige inventiviteit wel te overwinnen maar niet altijd. Ik ben een beginner dus ken nog niet alle trucs Wink

Zo heb ik de pech net onder het Hollands Diep te wonen waar een aantal vakjes middenin vallen. Die kan ik alleen varend, vliegend of zwemmend vullen.... Andere vakjes zoals het terrein van de Shell op industrie terrein Moerdijk is domweg off limits. Maar komend weekend zijn het Open Haven dagen op het industrieterrein en ga ik o.a. bij de Shell kijken met mijn zoontje. Dus dan kan ik het vakje wellicht toch nog vullen Smile Al zal dat wel lopend zijn....

Ach, het houdt je op een leuke manier bezig!

... maar dit is ook best wel off topic...
Antwoord }
Bedankt door:
Ik vind die tunnels eigenlijk juist erg leuk. Vooral de Beneluxtunnel, de Maastunnel, Heinenoordtunnel bij Rotterdam, en de Sint Anna-tunnel bij Antwerpen. Maar ik heb dan ook geen fobieën.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 20 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je han...datakneder — 01:17 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM