Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
IPhone opladen via accu?
#1
Tijdens onze meerdaagse triketochten zou ik graag mijn IPhone willen gebruiken voor navigatie maar dan is de batterij van de telefoon toch snel leeg. Is er een mogelijkheid om b.v. ergens aan je monitor van de e-trike een USB aansluiting te maken om daar de telefoon mee op te kunnen laden? Kan dat überhaupt i.v.m. voltages etc.?
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Bosch displays hebben dat wel weet ik. Dus het kán wel. Andere systemen geen idee van.

Is een draagbare lader/powerbank met zonnepaneel geen universelere oplossing?
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , avanool
#3
Spanning is nooit een probleem; iedere telefoon laadt op de standaard USB spanning nl. 5V (sommige kunnen ook op 7V of 9V snelladen, maar voor onderweg lijkt me dat niet nodig). Met een buck converter (zoiets of zoiets) kom je een heel eind. Je moet dan dus wel een beetje solderen; enige handigheid of hulp is misschien wenselijk als je hier geen ervaring mee hebt. Volgens mij zijn er maar weinig kant-en-klare oplossingen.

Wat voor batterij gebruik je precies? En heb je ergens een stroomaansluiting over? 

PS: Houd er rekening mee dat de accu van je mobiele telefoon wel stevig belast wordt met navigeren, en dus sneller zal slijten. Mijn telefoon ging destijds zo hard achteruit dat investeren in een dedicated fietsnavigatie gewoon rendabel was. Maar dit is wel een beetje wij van WC-Eend want ik heb er een te koop  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: avanool
#4
Je display moet dan al een USB aansluiting hebben. Iedere smartphone kan je daar inprikken. Afhankelijk van je E-Assist zou je je huidige display kunnen vervangen door een display met USB aansluiting. Heb je en Bafang E-Assist dan kan dat vrij makkelijk. Afhankelijk van de stekker van de display. Zoals deze https://www.fietsunie.nl/Webwinkel-Produ...-UART.html Voor BBS01, BBS02, BBSHD, Bafang max drive en alle E-Drive naafmotor sets.

Anders vraag je eens na waar je fiets vandaan hebt. Over wat de mogelijkheden zijn. Als het een fiets is waar de boel standaard op zit ben je meer beperkt. En zit je mogelijk met garantie issues. Heb je 'm zelf ingebouwd, dan is er meer vrijheid. 

En anders gewoon powerbank

Aanvullend:
Je kan ook stroom besparen door anders gebruik van navigatie; ik gebruik OSMAND OsmAnd - Offline Mobile Maps and Navigation, van de voren maak ik een route, deze route laat ik op de kaart weergeven en volg ik de gekleurde lijn van de route. Gebruik op deze manier geeft een laag stroomverbruik.
Laat ik de app echter actief navigeren inclusief re-routing, dan zie ik een hoog stroomverbruik.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , avanool
#5
In mijn huidige fiets met een 12 volt accu ipv 6 volt in de Strada, zit standaard een usb-poort op de rechter wielkast.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: avanool


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM