Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KMX Venom AL feedback gevraagd
#1
Ik zit te denken om een KMX Venom AL te kopen.

Hij komt erg goed uit de reviews maar ik zie ook dat een KMX een stuk goedkoper is dan ander merk trikes.
Is er een catch of zijn KMX trikes ook gewoon goede trikes?
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Gewoon goed! Spartaans, zonder vering, en sportief met de directe besturing. Wat nerveus bij afdalingen op hoge snelheid. Robuust, ploegt overal door- en overheen. En erg mooi qua lijn, er zit niets overbodigs op. Ik ken weinig mooiere trikes! Uiteraard ben ik ietwat bevooroordeeld...

[Afbeelding: 20190720_135825356234992724540258.jpg]

Betreft het die al een tijdje op MP staat? Ik heb nog overwogen om die voor mijn dochter te kopen!
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#3
Ik heb op de trike die op MP staat gereden. Het is niet mijn Trike.

Veel stuurreactie op de trapbeweging.

Ik had de indruk dat het frame niet helemaal recht was, maar ik kon het niet met 100% zekerheid vaststellen. Ik had een overeenkomst voor €800,- Hij vraagt €1000,-




Nog 1 berichtje en dan zit ik op 1000. Ik moet echt minder op dit forum zitten.

Kom op alle lezers, wordt een schrijver. Dan kan ik tenminste meer gaan lezen en minder gaan schrijven.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#4
Nog 17 en ik ook Wim!

Overigens heb ik uiteraard ook de nodige issues gehad met rechtheid van het frame, zie elders op het forum. De mijne spoort nu perfect. Dat van die stuurreactie heb ik niet meer nadat ik een stuurdemper heb gemonteerd. De kmx heeft een korte wielbasis voor een trike en dat maakt hem wat nerveus. Maar desondanks ben ik er erg tevreden mee!

Gewoon gaan kijken en proberen. Zonder handen moet je de trike ook kunnen besturen met het verplaatsen van je gewicht. En moet ie netjes recht sporen op een vlakke weg.

O ja, de achterbrug constructie maakt hem niet zo stijf als bv. een trike met een driehoekige achtervork. Maar daar merk je met rijden weinig van. Qua frame vind je niet snel een eenvoudiger ontwerp. Beetje rudimentair. Maar juist die eenvoud trekt me zo aan!

Verrek, ik krijg spontaan zin in een stukje te gaan triken!
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#5
Ik vond de stoel echt te slecht.

Ik gleed eraf, hij was te kort en het model was echt niet oké.

Wat heeft jou die stoel en die constructie eigenlijk gekost?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#6
De mijne heeft een Nazca stoel met drielaags Ventisit. Voorste steun is ook van Nazca (aangepast), achterste is zelf gemaakt. Actuele prijzen in de webshop van Nazca, ik schat ca. 200 euro. En een hoop tijd met passen, meten, onderdelen maken op de draaibank etc. Maar zit nu perfect!
Ik vind de KMX stoel wel goed zitten maar niet mooi en te lomp/zwaar.

Gefeliciteerd met je 1000ste bericht Smile

@Hoekie: ondanks dat mijn trike een Venom frame heeft, heb ik zelf de rest van de onderdelen bij elkaar gezocht. Mijn afmontage is dan ook veel meer high end dan standaard KMX met handgespaakte extra brede wielen, Dura Ace groep, Alligt kettingrol, Schlumpf mountaindrive, extra grote remschijven etc. En daarom ben ik er ook zo enorm blij mee, doordat ik hem zelf heb opgebouwd, past ie gewoon perfect bij mijn beeld van een trike Smile
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#7
Bedankt voor de reacties. Het is idd die op MP waar ik aan zat te denken.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
(27-Aug-2019, 11:18 PM)Hoekie schreef: Bedankt voor de reacties. Het is idd die op MP waar ik aan zat te denken.

Het is echt wel een prima fiets, zeker voor €800,- 
Het werd mij te duur om alles te moeten gaan aanpassen.

Plus dat ik mijn zinnen heb gezet op de GreenSpeed Aero, die is echt supervet.
Is wel een fractie duurder ;-)
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#9
Zijn uiterste prijs is 1000 euro.
Dus voor 800 zal ik 'm niet kunnen krijgen lijkt het.
En met jullie reacties voelt het als een onveilige keuze. Ook voor 800.

Ik leer zo wel steeds meer over trikes. Over verschillende besturingen, langere wielbasis is stabieler enzovoort.
Ik heb nog geen link gevonden met uitleg over trikes over de gehele lijn, van hoog tot laag en race, maar zal eens verder zoeken.


Nadeel is dat er niet veel 2de hands trikes te koop zijn of alweer snel weg zijn. Zoals HP Velotechnik's op velomobilforum.de.
En anders een nieuwe. 1000 euro is dan ineens niet ze heel ver van een nieuwe vandaan, maar wil als eerste trike wel onder de 2000 euro blijven.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Misschien na de zomer, mijn ligfiets heb ik ook in october gekocht, en heeft een paar maanden op mooi weer in de schuur gewacht. En je kunt email instellen op nieuwe meldingen...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#11
Ik zag recentelijk ook een optima rider te koop staan voor weinig. Een wat ouder model maar wel een fijne fiets heb ik gehoord.

En de KMX zou ik echt niet beschouwen als een "onveilige keuze". Het ligt eraan wat je zoekt! Zoek je een eenvoudige, robuuste, sportieve no-nonsense trike, dan heb je aan de KMX een prima fiets. Wil je meer comfort (vering), een goedmoediger stuurkarakter, hogere zit, high end materialen/afwerking etc. dan zijn er wellicht betere, andere keuzes. Evenals dat er trikes zijn voor pure snelheid (zoals het juweeltje waar Wim aan refereert) of trikes voor off road. Ik zie mijn KMX als een soort alleskunner, excelleert nergens in maar voelt zich overal wel een beetje thuis. Een soort hybride fiets om in gewone fietstermen te spreken.

O ja, hij excelleert wèl in één ding: een enorme big smile op mijn gezicht toveren iedere keer als ik erop rij! Smile
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#12
Ik ben het meestal wel met je eens Erik, maar niet over de Optima Rider.

Deze Trike klopt niet. Optima is geen trikebouwer en dat merk je. Ergonimisch gezien is dit echt geen kloppende fiets. Houding t.o.v. het stuur is vreemd. Trike stuurt niet fijn (zwaar) en fietst ook echt niet fijn.

Ik heb op verschillende Riders gereden, het was dus niet één miskleun of zo.


De Aero is echt mijn Trike. Zithouding is perfect. Besturing is echt delicaat. Ligt als een blok beton op de weg. Zeer licht en supersnelle banden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#13
Mmm, ok Wim, verkeerd advies dan! Ik heb het van horen zeggen maar als jij er meerdere geprobeerd hebt, dan ga ik ervan uit dat je veel beter weet waar je het over hebt dan ik!

Heb je al eens op de Aero gereden dan??
Antwoord }
Bedankt door:
#14
ICE, Inspired Cycle Engineering, heeft ook wat snelle strikes in haar assortiment. De nieuwe VTX 2019 kan ook aardig meekomen.
https://www.icetrikes.co/products/vtx-recumbent-trike
Antwoord }
Bedankt door:
#15
Of ik koop deze. https://trike-shop.be/trikes/kmx-trikes/kmx-kobra-.html
Gloedje nieuw voor 'maar' 1699 euro.
Antwoord }
Bedankt door:
#16
Ik ben niet echt een trike liefhebber, dus sorry als ik tegen heilige huisjes aanschop. Maar als ik bijv naar die Greenspeed Aero kijk op hun website, dan zie ik een aluminum frame, een Shimano 105 groep, SA 90mm trommels en geen vering. Op zich allemaal niets mis mee, maar nou niet echt exotisch.
Dan vraag ik me wel af wat die prijs van bijna 4500 US dollar rechtvaardigt. Tenminste voor bijv een M5 CrMo SP/LR/M-Racer met dezelfde groep ben je ongeveer de helft kwijt.
Of zie ik iets cruciaals over het hoofd?
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
#17
Cruciaal zijn de standaard onderdelen die bij honderdduizenden in serie gemaakt worden. Wil je een trike of VM goed laten sporen, dan vereist dat extra aandacht. Wielvlucht, KPI, caster, schuurstraal en het Ackermann principe moeten tijdens robuust rijden gewaarborgd blijven en waar nodig, na te stellen zijn. https://www.mvwautotechniek.nl/wielgeometrie/

Kleiner achterwiel dan ETRTO 559 (26") leidt tot duurdere kettingwielen. Drie wielen, waarvan 2 enkelzijdig zijn opgehangen, kosten meer. Fietsen op drie wielen moeten een vastzetinrichting (parkeerrem) hebben.  Ook de wielen van een trike moeten wat zwaarder worden uitgevoerd. Een trike verkant niet in bochten en  de wielen worden zwaarder op flex belast.  Enzovoort.

Ik heb ook een lichte voorkeur voor tweewielers en vind de M5 M racer met Tail Bag een fantastische ligfiets.
Antwoord }
Bedankt door:
#18
@Johan: Dat is ook de reden dat ik destijds niet heb gekozen voor een complete KMX maar alleen een frame set heb gekocht. Zodat ik wel betere onderdelen en/of onderdelen naar mijn eigen keuze kon monteren. Anders zou ik die later toch weer allemaal gaan vervangen...

@Piet: Wat bedoel je met duurdere kettingwielen voor een kleiner achterwiel? Mijn trike heeft een doodnormaal kettingwiel voor en een standaard cassette achter. Mijn Shockproof heeft wel een extra groot kettingwiel voor (maar dat gebruik ik eigenlijk nooit). Voor de rest een normale compact crank.

De extra sterke wielen snap ik wel, daar heb ik op mijn trike ook heel bewust voor gekozen.

En heren, ik ben het met jullie eens, een M5 M racer (eigenlijk de meeste M5's) zijn erg fraaie fietsen Smile

(29-Aug-2019, 12:46 PM)Hoekie schreef: Of ik koop deze. https://trike-shop.be/trikes/kmx-trikes/kmx-kobra-.html
Gloedje nieuw voor 'maar' 1699 euro.

Ik heb niet zo'n beste ervaring met de rechtheid/laskwaliteit van de stalen KMX frames... Heb nog twee gloednieuwe kromme exemplaren in de werkplaats liggen... De aluminium Venom frames zijn stukken beter. Waarschijnlijk gelast door een andere lasser of in een andere fabriek...
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#19
(29-Aug-2019, 03:27 PM)ErikvanD schreef: @Piet: Wat bedoel je met duurdere kettingwielen voor een kleiner achterwiel? Mijn trike heeft een doodnormaal kettingwiel voor en een standaard cassette achter. Mijn Shockproof heeft wel een extra groot kettingwiel voor (maar dat gebruik ik eigenlijk nooit). Voor de rest een normale compact crank.

Ik heb niet zo'n beste ervaring met de rechtheid/laskwaliteit van de stalen KMX frames... Heb nog twee gloednieuwe kromme exemplaren in de werkplaats liggen... De aluminium Venom frames zijn stukken beter. Waarschijnlijk gelast door een andere lasser of in een andere fabriek...

Mijn Alleweder , met 20" achterwiel, heeft een 65 tands aluminium kettingwiel (voorblad). Kostte toen 100 gulden meerprijs. Anders een was een Sachs Centera 3x7 naaf noodzakelijk a 295 gulden meerprijs. Achter reed ik met een 7 speed cassette 12 - 28. Maar de stappen in de vlakke polder waren te groot. Nu rij ik met een 8 speed cassette 12 -  25. Dat geeft meer keuze en kleinere stappen op kruissnelheid. Kom je gemakkelijker op de 40 km/h.

Strakke frames is een zaak van nauwkeurig zagen en een goede stalen mal, waarin alle losse framedelen worden gefixeerd. Van achtervork tot neuspijp tot de fusees.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt r...Veloquest — 12:25 AM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Buff's heb ik hier o...Jeroen S — 12:09 AM
Indexing probleem
Hallo Jacco, Ik ve...Jeroen S — 11:48 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een n...365cycle — 11:44 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Het standaard nopp...Wim -de roetsende — 11:21 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een nor...Peter de Rond — 10:50 PM
Indexing probleem
Ik vind filmpjes Roe...Fietsbennie — 10:40 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Of juist wel, want j...blokdoorn — 10:35 PM
Dit draadje gaat nergens meer over
Bij links afslaa...Roepers — 10:28 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Ik bedoelde trams ...datakneder — 10:20 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Bij links afslaan ...365cycle — 10:05 PM
Kilometer topic
945 km nu. Maar ...365cycle — 10:02 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
In mijn oude fie...twilwel — 09:42 PM
Indexing probleem
Thanx Bob! Hiervoor...JaccovZ — 09:21 PM
Indexing probleem
Nog een tip: als fie...Bob Hagendijk — 08:38 PM
Kilometer topic
gemiddeld .... km/...Hardloper — 07:09 PM
OBT 2024 Rotterdam
ZoefZoef de eenvou...ZoefZoef — 06:53 PM