Waardering:
  • 8 stemmen - gemiddelde waardering is 4.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het spam filter was niet actief
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: LigfietsWilsum
Blij omdat de QV terug normaal rijdt, de laatste maanden had ie in bepaalde versnellingen kuren (de 6de en 10de versnelling werden de 6,1 en 10,1de versnelling waarbij de 6de nogal dikwijls wordt gebruikt). Ik wijtte dat aan het feit dat het contragewicht van de derailleur was afgebroken en slijtage van de derailleur zelf (die al 125000 km meegaat), maar afgelopen week heb ik de echte oorzaak aangepakt. Een fiepend geluid in bochten met hogere G-krachten deed me vermoeden dat de assen konden schuiven en dat bleek inderdaad zo te zijn. Dus beide ashelften zoveel mogelijk terug centraal geduwd en de klemmen dan terug juist gezet. Nu is zowel dat geluid als het vervelende gedrag in die versnellingen opgelost Big Grin Een eerdere verdachte voor dat geluid was de panhard stang, die had ook speling aan de kant van de box rond het achterframe, maar dat hielp toen niet.

Ook blij omdat mijn Fujin ook een stukje sneller geworden is nu ik de marathon+ en de vredestein perfect moiree heb ingeruild voor CCU's, dat scheelt toch alweer een 2 km/h op de gemiddelde snelheid Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bobslee , Jeroen S
Omdat het mij eindelijk gelukt is om de Velayo uit elkaar te krijgen! (zonder hem te beschadigen)
ik ben hier zo lang mee bezig geweest, ik ben onwijs nieuwsgierig hoe ze dit deden bij de fabrikant want HOLY F#@$! 
Nooit meer!  Sick

[Afbeelding: IMG-20260818-193529932.jpg]

In z'n naakie Big Grin
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinus
Ik was even in de war door de rare achterwielophanging maar deze stuurt natuurlijk achter. Leuk om het frame zo te zien
Antwoord }
Bedankt door: Jeroen S
Ik dacht dat ik met twee velomobielen en twee ligfietsen in een schuurtje van 2x3 en 180 hoog al knap aan het frummelen was, maar hoe krijg je die Velayo daar nog bij in dat schuurtje?
Antwoord }
Bedankt door: Boyd Maduro
Hij staat normaal onder een afdakje met een op maat gemaakte zeil (door de vrouw van de vorige eigenaar!) Al heb ik gemerkt dat de fiets flink heeft zitten roesten/oxideren.. Al m'n boutjes zijn poedersuiker!

Maar nu die in delen is staat hij binnen in een kamertje gepropt naast de restanten Versatile, want de DF staat nog op het balkon Angel
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Antwoord }
Bedankt door:
(, 12:17 PM)Boyd Maduro schreef: Omdat mijn derailleur-kabel (weer) gebroken is, blij omdat het net na de brug gebeurde en niet voor de brug

Nu echt blij want de boel is vervangen. Ook maar meteen de buitenkabel gewisseld en de boel schakelt weer heeeerlijk.
Bij het vervangen ook achter een ander probleem gekomen: als de derailleur te dicht bij de cassette staat dan komt het palletje van de clutch tegen één van de montage boutjes van de derailleurhanger aan wat al lange tijd ervoor zorgde dat het schakelen naar de laatste versnelling wat moeizaam ging. Iets verder weg gezet en het lijkt het nu weer goed te doen. Misschien nog even naar de stelschroeven kijken.
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 68 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Omdat mijn deraill...Boyd Maduro — 11:56 PM
Hij staat normaal on...Gideonaut — 11:43 PM
Kleine st-/tr-apjes
Wat bedoel je met:...LekkerDoen — 11:39 PM
Aansluiten achterlicht
Ik had er nooit aan ...Bob Hagendijk — 11:22 PM