|
Combi navigatie en onderstuur
|
Berichten: 1.870
Topics: 45
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 3096
2696 x bedankt in 981 berichten
Goedendag medeliggers.
Ik ben vrijdag aan het pionieren geweest.
De Garmin Edge nogwat "sprong" niet aan, ding geeft geen aanwijzingen maar je dient jezelf aan het lijntje te houden.
Ik had het nu voor nood opgelost door ding aan mijn heuptasje vast te klemmen en met behulp van een paar wasknijpers op de juiste plek te houden, maar erg stevig was het niet en ik was bang dat ding op de grond valt
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een stabielere oplossing. Omdat ik een onderstuur heb kan ik hem natuurlijk daar niet aan vastmaken. Ook voor op de voorderailleur is me te ver weg om te loeren voor navigatie.
Vraag: hoe doen andere onderstuur liggers dat?
Ik zal eerdaags wat fotos plaatsen van hoe het er uit ziet...
Berichten: 510
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 266
1524 x bedankt in 474 berichten
05-Apr-2026, 10:24 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Apr-2026, 10:47 AM door De tovenaar.)
Gelukkig heb ik een bovenstuur dus heb ik dat probleem niet, maar je zou iets kunnen improviseren:
https://kampeerwijzer.com/2017/06/11/gps...nderstuur/
https://ligfietsers.nl/thread-842.html
Of iets van een barend aan je stuur of stuurpen bevestigen en daarop je garminhouder hangen, bv
https://nl.aliexpress.com/item/1005010210622712.html
https://nl.aliexpress.com/item/1005009819113676.html
Of misschien zoiets, waarbij je de onderste klem bevestigd aan je stuurpen. Weet echter niet of dan je Garmin bij het sturen in de weg gaat zitten maar het is maar een idee
Berichten: 2.992
Topics: 82
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 44879
4646 x bedankt in 1984 berichten
Ik had op de open trike een kilometer teller op de frame buis ter hoogte van mijn knieën, misschien is dat ook een optie voor de Garmin.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 2.872
Topics: 90
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3062
3276 x bedankt in 1398 berichten
Hardlopers hebben zoń tassen je op de bovenarm om je mobiel in te doen. Ik heb dat op mijn onderarm.
Groet,
Marco
Berichten: 510
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 266
1524 x bedankt in 474 berichten
Lijkt me niet erg comfortabel met zo'n dikke Garmin
Berichten: 1.094
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
2115 x bedankt in 1063 berichten
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Berichten: 510
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 266
1524 x bedankt in 474 berichten
In combinatie met een garmin ram mount adapter misschien?
Berichten: 1.870
Topics: 45
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 3096
2696 x bedankt in 981 berichten
Ziet er goed uit allemaal.
Wat een ideeën.
Ik ga wel even kijken knutselen en knooien.
Soms best wel veel plastic, en om nou als robocop 5.0 door het leven te fietsen is ook al zowat.
Berichten: 154
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2024
Bedankt: 188
462 x bedankt in 157 berichten
Er zijn ook wel van die tasjes met doorkijkvenster voor op de bovenbuis.
https://www.fietstas.com/vaude-top-tube-...black.html
Litespeed Siena, Koga FPM, Optima Stinger
Berichten: 2.550
Topics: 14
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 1342
5040 x bedankt in 2390 berichten
Ik zou denk ik ook voor zo'n tasje gaan. Je gaat bij het op en afstappen toch vaak met je voet of je been over de framebuis, met een risico dat je er een keer tegenaan komt. Bij de action hebben ze een heel goedkoop tasje met zo'n venster maar die bandjes zijn erg kort, redden het net om een 32 mm buis. Dus daar zou je zelf wat sleufjes voor een langer bandje door moeten maken. De duurdere hebben vaak aangenaaide lussen van band, dus daar kun je dan zelf iets mee improviseren. Mogelijk moet er ook even een lusje om de stuurbuis zodat ie niet van de ronde buis afhobbelt, er omheen draait.
Berichten: 230
Topics: 14
Lid sinds: Nov 2020
Bedankt: 67
544 x bedankt in 228 berichten
Mijn trike heeft ook onderstuur, daar heb ik een kunststof zij-armpje op bevestigd waar de mount voor mijn Edge op zit. Zit bij mij gemakshalve bovenaan aan het stuur, maar kan eender waar op het stuur bevestigd worden. Het is origineel ook wat langer, maar ik heb er een stukje afgezaagd omdat het anders tegen m'n been kwam. Zij-armpje is afkomstig van AZUB, het is één van hun accessoires.
Hase Kettwiesel (2004) - Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Azub Tricon GR - Snoek L #35
Berichten: 654
Topics: 2
Lid sinds: Feb 2023
Bedankt: 21
1104 x bedankt in 590 berichten
HP velotechnik en ICE hebben dezelfde oplossingen voor de trikes met onderstuur.
Groet,
Tom
Berichten: 1.870
Topics: 45
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 3096
2696 x bedankt in 981 berichten
Dank allemaal voor meedenken en de tips.
Inmiddels ben ik na wat klooien met spuug snelbinders en wat stukken hout tot volgende prototype gekomen...
Stuk hout stop ik in heuptasje en met de wasknijper blijft alles op de plaats. Eens kijken hoe dat gaat.
Artemis II heeft ook meer dan 40 jaar geduurd dus we blijven innoveren.
Berichten: 1.094
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
2115 x bedankt in 1063 berichten
Robocop niet je ding maar pinocchio wel?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Berichten: 2.550
Topics: 14
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 1342
5040 x bedankt in 2390 berichten
Kost niks en werkt. Mooi toch. Ben benieuwd of het ook op een hobbelweggetje blijft zitten.
Berichten: 1.013
Topics: 51
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 9
2439 x bedankt in 948 berichten
(07-Apr-2026, 09:19 PM)Jeroen S schreef: Kost niks en werkt. Mooi toch.
Precies dit. Zeker voor een prototype, waarbij je niet weet of dit is wat je zoekt, lijkt het me prima.
Berichten: 40
Topics: 9
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 9
9 x bedankt in 5 berichten
05-May-2026, 02:18 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-May-2026, 02:19 PM door Geinstein.)
Ik had hetzelfde probleem. Eerst de gps naast mijn hand aan de binnenkant van het stuur gemonteerd, maar toen kwam ik steeds met mijn knie tegen de GPS.
Nu opgelost met een verlengstukje van Ali express en een standaard fietsstuur beugeltje. Beugeltje heeft wel een kogelgewricht zodat je hem perfect kunt stellen.
![[Afbeelding: IMG-0231.jpg]](https://i.postimg.cc/xcqG60Z9/IMG-0231.jpg)
Nu zit mijn hand onder de GPS en heb ik prima zicht op het scherm.
Ik heb een Wahoo Elemnt Bolt V1.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|
Nieuwe berichten
|
|
wat ze zeggen
|
| Vanochtend kwam een ...De tovenaar — 12:59 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
|
Die hoge Trikes ho...SnoekL#35 — 12:51 PM |
|
Banden, banden en nog eens banden
|
| Regelmatig van kant ...LigfietsWilsum — 12:48 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| ... omdat ik er acht...datakneder — 12:09 PM |
|
Banden, banden en nog eens banden
|
| Toch even dit plaatj...TimSch — 11:57 AM |
|
wat ze zeggen
|
|
Ik moest nog wel e...Hardloper — 10:50 AM |
|
Mijn CHR Carbon High Racer
|
| "M5 heeft nog e...liggende daan — 10:43 AM |
|
wat ze zeggen
|
|
Ik hoorde laatst ee...Arend-Jan — 07:39 AM |
|
wat ze zeggen
|
| "bent u atleet?...365cycle — 01:43 AM |
|
Milan 4.2
|
| Het is een enorme kl...Jeroen S — 11:26 PM |
|
Milan 4.2
|
| Update bij de buren
...Arend-Jan — 10:35 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
| M'n vrouw wilde ook ...Jeroen S — 10:33 PM |
|
Challenge Fujin eerste generatie: risico
|
| Er zijn ook wel ande...Jeroen S — 10:32 PM |
|
wat ze zeggen
|
| Op de vraag of die e...Jeroen S — 10:22 PM |
|
Challenge Fujin eerste generatie: risico
|
| Haha, ik reken mezel...EnriceV82 — 10:04 PM |
|
Challenge Fujin eerste generatie: risico
|
| Zie ook hier.melle z — 07:12 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
|
Ik ben wel eens la...Wim -de roetsende — 06:35 PM |
|