Halo voor DF en dergelijke.
|
Berichten: 6.165
Topics: 116
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12618
9786 x bedankt in 4775 berichten
(26-Aug-2024, 12:45 PM)qv-tester schreef: De QV is stabieler waardoor die minder kans heeft op omkiepen door gewoon bochtenwerk Denk dat dat voor een ervaren rijder heel erg mee/tegenvalt. Met de Bülk kwam ik echt zelden in de gevarenzone, ik kan me zo even geen moment herinneren.
De QV heeft me wel een aantal keer vervelend verrast met overstuur, en als ie eenmaal (deels) dwars ergens grip vindt ga je echt om.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 6.542
Topics: 167
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2656
8919 x bedankt in 4315 berichten
(26-Aug-2024, 05:58 PM)365cycle schreef: (26-Aug-2024, 12:45 PM)qv-tester schreef: De QV is stabieler waardoor die minder kans heeft op omkiepen door gewoon bochtenwerk Denk dat dat voor een ervaren rijder heel erg mee/tegenvalt. Met de Bülk kwam ik echt zelden in de gevarenzone, ik kan me zo even geen moment herinneren.
De QV heeft me wel een aantal keer vervelend verrast met overstuur, en als ie eenmaal (deels) dwars ergens grip vindt ga je echt om.
Of als één van de 'blaasbalgjes' leeg blijkt te zijn zonder dat je het gemerkt hebt.
Dan ga je dus ook om in een scherp bochtje.
Heb ik uit zeer betrouwbare bron vernomen.
De krassen toonden in ieder geval aan dat er iets gebeurd was en ik heb geen reden om te twijfelen aan het verhaal van de bestuurder.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 163
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 2
407 x bedankt in 162 berichten
Het gaat redelijk OT zo, maar mijn ervaring met de Mango is dat die gevoeliger was voor fouten (vooral langsrichels of wegkanten kunnen een zeer nare verrassing zijn). Met de QV heb je inderdaad soms overstuur, maar je leert enerzijds op den duur welke omstandigheden die (kunnen) oproepen. Buiten 1 keer na 1 jaar aan vrij lage snelheid na (met de veel te zwakke dempers van de eerste generatie) heb ik het altijd kunnen opvangen. Mijn QV is in 145000 km nog niet op zijn kant gegaan, hopelijk blijft dat in de toekomst ook zo. De Mango heb ik na het eerste jaar (dat tel ik als leertijd) nog 2 of 3 keer op zijn kant gekregen. Vooral een snelle leegloper achteraan bij hoge snelheid is een groot risico op 3 wielen (ik gebruik dikke banden).
Berichten: 6.165
Topics: 116
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12618
9786 x bedankt in 4775 berichten
27-Aug-2024, 12:40 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Aug-2024, 12:42 AM door 365cycle.)
(26-Aug-2024, 09:57 PM)qv-tester schreef: Het gaat redelijk OT zo, maar mijn ervaring met de Mango is dat die gevoeliger was voor fouten (vooral langsrichels of wegkanten kunnen een zeer nare verrassing zijn). Een Mango is natuurlijk wel heel wat anders dan een Milan of DF.
(26-Aug-2024, 09:57 PM)qv-tester schreef: Met de QV heb je inderdaad soms overstuur, maar je leert enerzijds op den duur welke omstandigheden die (kunnen) oproepen. Buiten 1 keer na 1 jaar aan vrij lage snelheid na (met de veel te zwakke dempers van de eerste generatie) heb ik het altijd kunnen opvangen. Ik ben er ook nooit echt de mist mee ingegaan, maar ik heb behoorlijk wat circuitkilometers achter de kiezen met een ABS-loze kleine, lichte voorwielaandrijver op een kneiterhard onderstel. Gewichtsverdeling 66/34, dan leer je ook wel omgaan met overstuur
De QV heeft mijns inziens echter ook een "soort" halo; de lange kap doet het vermoedelijk in vrij veel situaties goed als het mis gaat, het scharnier achteraan is sterk. Een slagboom zal er bij goed mikken net tussendoor kunnen maar de kans is beperkt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.782
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 554
3519 x bedankt in 1634 berichten
We doen het draadje even dicht, in de hoop dat we over een tijdje weer on topic verder kunnen gaan.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Als ik wordt ingehaa...Bart Verbeek — 07:03 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
... ik eindelijk de ...datakneder — 06:54 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
:cool:
Het is...TimSch — 06:42 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Ik heb die mentali...Boyd Maduro — 06:15 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Ik heb die mentali...Hardloper — 06:14 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Een ligfietser met...Roepers — 06:12 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Ik heb die mentalite...Gideonaut — 05:38 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Een beetje ligfietse...Niels van der Wal — 05:22 PM |
vm-en te koop
|
Ik kan je vertelle...365cycle — 05:09 PM |
vm-en te koop
|
Heeft de Mk3 geen ...TimSch — 03:51 PM |
vm-en te koop
|
Heeft de Mk3 geen de...Gideonaut — 03:42 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Het komt maar zelden...qv-tester — 02:54 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Nog eentje voor het...Hardloper — 02:44 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Ik kan van binnen oo...Lopopodium — 02:27 PM |
vm-en te koop
|
Ik kan je vertellen ...Frutsel — 02:13 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Om maar te zwijgen v...Frutsel — 02:01 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Dat houden we zeker....365cycle — 01:51 PM |
|