Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spirit Sinner met 2 achter derailleurs
#1
Photo 
Vandaag mijn nieuwe Sinner Spirit opgehaald en nu eens helemaal bekeken.
De fiets heeft twee achterderailleurs (zie foto's)
Ik heb op de foto de beschermkap van de geleiderol even verwijderd.
Na een beetje puzzelen begrijp ik waarom: Het is een ligfiets van een verhuurbedrijf geweest en ik denk dat met deze constructie de ketting met de extra derailleur op spanning kon worden gehouden als de lengte van de fiets werd aangepast. Met een klein kabeltje kun je deze extra derailleur namelijk meer of minder 'uittrekken'.  Op de foto is de spanning nu te laag en lopen de heen en teruggaande ketting wel heel vlak langs elkaar.

[Afbeelding: 13zAAN1nqNmd0loNUNn1NUIJxIHGvSlis]


[Afbeelding: 152rvWxF0ppNNZk5QI3AbpbdH0E_-T-Hw]

Mijn vraag is: zai ik dit zo laten of naar de oorspronkelijke staat terugbrengen zoals het vanuit de fabriek was, dus met alleen een kettinggeleidenbuis voor de retour?

Groeten, 
Duncan
Antwoord }
Bedankt door: DanceRaven , Willeke_IGKT
#2
Als je de lengte eenmaal goed heb zou ik het eruit halen. Dan gaat je ketting waarschijnlijk wel wat beter lopen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
of proberen beter af te stellen en testen hoe het dan bevalt.
deze constructie voorkomt slingeren van de lange, zware ketting.
Theo Mol
- een ligfietser komt nooit ongelegen -
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Dank jullie wel voor je antwoorden. Ik zal de span derailleur beter afstellen en het een tijdje aankijken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
ik zou het eraf halen, tenzij je er gebruik van maakt, bijvoorbeeld om te wisselen met een kortere partner of groot kind. Extra gewicht, extra weerstand en als er iets kapot gaat kan dat erg vervelende gevolgen hebben.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Yep, dr komt een hui...ZoefZoef — 07:06 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dan ga ik lieve...JarnoH — 06:51 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dan ga ik liever ...ZoefZoef — 06:09 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik zag een vraag ove...karimov — 06:07 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zelfs graffiti van 4...Gideonaut — 05:52 PM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Zie je ook dat e...Hardloper — 05:27 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Laten we eerlijk...Wim -de roetsende — 05:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dan ga ik liever ze...Hardloper — 05:14 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Oké man ;)...365cycle — 04:42 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Zo'n vakjury neem ik...ZoefZoef — 04:40 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Waar was je langsge...ZoefZoef — 04:16 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
M-Gineering heeft ge...Snoek043 — 04:13 PM
Clikvalve - Veelbelovend nieuw ventiel
Nieuwe ontwikkelinge...Boyd Maduro — 03:49 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Waar was je langsgeg...Lopopodium — 03:42 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Als meerdere platf...365cycle — 03:33 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
En toch hè? Toch zou...ZoefZoef — 03:27 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Het enige feit is d...Snoek043 — 03:18 PM