Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Raptobike lowracer 26-26
#1
Omdat de 20inch voorvork van mijn Raptobike lowracer roest, wil ik deze spuiten of vervangen door misschien een 26 “ vork.
Maar omdat het stuurgedrag wel anders zal zijn met een 26 vork, wil ik dat eerst voelen.

Is er iemand in de buurt van Rotterdam met een Raptobike lowracer + 26 inch vork, en waar ik dan een paar meters  Cool op mag rijden?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Misschien ook nog interessant om te lezen:

https://raptoboy.blogspot.com/2015/07/lo...es-26.html

Klik ook even door naar de nieuwere berichten.

Dit is trouwens Quattrovelootje hier op het forum.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Hier heb ik het een tijd geleden met Arnold Ligtvoet over gehad toen hij mij aan onderdelen heeft geholpen, moet allemaal prima kunnen, hij fiets zelf ook met het lowracer frame + 26" vork. Alleen is het contact met Elan echt super waardeloos.

Wat je wel kan proberen is contact opnemen met Maiabikes en vragen of je via hun een 26" vork kan bestellen van een performer bikes fiets?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , gideon
#4
(06-Mar-2024, 12:32 PM)Gideonaut schreef: Hier heb ik het een tijd geleden met Arnold Ligtvoet over gehad toen hij mij aan onderdelen heeft geholpen, moet allemaal prima kunnen, hij fiets zelf ook met het lowracer frame + 26" vork. Alleen is het contact met Elan echt super waardeloos.

Wat je wel kan proberen is contact opnemen met Maiabikes en vragen of je via hun een 26" vork kan bestellen van een performer bikes fiets?

Ik heb toevallig eind vorige jaar Elan gemaild met diezelfde vraag over de lowracer die hij heeft staan met 28" voorvork. Ik had binnen een paar uur antwoord. Als mijn spaarpotje gevuld is wil ik daar eens langsgaan en testrijden. Het lijkt mij dat het stuurgedrag wel anders wordt met een 26/28" voorvork ipv 20". Maar, ik ben reuze benieuwd naar praktijkervaringen qua stuurgedrag en snelhed (want minder rolweerstand, makkelijker over kleine oneffenheden etc)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , gideon
#5
Raptoboy, volgens mij reed hij ook eens mee met de Raptoride, zijn site heb ik al lang niet meer gelezen. Interessante ervaringen weer.

Ja Arnold heb ik al vaak zien rijden met zijn aangepaste lowracer. Hij lag er dan ook nog erg plat bij.

Dit tip van Performer vork hou ik in mijn achterhoofd, maat doet Maia nog in twee-wiel liggers?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
(06-Mar-2024, 01:42 PM)gideon schreef: Dit tip van Performer vork hou ik in mijn achterhoofd, maat doet Maia nog in twee-wiel liggers?

Ze kunnen, of konden een tijd geleden wel onderdelen bestellen, zo ben ik aan mn performer klapstuur gekomen voor mn Raptobike, kost iets meer maar het is wel kwaliteit. Ook bij Maia direct antwoord en dezelfde dag nog bestelling geplaatst.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , gideon
#7
We hebben twee Gideons Big Grin
Valt me nu pas op..
Antwoord }
Bedankt door: gideon
#8
(06-Mar-2024, 01:42 PM)gideon schreef: Raptoboy, volgens mij reed hij ook eesn mee met de Raptoride, zijn site heb ik al lang niet meer gelezen. 

Ik heb ook een keer de Raptoride gereden met Arnold en Jochem. Was je daar toevalig ook bij?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
Ik was er een paar keer bij in Amstelhoek in 2011, 2012, 2013 & 2014 en vanuit Nijmegen in 2015 & 2017. Ja Jochem, die ging toen al als een raket.

(06-Mar-2024, 01:56 PM)ZoefZoef schreef: We hebben twee Gideons Big Grin
Valt me nu pas op..

Ik ben alleen gideon  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
(06-Mar-2024, 12:15 PM)gideon schreef: Omdat de 20inch voorvork van mijn Raptobike lowracer roest, wil ik deze spuiten of vervangen door misschien een 26 “ vork.
Maar omdat het stuurgedrag wel anders zal zijn met een 26 vork, wil ik dat eerst voelen.

Is er iemand in de buurt van Rotterdam met een Raptobike lowracer + 26 inch vork, en waar ik dan een paar meters  Cool op mag rijden?
 Beetje late reactie, omdat ik hier niet vaak kom. Maar omdat ik zelf al lang met een 2X 700cc(28") raptobike lowracer fiets wil ik toch nog even mijn ervaring delen.

De fiets wordt er zeker sneller door, vooral als je snelle wielen(hoge carbon velgen) en banden met lage rolweerstand neemt. beide is in 700cc gemakkelijk te vinden(maar kan wel prijzig zijn)

qua rijgedrag is het goed te doen, maar zeker niet ideaal. Op snelheid is de rechtuit stabiliteit perfect, maar in de bochten ben ik niet altijd even tevreden met het stuurgedrag. In de bochten heb ik het gevoel alsof hij alleen maar meer de bocht in wil vallen en je hem echt tegen moet houden om niet meer de bocht in te 'vallen'. Dit gedrag wordt erger bij krappere bochten en lagere snelheid.
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ervaring eerste rit naar het werk
De 20 inch Quest h...365cycle — 11:42 PM
[split] Velomobiel kleuren ... Van vand...
Per toeval kwam ik...365cycle — 11:25 PM
[split] Ervaringen met de Snoek/Snoek-L...
Ze worden nog wel ge...Jeroen S — 10:27 PM
ModyPlast sleurhut
Op het Duitse Forum ...Jeroen S — 10:17 PM
[split] Velomobiel kleuren ... Van vand...
Ik moet de eerste ag...Merijn — 09:57 PM
Nu kan ik dus nieuwe bidons bestellen...
Ik gebruik een water...Merijn — 09:54 PM
Nu kan ik dus nieuwe bidons bestellen...
Ik heb een Clean Can...Jeroen S — 09:19 PM
Nu kan ik dus nieuwe bidons bestellen...
Vandaag een metalen ...Hardloper — 09:11 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ergens daar in de ...datakneder — 09:01 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
magdatdingopdeweg.nl...Frutsel — 08:41 PM
Nu kan ik dus nieuwe bidons bestellen...
Als ik al wat te d...Martin van Mourik — 08:39 PM
[split] Velomobiel kleuren ... Van vand...
Per toeval kwam ik d...Hardloper — 08:20 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ergens daar in de bu...Jeroen S — 07:52 PM
[split] Velomobiel kleuren ... Van vand...
Volgens mij zit hard...Jeroen S — 07:36 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Maar ga je verder ...datakneder — 07:35 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik rijd hier in een ...Jeroen S — 07:12 PM
Supernova M99 pro op VM monteren.
Volgens mij bedoel j...Jeroen S — 06:45 PM