|
Wat is veiliger: Kruising met stoplichten of een rotonde?
|
Berichten: 2.992
Topics: 82
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 44882
4646 x bedankt in 1984 berichten
15-Sep-2022, 02:43 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-Sep-2022, 02:44 PM door Willeke_IGKT.)
Ik had voor Enkhuizen - Lelystad gekozen voor de ervaring. De volgende keer doe ik het om zowel Amsterdam als Almere te vermijden.
Lelystad zelf was goed te vermijden door er noordelijk langs te gaan.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 1.858
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 1036
3406 x bedankt in 1521 berichten
(15-Sep-2022, 02:04 PM)365cycle schreef: (15-Sep-2022, 01:39 PM)Frutsel schreef: De Gooimeerdijk is echt verschrikkelijk inderdaad. Ik denk dat je beter over de Stichtse brug kan komen, dan mis je heel Almere  Klopt, maar dan krijg je Utrecht er voor terug. Fietst prima maar niet snel
Misschien iets noordelijk langs Utrecht? over Vinkeveen - Vreeland - Kortehoef - Hilversum. Mits buiten de scholierenspits kan je aardig knallen over dat stuk
Berichten: 7.128
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15405
12142 x bedankt in 5709 berichten
15-Sep-2022, 09:49 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-Sep-2022, 09:59 PM door 365cycle.)
(15-Sep-2022, 04:55 PM)Frutsel schreef: Misschien iets noordelijk langs Utrecht? over Vinkeveen - Vreeland - Kortehoef - Hilversum. Mits buiten de scholierenspits kan je aardig knallen over dat stuk Kom bij Hilversum toch al snel in de wat grotere plaatsen uit, en iedere grote plaats kost gemiddeld 1 km/h
Zou zoiets werken denk je? Wel weer wat nieuwe vakjes. Zit wel wat gravel in, haha
Berichten: 307
Topics: 22
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 499
202 x bedankt in 105 berichten
(15-Sep-2022, 11:59 AM)Bart Verbeek schreef: In Lelystad worden regelmatig nieuwe autorotondes aangelegd met fietstunneltjes er onderdoor. Dat is slim en veilig. Doorstromen voor de fietsers doet het ook.
Hoe hebben ze dat daar dan opgelost met de kruispunten van de fietspaden? Als er een rotonde is zal er toch ook wel een fietskruispunt zijn? Sommige verkeerdplanners zijn zo gek en leggen die dan in de tunnel, met alle gevaarlijke gevolgen vandien...
(15-Sep-2022, 01:18 PM)Lopopodium schreef: De fijnste grote stad om doorheen te fietsen vind ik persoonlijk nog altijd Rotterdam. Daar hebben ze de fietsinfrastructuur toch wel wat beter op orde dan in veel andere steden, waaronder Almere (Lelystad ken ik minder goed).
Hm - ik rij regelmatig in Rotterdam en ik vind dat je wel heel goed moet weten welke route je kiest. Anders kom je terecht op stapels van fietspaden achter geparkeerde auto's (rondweg onbruikbaar met de VM en zelfs met de ligger nog te gevaarlijk) of krijg je met tramrails te maken.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
Berichten: 7.128
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15405
12142 x bedankt in 5709 berichten
(16-Sep-2022, 08:29 AM)emgaron schreef: Hoe hebben ze dat daar dan opgelost met de kruispunten van de fietspaden? Als er een rotonde is zal er toch ook wel een fietskruispunt zijn? Sommige verkeerdplanners zijn zo gek en leggen die dan in de tunnel, met alle gevaarlijke gevolgen vandien... Ja, of echt nét na een tunneltje, zodat je 'm totaal niet aan ziet komen. Superhandig, dat gaat zelfs met 20 km/h nog mis.
(16-Sep-2022, 08:29 AM)emgaron schreef: Hm - ik rij regelmatig in Rotterdam en ik vind dat je wel heel goed moet weten welke route je kiest. Anders kom je terecht op stapels van fietspaden achter geparkeerde auto's (rondweg onbruikbaar met de VM en zelfs met de ligger nog te gevaarlijk) of krijg je met tramrails te maken. Ik vind R'dam idd ook niet ideaal. Weet de weg, dus weet wat snel is en wat niet, maar zeker als je er helemaal doorheen moet, of vanuit het Zuiden de stad in, is het een drempel- en stoplichtenfeest. Op de dagen dat ik zin heb om stevig op te trekken rijd ik dan ook grote stukken over de weg, ook waar het meerdere banen breed is. Als het wat rustiger is scheelt dat ergernis, en heel veel tijd.
Berichten: 1.308
Topics: 92
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 158
2375 x bedankt in 848 berichten
16-Sep-2022, 09:28 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Sep-2022, 09:31 AM door Bart Verbeek.)
(16-Sep-2022, 08:29 AM)emgaron schreef: (15-Sep-2022, 11:59 AM)Bart Verbeek schreef: In Lelystad worden regelmatig nieuwe autorotondes aangelegd met fietstunneltjes er onderdoor. Dat is slim en veilig. Doorstromen voor de fietsers doet het ook.
Hoe hebben ze dat daar dan opgelost met de kruispunten van de fietspaden? Als er een rotonde is zal er toch ook wel een fietskruispunt zijn? Sommige verkeerdplanners zijn zo gek en leggen die dan in de tunnel, met alle gevaarlijke gevolgen van dien...
De meest frequent voorkomende fietsritten maken de vloeiendste hoeken.
Ik heb altijd gelijk. Want als ik geen gelijk heb verander ik mijn mening. FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 1.870
Topics: 45
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 3096
2696 x bedankt in 981 berichten
Ik ben ooit eens met school in Engeland geweest. Maar toen reed ik niet zelf.
Het kan altijd nog erger: Misschien dat iemand hier ervaring heeft met de magic roundabouts die bestaan in Engeland?
voorbeeld 1
voorbeeld 2
Lijkt me met de fiets draken van verkeerspleinen om langs te fietsen. Zeker in combi met het links rijden.
Berichten: 1.308
Topics: 92
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 158
2375 x bedankt in 848 berichten
16-Sep-2022, 09:36 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Sep-2022, 09:51 AM door Bart Verbeek.)
(16-Sep-2022, 09:32 AM)Fietsbennie schreef: Ik ben ooit eens met school in Engeland geweest. Maar toen reed ik niet zelf.
Het kan altijd nog erger: Misschien dat iemand hier ervaring heeft met de magic roundabouts die bestaan in Engeland?
voorbeeld 1
voorbeeld 2
Lijkt me met de fiets draken van verkeerspleinen om langs te fietsen. Zeker in combi met het links rijden.
Eén keer per week halen ze de wrakken uit de berm.
Nog eentje.
Ik heb altijd gelijk. Want als ik geen gelijk heb verander ik mijn mening. FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|
Nieuwe berichten
|
|
Medeliggers onderweg
|
| Even advocaat van de...365cycle — 06:36 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
| Ik rijd al jaren ron...Bobslee — 06:03 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
|
Die hoge Trikes ...Wim -de roetsende — 05:19 PM |
|
Mijn CHR Carbon High Racer
|
|
"M5 heeft nog...Wim -de roetsende — 05:11 PM |
|
Milan 4.2
|
| Jaaaaa, dit is cool,...Arend-Jan — 02:55 PM |
|
wat ze zeggen
|
| Vanochtend kwam een ...De tovenaar — 12:59 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
|
Die hoge Trikes ho...SnoekL#35 — 12:51 PM |
|
Banden, banden en nog eens banden
|
| Regelmatig van kant ...LigfietsWilsum — 12:48 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| ... omdat ik er acht...datakneder — 12:09 PM |
|
Banden, banden en nog eens banden
|
| Toch even dit plaatj...TimSch — 11:57 AM |
|
wat ze zeggen
|
|
Ik moest nog wel e...Hardloper — 10:50 AM |
|
Mijn CHR Carbon High Racer
|
| "M5 heeft nog e...liggende daan — 10:43 AM |
|
wat ze zeggen
|
|
Ik hoorde laatst ee...Arend-Jan — 07:39 AM |
|
wat ze zeggen
|
| "bent u atleet?...365cycle — 01:43 AM |
|
Milan 4.2
|
| Het is een enorme kl...Jeroen S — 11:26 PM |
|
Milan 4.2
|
| Update bij de buren
...Arend-Jan — 10:35 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
| M'n vrouw wilde ook ...Jeroen S — 10:33 PM |
|