ligfietsers.nl
LOL - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Ligfietsers (https://ligfietsers.nl/forum-3.html)
+--- Forum: Verenigingen (https://ligfietsers.nl/forum-20.html)
+---- Forum: Gelderland (https://ligfietsers.nl/forum-25.html)
+---- Topic: LOL (/thread-56.html)

Pagina's: 1 2


LOL - Wim -de roetsende - 10-Apr-2017

Ligfietsclub van Zutphen e.o.

Lekker Ongebonden Liggen


Iedere eerste zondag van de maand rijden wij een toertocht. Kruissnelheid 25km/u

Vertrekpunt: De Markt in Zutphen, we drinken meestal een kopje koffie/thee bij Het Volkshuis.

Vertrektijd: We verzamelen tussen 9 en half 10, we vertrekken tussen half 10 en 10 uur.

Er rijden meestal een man of 12 mee, soms meer en soms minder.


RE: LOL - Wim -de roetsende - 28-Feb-2018

Het ontstaan van LOL met een knipoog beschreven vanuit de toekomst ;-)

https://roeifietsen.blogspot.nl/2018/02/ejblol-eerste-jaar-bij-lol.html


RE: LOL - Wim -de roetsende - 04-Jul-2021

LOL bestond gisteren 10 jaar.

Op zondag 3 juli 2011 reden we onze eerste rit.

Deelnemers: 
Casper (=oprichter van LOL), Tjerk (heeft daarna nooit meer mee gereden) en ik (die na 5 jaar met één dag verschil het vaakst had meegereden, de 5 jaar daarna heb ik het niet meer bijgehouden  Cool )

Vandaag rijden we dus onze jubileumtocht  Smile 

Het deelnemersveld is in de afgelopen jaar flink gewijzigd, maar de 'Harde Kern' (=een man of 6) rijdt bijna altijd mee. Dan zijn er nog zo'n 15 rijders die wisselend aanwezig zijn en daarnaast is er nog een groep waarvan de rijders incidenteel meerijden.

Dat maakt trouwens allemaal niet zoveel uit, want we gaan voor de LOL.


RE: LOL - Wim -de roetsende - 04-Jul-2021

19 deelnemers reden er vandaag mee. 18 mannen en 1 vrouw. Zelfs de voorzitter van de NVHPV Roel van Dijk was gekomen om dit feestje mee te vieren. Hoe hebben we dit gevierd? Gewoon, door een mooie tocht te fietsen met een gezellige groep fietsers.

Ongeveer de helft reed mee op de open liggers.

Ruim 86km met de Roeifiets gereden. Was voor mij toch meer dan 3 jaar geleden dat ik een tocht van >80km had gereden. Voor de achillespeesruptuur deed ik dit wel regelmatig. Afgelopen zomer nog wel ritten van 50/60km gereden.

Nu komt de drempel van 100km wel weer in beeld  Smile


RE: LOL - Wim -de roetsende - 30-Dec-2021

De LOLiebollentocht van LOL en MooiTwente gefilmd door Johan.

Voor mij een mooie 85km.

https://youtu.be/3AOJ1JADw5M


RE: LOL - Roepers - 31-Dec-2021

Leuk dat er een open ligger mee was op deze LOLiebollentocht! De Virb 360 had duidelijk moeite met deze donkere omstandigheden.
En wat gebeurde er nu op 5:54? Een afsplitsing of rijden sommigen fout? Ik denk het eerste.

Groet,

Marco


RE: LOL - Wim -de roetsende - 31-Dec-2021

(31-Dec-2021, 07:14 PM)Roepers schreef: Leuk dat er een open ligger mee was op deze LOLiebollentocht! De Virb 360 had duidelijk moeite met deze donkere omstandigheden.
En wat gebeurde er nu op 5:54? Een afsplitsing of rijden sommigen fout? Ik denk het eerste.

Groet,

Marco

Klopt. LOL en MT namen hier afscheid van elkaar.

Het eerste gedeelte van de tocht was apart, daarna een stukje samen en daarna weer apart.
Johan rijdt vaak met LOL en MT mee. Nu was hij gestart bij LOL.


RE: LOL - Wim -de roetsende - 03-Apr-2023

Gisteren een mooie LOL-tocht met 2 dames en 11 heren.

2 open liggers en 11 vm-en.

Eén van de dames was de vrouw van Bert Hoge die anderhalf jaar geleden is overleden. Forumleden die al lang ligfietsen zullen hem ongetwijfeld kennen van zijn onderzoek op aerodynamisch gebied en hij testte al banden ver voordat Wim Schermer dat ooit deed. Zij is ook één van de initiatiefnemers van de enquête om te inventariseren of er interesse is voor een soort 'Ligfietsvrienden-op-de-fiets'.

Casper had een mooie tocht door Twente en de Achterhoek bedacht.

Johan heeft weer gefilmd: https://m.youtube.com/watch?v=McXQfI-bXzM

Het was weer gezellig. Koud, maar 's middags een heerlijk zonnetje. Schitterend fietsweer dus.


RE: LOL - Frutsel - 04-Apr-2023

Jammer dat er zoveel geknipt is in het stukje door Zutphen... We zaten hier te kijken hoeveel er wel niet veranderd is de laatste jaren.
(We komen nog wel in Zutphen, maar dan alleen in de Zuidwijken, niet in het centrum)

Misschien moet ik een keer een fiets in de auto schuiven en een keer meerijden Smile


RE: LOL - 365cycle - 04-Apr-2023

(03-Apr-2023, 06:14 PM)Wim -de roetsende schreef: Johan heeft weer gefilmd: https://m.youtube.com/watch?v=McXQfI-bXzM
Leuk filmpje! Wat me alleen altijd verbaast bij zijn filmpjes: Er staat "4K" maar de kwaliteit is echt verschrikkelijk.


RE: LOL - Frutsel - 04-Apr-2023

(04-Apr-2023, 11:09 AM)365cycle schreef:
(03-Apr-2023, 06:14 PM)Wim -de roetsende schreef: Johan heeft weer gefilmd: https://m.youtube.com/watch?v=McXQfI-bXzM
Leuk filmpje! Wat me alleen altijd verbaast bij zijn filmpjes: Er staat "4K" maar de kwaliteit is echt verschrikkelijk.

Je hebt 4k in de rondte, dus daar gaan alle pixels heen denk ik Wink


RE: LOL - Roepers - 04-Apr-2023

O ja! je kan helemaal ronddraaien met de video tot je helemaal duizelig en misselijk bent!

Groet,

Marco


RE: LOL - 365cycle - 04-Apr-2023

(04-Apr-2023, 11:31 AM)Frutsel schreef: Je hebt 4k in de rondte, dus daar gaan alle pixels heen denk ik Wink 
Weet ik, maar er zit ook gewoon een gekke blur overheen ofzo. Zou compressie van YouTube kunnen zijn maar ik heb de indruk dat ik weleens veel betere (8K?) 360 videos gezien heb.


RE: LOL - Frutsel - 04-Apr-2023

(04-Apr-2023, 11:44 AM)365cycle schreef:
(04-Apr-2023, 11:31 AM)Frutsel schreef: Je hebt 4k in de rondte, dus daar gaan alle pixels heen denk ik Wink 
Weet ik, maar er zit ook gewoon een gekke blur overheen ofzo. Zou compressie van YouTube kunnen zijn maar ik heb de indruk dat ik weleens veel betere (8K?) 360 videos gezien heb.

Klopt, er zit ook nogal wat pixellation om de neus van de QV. Youtube is karig met bandbreedte denk ik.


RE: LOL - Wim -de roetsende - 04-Apr-2023

(04-Apr-2023, 11:44 AM)365cycle schreef:
(04-Apr-2023, 11:31 AM)Frutsel schreef: Je hebt 4k in de rondte, dus daar gaan alle pixels heen denk ik Wink 
Weet ik, maar er zit ook gewoon een gekke blur overheen ofzo. Zou compressie van YouTube kunnen zijn maar ik heb de indruk dat ik weleens veel betere (8K?) 360 videos gezien heb.

Hier heb ik het met Johan over gehad.

Ik heb in ieder geval de kwaliteit/resolutie/of hoe heet zoiets van YouTube verhoogd. Dat scheelt wel een stuk. Dat was dus zijn tip.

Het origineel deelt hij altijd via whatsapp en dat is echt kwalitatief zeer goed.


RE: LOL - 365cycle - 05-Apr-2023

(04-Apr-2023, 07:16 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb in ieder geval de kwaliteit/resolutie/of hoe heet zoiets van YouTube verhoogd. Dat scheelt wel een stuk. Dat was dus zijn tip.

Het origineel deelt hij altijd via whatsapp en dat is echt kwalitatief zeer goed.
Staat ie bij jou ook op 2160s/4K? Of bedoel je een andere instelling?
Eigenlijk is het een rare omschrijving namelijk. De waarde die daar in staat is resolutie, niet kwaliteit.

Ik heb toch maar even gauw even een voorbeeldje gemaakt voor degenen die dit niet weten. Vloeken in de kerk, maar:
Dit bestand heeft een resolutie van 1139x1721 pixels ("1,1K") en is 585 kB groot.
Dit bestand heeft een resolutie van 1139x1721 pixels ("1,1K") en is slechts 16 kB groot.

Volgens de Youtube terminologie zouden deze bestanden dezelfde "kwaliteit" hebben. Echter komt alleen het aantal beeld punten over beide assen overeen. Het laatste bestand is sterk gecomprimeerd; normaal doe je dit met zo min mogelijk kwaliteitsverlies. Ik ben hierin in dit geval iets te ver gegaan, maar ik verdenk Youtube van hetzelfde Big Grin

PS: Voor de duidelijkheid: de blokken in de gecomprimeerde afbeelding zijn stukken waarin de JPEG-compressie redeneert als "ongeveer dezelfde kleur. 1 vierkantje van 9x9 pixels in het gemiddelde kost minder data dan dit hele vlak gedetailleerd opslaan". JPEG maakt dus gebruik van compressie waarbij daadwerkelijk dataverlies optreedt, zogenaamde "lossy compression". Zou je dit gecomprimeerde bestand opnieuw opslaan met dezelfde mate van compressie, dan is de kans groot dat het nog kleiner én nog lelijker wordt. Er zijn ook manieren om bestanden "lossless" te comprimeren; deze zullen bij een tweede keer opslaan van het gecomprimeerde bestand op z'n minst vrijwel hetzelfde bestand genereren, maar zijn vanuit data oogpunt eigenlijk altijd minder efficiënt.
PS2: Je kan aan hoe de hoge kwaliteit foto eruit ziet en hoe de randen van het logo afgetekend zijn gewoon zien wat voor apparatuur hier gebruikt is. De nerd die cameramerk én objectief herkent trakteer ik op appelgebak bij de eerstvolgende ontmoeting Tongue


RE: LOL - Frutsel - 05-Apr-2023

Je kan de kwaliteit nog wel wat minder slecht krijgen door FS dithering toe te passen. Dit is wel een heel lomp voorbeeld van compressie Tongue

Ik weet wel wat het is wat op de foto staat, en ik kan ook zeggen dat het best een oude foto is. Maar welke camera zou ik zo niet weten...


RE: LOL - Bacchus - 05-Apr-2023

(04-Apr-2023, 07:16 PM)Wim -de roetsende schreef: Het origineel deelt hij altijd via whatsapp en dat is echt kwalitatief zeer goed.

Opvallend, want van juist Whatsapp weet ik dat het behoorlijk agressief is met de hercompressie.


RE: LOL - 365cycle - 06-Apr-2023

(05-Apr-2023, 10:38 AM)Frutsel schreef: Dit is wel een heel lomp voorbeeld van compressie Tongue
Een goed voorbeeld dus Big Grin


RE: LOL - Wim -de roetsende - 02-Jun-2023

Zondag rijdt Jos mee met LOL.

Iemand van hier?


Jos ligfiets dus

Sinner Demon 1620, Optima Lynx (staat te koop), Nazca Paseo


RE: LOL - Josligfiets - 02-Jun-2023

(02-Jun-2023, 04:03 PM)Wim -de roetsende schreef: Zondag rijdt Jos mee met LOL.

Iemand van hier?

(hoe krijg ik die lettertype aanduidingen weg?) 


[font=-apple-system, BlinkMacSystemFont, Inter, "Segoe UI", Roboto, Oxygen-Sans, Ubuntu, Cantarell, "Helvetica Neue", sans-serif]Sinds 2022 op de ligfiets.
rode Sinner Demon 1620, onderstuur.
gele Nazca Paseo, aerostuur
blauwe optima Lynx, klapstuur.[/font]


-
-
-
Jos ligfiets dus

Sinner Demon 1620, Optima Lynx (staat te koop), Nazca Paseo


Ja, dat ben ik dus. Smile


RE: LOL - Willeke_IGKT - 02-Jun-2023

Citaat:(hoe krijg ik die lettertype aanduidingen weg?)

Ik heb je bericht geopened in bewerken, gekopieerd, in kladblok geplakt, uit plakblok gekopieerd, teruggeplakt in hetzelfde venster (de oude tekst vervangend) en de lettertype aanduiding was weg.

Ik heb veel andere manieren geprobeerd en dit was de enige die werkte, het hele bericht vervangen.


RE: LOL - Hardloper - 02-Jun-2023

Willeke kladblok zal Wim niet op zijn Appletje hebben staan, ten zij Dualboot.
@Wim gebruik een text editor zonder opmaak opties. En door font=APPLE-system maak ik op dat het om een appeltje gaat


RE: LOL - Wim -de roetsende - 02-Jun-2023

(02-Jun-2023, 09:30 PM)Hardloper schreef: Willeke kladblok zal Wim niet op zijn Appletje hebben staan, ten zij Dualboot.
@Wim gebruik een text editor zonder opmaak opties. En door font=APPLE-system maak ik op dat het om een appeltje gaat

Niet altijd. Ik gebruik ook een Samsung tablet. Maar meestal deze stokoude iPad.


RE: LOL - Bacchus - 02-Jun-2023

Je kan het tekstvak van het forum (behalve in snel reageren) ook zo instellen dat je de codes laat weergeven, dan kun je ze ook weghalen. Misschien zit er ook wel een knop opmaak wissen maar die heb ik nog niet gevonden.


RE: LOL - Roepers - 03-Jun-2023

Deze knop maakt de codes zichtbaar:
[Afbeelding: Screenshot-2023-06-03-07-39-58.png]
Je kan ze hiermee bewerken of wat ik ook vaak doe, verwijderen
In Wordperfect van de vorige eeuw (5.1 geloof ik) noemden we dat het onderwaterscherm. Wat heb ik dat gemist in Word. Maar hier op het forum is het weer terug! Hoera!
Groet,

Marco