ligfietsers.nl
Leve de ligsport - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Nieuw hier? (https://ligfietsers.nl/forum-2.html)
+--- Topic: Leve de ligsport (/thread-446.html)

Pagina's: 1 2 3 4


RE: Leve de ligsport - Atrike - 04-Oct-2023

Tja. dat is niet echt nodig. De route van vandaag was prima.


RE: Leve de ligsport - Willeke_IGKT - 04-Oct-2023

Je kunt zo'n langere route goed doen op een mooie middag, als ontspanning na het werk.
Ik pak op zulke momenten graag een route door het duin, tot 25 km in plaats van 5.


RE: Leve de ligsport - Atrike - 08-May-2024

Ik weet geen andere plek om dit even te laten zien, dus dan maar hier. Op de laatste video van Velomobileworld is denk ik mijn  nieuwe QV te zien:

[Afbeelding: Verven01.png]

[Afbeelding: Verven02.png]

Verwachte leverdatum is nog steeds 24-5. Nog even geduld nog...


RE: Leve de ligsport - Hardloper - 08-May-2024

Waarom denk je dat het die van jou is? Bij mij was het heel simpel. Blauw groene fiets met zwarte reflectie in beeld


RE: Leve de ligsport - ZoefZoef - 08-May-2024

Waarom is ie nu met dat geel boven? Is dat een onderlaag voor het spuiten?


RE: Leve de ligsport - melle z - 08-May-2024

Dat lijkt me plamuur.


RE: Leve de ligsport - Atrike - 08-May-2024

(08-May-2024, 02:45 PM)Hardloper schreef: Waarom denk je dat het die van jou is? Bij mij was het heel simpel. Blauw groene fiets met zwarte reflectie in beeld

Omdat die van mij sinds een paar dagen op "painting" staat en dit volgens de video de spuitruimte is. Een andere QV staat nog op "composite".


RE: Leve de ligsport - Gideonaut - 08-May-2024

Flinke laag plamuur?


RE: Leve de ligsport - ZoefZoef - 08-May-2024

(08-May-2024, 02:59 PM)melle z schreef: Dat lijkt me plamuur.

Zat ik ook aan te denken, om direct erna te denken dat dat toch niet nodig zou zijn met de mallen?


RE: Leve de ligsport - melle z - 08-May-2024

Ik weet niet precies hoe die fiets is opgebouwd, maar er zal waarschijnlijk over naden heen geplamuurd zijn. Knappe jongen/ meisje die een dergelijke composietconstructie zonder plamuur kan maken.


RE: Leve de ligsport - 365cycle - 08-May-2024

Hm, had daar dan eigenlijk spuitplamuur verwacht.
Maar wordt de buitenkant van de QV niet uit één stuk gemaakt?


RE: Leve de ligsport - melle z - 08-May-2024

Zit daar inderdaad een naad?


RE: Leve de ligsport - Bob Hagendijk - 08-May-2024

Misschien geen naad, maar dat daar de buitenmal uit 2 delen bestaat? Boven- en onderkant. Dus dan krijg je aan de buitenkant altijd een randje met oneffenheden? Ik ben geen mallenmaker dus kan het niet duidelijker omschrijven, maar hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.


RE: Leve de ligsport - Hoekie - 08-May-2024

(08-May-2024, 04:27 PM)365cycle schreef: Hm, had daar dan eigenlijk spuitplamuur verwacht.
Maar wordt de buitenkant van de QV niet uit één stuk gemaakt?

https://velomobiel.wordpress.com/2015/04/12/een-mal-en-een-iets-langere-naam/


RE: Leve de ligsport - Jeroen S - 09-May-2024

Bob heeft het bij het juiste eind. De mal bestaat uit meerdere delen, en daar waar die elkaar treffen heb je randjes. Het gaat gewoon niet naadloos in elkaar over. Zowel de bovenste als de onderste mal heeft een flens, die brede rand. Dat hoekje van flens en binnenkant is niet helemaal perfect scherp, maar een beetje rond. Onder enige druk, zal daar ook net een beetje epoxy in kruipen. De plamuurrand volgt vrij ruim het bereik van die bovenste scheidingslijn. Ik denk dat ze epoxyplamuur gebruiken omdat dit nog wel redelijk forse hobbeltjes zijn. Het gaat niet om micro luchtbelletjes maar om dat randje.


RE: Leve de ligsport - melle z - 09-May-2024

Ik neem toch aan dat de onderkant van de kuip en het 'deksel' twee delen zijn die apart gemaakt worden en daarna op elkaar geplakt?


RE: Leve de ligsport - Hoekie - 09-May-2024

(08-May-2024, 10:32 AM)Atrike schreef: Ik weet geen andere plek om dit even te laten zien, dus dan maar hier. Op de laatste video van Velomobileworld is denk ik mijn  nieuwe QV te zien:

Dit is een QV+. Die van jou ook?