ligfietsers.nl
Trisled's nieuwste - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Ligfietsers (https://ligfietsers.nl/forum-3.html)
+--- Forum: Trikes en Quads (https://ligfietsers.nl/forum-7.html)
+--- Topic: Trisled's nieuwste (/thread-2829.html)



Trisled's nieuwste - SnoekL#35 - 04-Aug-2025

Aan de andere kant van de wereld zitten ze ook niet stil : TRISLED heeft een nieuwe versie van de racetrike die gebruikt worden voor hun racemobielen : 

[Afbeelding: 526596439-1057550773250564-2523399830573621997-n.jpg]

https://trisled.com.au/hpv/trisled-gen3-chassis/

Filmpje : 

https://www.youtube.com/watch?v=OZTWnfvSXbQ


RE: Trisled's nieuwste - Wim -de roetsende - 04-Aug-2025

(04-Aug-2025, 09:26 AM)SnoekL#35 schreef: Aan de andere kant van de wereld zitten ze ook niet stil : TRISLED heeft een nieuwe versie van de racetrike die gebruikt worden voor hun racemobielen : 

Ik zag 'm laatst al ergens voorbijkomen. Mooi ding.


RE: Trisled's nieuwste - Bob Hagendijk - 04-Aug-2025

Ziet er fraai uit ja, al lijkt een 26/28" wiel me mooier staan. Met 3 cm bodem speling zal je niet snel omgaan in de bochten lijkt me.


RE: Trisled's nieuwste - 365cycle - 04-Aug-2025

Cool ding. Weet er iemand via wie we hier spullen van Trisled kunnen kopen? Die Sticky Beaks zou ik weleens willen proberen.


RE: Trisled's nieuwste - Jeroen S - 05-Aug-2025

Geen idee of het spul hier nog verkocht wordt, het is nogal een eindje dobberen. Ik vind het ook een cool fietsje, ze hebben er nog een filmpje mee, ook recent. Of ik me met zo'n ding in het Nederlandse verkeer zou wagen? Tja, dat weet ik eigenlijk ook niet. Maar cool is het wel.


RE: Trisled's nieuwste - Gideonaut - 05-Aug-2025

Ik vind die velo's onwijs prachtig, ook de kleur van die trike trouwens! Maar dit zijn puur fietsen voor op de racebaan of de houten donut.

Zou die slicks ook wel willen, de Smoothies zijn langzaam aan het verdwijnen..


RE: Trisled's nieuwste - SnoekL#35 - 07-Aug-2025

(05-Aug-2025, 11:16 PM)Gideonaut schreef: Ik vind die velo's onwijs prachtig, ook de kleur van die trike trouwens! Maar dit zijn puur fietsen voor op de racebaan of de houten donut.

Helemaal mee eens, ik zou bij mij in de buurt niet eens weten waar ik ermee zou kunnen/willen rijden. Er zijn hier vlakbij wel enkele stukjes prachtig asfalt, maar die zijn niet lang (genoeg). 

Wat niet wegneemt dat ik er dolgraag wel eens mee zou willen rijden  Big Grin


RE: Trisled's nieuwste - 365cycle - 07-Aug-2025

(05-Aug-2025, 10:18 PM)Jeroen S schreef: Of ik me met zo'n ding in het Nederlandse verkeer zou wagen? Tja, dat weet ik eigenlijk ook niet. Maar cool is het wel.
In je Milan zit je niet veel hoger


RE: Trisled's nieuwste - Boyd Maduro - 07-Aug-2025

(07-Aug-2025, 12:49 PM)365cycle schreef:
(05-Aug-2025, 10:18 PM)Jeroen S schreef: Of ik me met zo'n ding in het Nederlandse verkeer zou wagen? Tja, dat weet ik eigenlijk ook niet. Maar cool is het wel.
In je Milan zit je niet veel hoger

Wel rechterop toch?


RE: Trisled's nieuwste - Jeroen S - 08-Aug-2025

Ja, wel wat rechter. Dit is echt wel heel laag. 355 wieltjes plus 2x 40mm band zeg maar 44 cm als hoogste punt van het achterwiel en daar ligt je hoofd dan op. In de Milan steekt mijn hoofd ook net boven het achterwiel uit maar dat is 559+ 2x30mm. Dat is 62cm. De GT is 88 cm op het hoogste plekje.

Naast de hoogte komt ook het gebrek aan vering en de mogelijk toch wat grotere draaicirkel er nog bij, echt breed is ie ook niet.

Lowracer of velomobiel maakt in hoogte ook niet zo veel, maar je merkt het wel. Dit is dan nog een stapje lager.


RE: Trisled's nieuwste - Hoekie - 08-Aug-2025

Zeker rechterop. In ieder geval de mogelijkheid daar toe zonder aero verlies.
Ik zit/lig in een Bülk ongeveer gelijk als ik deed in de QV.


RE: Trisled's nieuwste - Wim -de roetsende - 08-Aug-2025

(08-Aug-2025, 10:55 AM)Hoekie schreef: Zeker rechterop. In ieder geval de mogelijkheid daar toe zonder aero verlies.
Ik zit/lig in een Bülk ongeveer gelijk als ik deed in de QV.

Ik ben steeds iets rechterop gaan zitten in de Milan. Eerst had ik 2 van die groene opvulplaatjes onder de zitting, toen 3 en nu 4.

Zonder groene opvulplaatjes is het wel extreem liggen in de SL. 

Met 4 is het zelfs nog liggender dan in de DF. Terwijl ik daar de zitting verder naar voren heb gezet om meer liggend te kunnen 'zitten'.


RE: Trisled's nieuwste - Hoekie - 08-Aug-2025

Gelijk maar even gekeken.....
Bülk met Ergo M stoel (=rechter op schouderhoogte)
Geen ventisit kussen
=> 4 opvulplaatje van 1cm + 1 schuimblok van 3cm plus klittenband er tussen = 8.5 cm.

Met een een Ventisit kussen op de stoel
=> + 1 opvulplaatje = ~10cm


RE: Trisled's nieuwste - Snoek043 - 08-Aug-2025

Bestaat er eigenlijk een Trike met bovenstuur? Gaaf ding wel.


RE: Trisled's nieuwste - datakneder - 08-Aug-2025

(08-Aug-2025, 12:58 PM)Snoek043 schreef: Bestaat er eigenlijk een Trike met bovenstuur?  Gaaf ding wel.

Een tiller is voor mij een bovenstuur. Maar het kan goed zijn dat dit een persoonlijke opvatting is en dat er een verschil is tussen bovenstuur en tiller.


RE: Trisled's nieuwste - Hoekie - 08-Aug-2025

(08-Aug-2025, 12:13 PM)Wim -de roetsende schreef:
(08-Aug-2025, 10:55 AM)Hoekie schreef: Zeker rechterop. In ieder geval de mogelijkheid daar toe zonder aero verlies.
Ik zit/lig in een Bülk ongeveer gelijk als ik deed in de QV.
Met 4 is het zelfs nog liggender dan in de DF. Terwijl ik daar de zitting verder naar voren heb gezet om meer liggend te kunnen 'zitten'.

Ik ben gemiddeld lang en heb een in verhouding korter bovenlichaam (op het oog niet te zien) en ik denk dat ik daardoor rechter op - kan - zitten in een Bülk dan een überhaupt langer iemand zoals bjvoorbeeld Cycle365. En wellicht hij/zij daardoor naar een iets hogere fiets - moet - als hij/zij rechterop wil zitten.


RE: Trisled's nieuwste - 365cycle - 08-Aug-2025

(08-Aug-2025, 10:52 AM)Jeroen S schreef: Lowracer of velomobiel maakt in hoogte ook niet zo veel, maar je merkt het wel. Dit is dan nog een stapje lager.
Zet ze eens naast elkaar. In een Milan zitten in ieder geval je billen duidelijk lager, anders kan je met een lowracer op twee wielen namelijk geen bochten nemen zonder schaafwonden op je billen. Met m'n M5 vroeger reed ik de zitting echt niet aan de grond in bochten.

(08-Aug-2025, 10:55 AM)Hoekie schreef: Zeker rechterop. In ieder geval de mogelijkheid daar toe zonder aero verlies.
Ik zit/lig in een Bülk ongeveer gelijk als ik deed in de QV.
Ook dat denk ik niet, want de neus van de QV is flink hoger. De QV is heel beperkend qua zithoogte, want je moet over de neus kijken maar ook onder de lange kap blijven.
In de Bülk lig je flink lager, zelfs als je er zoals ik destijds maar net in past.

Dat deze fiets nóg lager is hebben jullie zeker gelijk in.


RE: Trisled's nieuwste - Hoekie - 08-Aug-2025

(08-Aug-2025, 02:21 PM)365cycle schreef:
(08-Aug-2025, 10:55 AM)Hoekie schreef: Zeker rechterop. In ieder geval de mogelijkheid daar toe zonder aero verlies.
Ik zit/lig in een Bülk ongeveer gelijk als ik deed in de QV.
Ook dat denk ik niet, want de neus van de QV is flink hoger. De QV is heel beperkend qua zithoogte, want je moet over de neus kijken maar ook onder de lange kap blijven.
In de Bülk lig je flink lager, zelfs als je er zoals ik destijds maar net in past.

De verwarring is hoger/lager of vlakker/rechter op.
Verwarring over net over de rand van de moterkap kijken of net onder de rand van het instapgat passen is er nog een.

Je bedoelt - juist als je er net als jou - net in past. Als je ook net onder de rand van het instapgat zit, zit je, als je langer bent, automatisch als maximum, vlakker in een lagere velo.

Ik heb exact dezelfde stoel als in de QV en de stoel staat onder dezelfde hoek als bij mijn (standaard) QV. Stoel iets vlakker of rechter op kan ik heel goed voelen; iets te recht op en ik krijg een harde kont.

Hoogte verschil komt dan door hoogte onderste bevestiging stoel en hoogte velo. Het eerste is denk ik gelijk met de QV en de tweede staat de Bülk denk ik iets hoger; de diepere hakbulten raken geen enkele drempel.

Waar het naar mijn gevoel om gaat in de vergelijking met de Trisled, is hoogte hoofd. En daarvan, kan het niet meten, is die bij de QV en Bülk bij mijn lichaams bovenlengte ongeveer gelijk. En dus bij de Bülk/Milan duidelijk hoger dan bij deze Trisled. De hoogte kont zal inderdaad niet zo veel verschillen.

PS Misschien l*l ik wel uit mijn nek. Ik kan in ieder geval onder dezelfde hoek zitten als in de QV (in exact dezelfde stoel) En daarmee ben ik blij na de 'horror verhalen' dat je in een Bülk/Milan zoveel vlakker zit/ligt.


RE: Trisled's nieuwste - Willeke_IGKT - 08-Aug-2025

(08-Aug-2025, 12:58 PM)Snoek043 schreef: Bestaat er eigenlijk een Trike met bovenstuur?  Gaaf ding wel.

De van Raam trike die voor veel mensen als oplossing voor niet meer kunnen fietsen wordt gebruikt heeft een bovenstuur. Er zijn waarschijnlijk meer open trikes die het hebben.

En natuurlijk zoals al vermeld veel velomobielen met de tiller.


RE: Trisled's nieuwste - Hardloper - 08-Aug-2025

(08-Aug-2025, 02:21 PM)365cycle schreef: Ook dat denk ik niet, want de neus van de QV is flink hoger. De QV is heel beperkend qua zithoogte, want je moet over de neus kijken maar ook onder de lange kap blijven.
In de Bülk lig je flink lager, zelfs als je er zoals ik destijds maar net in past.

Dat deze fiets nóg lager is hebben jullie zeker gelijk in.

Een poosje terug heb ik de afstelling van het stoeltje aangepast, nou ik vind dat mijn zit houding er veel op verbeterd is. Maar tja met mijn 1,71 meter ben ik ook niet zo groot.


RE: Trisled's nieuwste - 365cycle - 09-Aug-2025

(08-Aug-2025, 03:06 PM)Hoekie schreef: Waar het naar mijn gevoel om gaat in de vergelijking met de Trisled, is hoogte hoofd. En daarvan, kan het niet meten, is die bij de QV en Bülk bij mijn lichaams bovenlengte ongeveer gelijk. En dus bij de Bülk/Milan duidelijk hoger dan bij deze Trisled. De hoogte kont zal inderdaad niet zo veel verschillen.
Als je in de Bülk en de QV even hoog zit met je hoofd denk ik dat je enorm ver uit de Bülk steekt, of zo laag in de QV zit dat je niet over de "motorkap" heen kan kijken.