ligfietsers.nl
Medeliggers onderweg - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Medeliggers onderweg (/thread-203.html)



RE: Medeliggers onderweg - Frutsel - 08-Mar-2024

(08-Mar-2024, 01:41 PM)DanceRaven schreef:
(07-Mar-2024, 07:50 PM)Lopopodium schreef: Rond de klok van 18:00 twee ligfietsers. De eerste was een rode velomobiel die vanuit Zoetermeer langs de A12 (Balijbos zijde ten hoogte van Nootdorp) richting Den Haag ging.

Goh, dat is wel een kleine window geweest dan; ik heb nog geen 300m langs de A12 gereden. Ik had daar ook geen liggers gespot. Waarmee was je onderweg?

(07-Mar-2024, 10:50 PM)365cycle schreef: @DanceRaven was je weer onderweg? Wink

Als je doorgereden bent langs de A12 hebben we elkaar denk ik net gemist, wij draaiden rond 18:15 bij Zoetermeer (daar bij de KFC) het pad langs de A12 op, en ging er bij Zevenhuizen weer vanaf Smile  Reed samen met André (RR), hij heeft een witte Quest Carbon.

Klein wereldje is het (Zuid-Holland) toch, zeker met de velomobiel!

Ik zie hier zelden velomobilisten, tenzei ik ze moedwillig opzoek.
Ik heb volgens mij alleen HT Life style in het wild gespot. (Nou ja, en een geel/witte QV zie ik nog wel eens, maar dan zit ik in een auto...)


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 08-Mar-2024

(08-Mar-2024, 04:32 PM)Frutsel schreef: Ik zie hier zelden velomobilisten, tenzei ik ze moedwillig opzoek.
Misschien fiets je te weinig Tongue


RE: Medeliggers onderweg - Gideonaut - 08-Mar-2024

Ik ben in Gouda opgegroeid en heb er zo'n 20+ jaar gewoond, nog nooit een velo gezien, woon nu bijna 10 jaar in Oudewater, 2x een velo gezien. En dat terwijl ik bijna elke dag fiets!

Ik zag gisteren trouwens wel een meneer op een Hase fiets, volgens mij Jan, de beheerder van de ligfietsgroep op FB?

Maar het lijkt wel alsof er een geheime route is waar ik niet vanaf weet Big Grin


RE: Medeliggers onderweg - datakneder - 08-Mar-2024

(08-Mar-2024, 05:59 PM)Gideonaut schreef: Maar het lijkt wel alsof er een geheime route is waar ik niet vanaf weet Big Grin

Dat gaan we jou natuurlijk niet vertellen. Big Grin


RE: Medeliggers onderweg - Willeke_IGKT - 08-Mar-2024

Ik zie regelmatig andere velomobielen, als ik om precies 7 uur begin een rode Mango+ en als ik laat begin of naar huis ga vaak een witte Quest.
Ik weet nog steeds niets over de rijder van de Mango, niet eens of het een man of vrouw is.

De rijder van de Quest ken ik wel, al van toen we beiden op een open tweewielige ligfiets reden. Gisteren heeft hij mij nog geholpen met wat kleine klusjes aan de Strada. Elkaar onderweg zien wordt vermakkelijkt door dat we in tegengestelde richting een deel dezelfde route volgen.

Andere liggers zijn ook hier in de buurt zeldzaam geworden, ongeveer 10 jaar geleden waren er zo'n 5 die ik bijna dagelijks zag, nu is daar alleen Mark van overgebleven.

In de zomer is de kans wat groter, twee lange afstandsroutes in de buurt en de pont hier vlakbij concentreert het fietsverkeer.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 08-Mar-2024

(08-Mar-2024, 05:59 PM)Gideonaut schreef: Maar het lijkt wel alsof er een geheime route is waar ik niet vanaf weet Big Grin
De Rotte Rijders vliegen altijd in ongeveer 12 seconden door Oudewater heen, dus de kans dat je ons ziet is klein. Als je een knal hoort en daarna een stofwolk ziet opstijgen waren wij het waarschijnlijk Tongue


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 08-Mar-2024

(08-Mar-2024, 01:41 PM)DanceRaven schreef:
(07-Mar-2024, 07:50 PM)Lopopodium schreef: Rond de klok van 18:00 twee ligfietsers. De eerste was een rode velomobiel die vanuit Zoetermeer langs de A12 (Balijbos zijde ten hoogte van Nootdorp) richting Den Haag ging.

Goh, dat is wel een kleine window geweest dan; ik heb nog geen 300m langs de A12 gereden. Ik had daar ook geen liggers gespot. Waarmee was je onderweg?

Ik was lopend.

Vandaag wel gefietst. Mijn eerste lange toertocht van het jaar. En dat viel flink tegen door de stevige wind. Op papier windkracht 3, maar het was minimaal windkracht 5 volgens mij. Er waren aardig wat stukken bij waarin ik niet harder kon dan 19 of 20 km/uur. Normaal bij neutrale wind heb ik een kruissnelheid van 27 km/uur, en ook vaak al bij mijn eerste toertocht van het seizoen zoals nu. Ik was na vier uur fietsen wel een beetje gebroken, temeer het deel wind mee op de terugweg lang niet zoveel voordeel met zich meebracht als het deel tegen nadeel gebracht had. Maar dat gebeurt helaas wel bij meer fietstochten... Zelfs wind schuin mee voelde meestal als wind tegen. Erg vreemd.

Hadden anderen daar ook last van vandaag?
Ik fietste in de Achterhoek, vanuit Doetinchem via Lichtenvoorde richting Winterswijk en via Bredevoort en Terborg weer terug. Wellicht was de wind in andere delen van het land net zo verradelijk.


RE: Medeliggers onderweg - datakneder - 08-Mar-2024

Ik had het gisteren al op mijn terugweg van Ede naar Emmerich met de wind op kop. Vandaag wat uitgefietst en ook op die stukken met wind tegen viel de snelheid mij ook erg tegen. Ik dacht dat het een gebrek aan conditie was, ,maar goed te weten dat anderen vandaag ook niet al te goed ging.


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 08-Mar-2024

(08-Mar-2024, 07:27 PM)Willeke_IGKT schreef: en als ik laat begin of naar huis ga vaak een witte Quest.

De rijder van de Quest ken ik wel, al van toen we beiden op een open tweewielige ligfiets reden. 

nu is daar alleen Mark van overgebleven.

Is dit allemaal de Mark die ik ook ken? Of gaat het over een andere Mark? Doet hij trouwens weleens mee met oliebollentochten? Of gaat het wat lastiger zijn om hem nog eens te zien. Zou wel leuk vinden om hem nog eens te zien. Voor de mensen die vraag tekens hebben nu. Mark was volgens mij de eerste Velonaut die ik ooit ontmoette en die niet bij ICB / Velomobiel.nl hoort. Hij was aan het klussen bij Velomobiel en heeft toen mijn ouders gerust gesteld op moment dat ik mijn proefrit deed met de QV. Later kwamen we elkaar weer tegen bij de cafetaria in Dronten. En daarna was het maanden wachten.


RE: Medeliggers onderweg - Willeke_IGKT - 08-Mar-2024

Ik had vanmiddag juist veel plezier van de wind en weinig last.
Heen naar het zuiden en terug naar het noorden. Vooral heen snel op goede wegen en ruime fietspaden een voor mij hoge snelheid aan kunnen houden.
Terug had ik wat meer stadsstraten en lag het tempo lager maar wel ontspannen en niet hard werken.

Hardloper het is inderdaad de Mark die je ontmoet hebt.
Hij heeft de laatste twee OBT gefietst en Rotterdam is zeker binnen zijn bereik. Het is ook binnen mijn bereik en ik fiets minder lange afstanden.

Hij heeft ook plannen voor andere ligfiets evenementen, ik weet niet welke daarvan ook voor jou haalbaar zijn, (en ik deel geen details over de plannen van een ander.)


RE: Medeliggers onderweg - DanceRaven - 08-Mar-2024

(08-Mar-2024, 04:32 PM)Frutsel schreef: Ik zie hier zelden velomobilisten, tenzei ik ze moedwillig opzoek.
Zo kunnen ervaringen verschillen! Ik heb in de afgelopen 5 dagen evenzoveel velomobielen onderweg gezien, inclusief een witte Quest met witte kap in Delft vandaag.
Maar goed, is natuurlijk enigszins toevallig, want een minuutje later of eerder en je mist elkaar.

Kreeg toen ik in Delft parkeerde overigens meteen door een nieuwsgierige toekijker de vraag naar mijn hoofd geslingerd: "Is dat de waterstofperoxide-auto?"


RE: Medeliggers onderweg - Willeke_IGKT - 08-Mar-2024

Ik kreeg zowel gisteren als vandaag de standaard vraag: Hoe hard gaat ie?
Mijn antwoord beide keren: Zo hard als ik trap.
De jongens gisteren geloofde het niet, is ie electrisch? Zit er echt geen motor in?
Zelf zaten ze op een fatbike, zo jong en nu al te zwak om zelf te fietsen.


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 08-Mar-2024

(08-Mar-2024, 09:18 PM)Willeke_IGKT schreef: Hardloper het is inderdaad de Mark die je ontmoet hebt.
Hij heeft de laatste twee OBT gefietst en Rotterdam is zeker binnen zijn bereik. Het is ook binnen mijn bereik en ik fiets minder lange afstanden.

Hij heeft ook plannen voor andere ligfiets evenementen, ik weet niet welke daarvan ook voor jou haalbaar zijn, (en ik deel geen details over de plannen van een ander.)

Nou ik veronderstel dat Rotterdam nog best haalbaar moet zijn aan het einde van het jaar. Maar het zou wel leuk zijn om hem dan in Rotterdam te ontmoeten. Dat kun je hem wel laten weten. Maar het zou ook leuk zijn om jou en de andere hier dan eens te ontmoeten. Maar wat betreft die details van plannen van een andere. Hoeft ook niet. De meeste van zijn plannen zullen wel niet zo in mijn bereik liggen. In ieders geval op dit moment.


RE: Medeliggers onderweg - Willeke_IGKT - 08-Mar-2024

Je zult merken dat je afstanden voorlopig steeds groter worden. En daarna kunnen er meerdaagse evenementen zijn. Ik denk aan het Paas treffen, voor mij iets te ver en ik slaap niet meer op de grond als het om meerdere nachten gaat, maar afgelopen twee jaar heb ik daar veel mensen leren kennen. En je hebt dan tijd om te kletsen, meer dan bij een rit.


RE: Medeliggers onderweg - Keeshond - 09-Mar-2024

Driewieler (tadpole) gespot op de sluizen van Terneuzen.
Gisteren rond 12.15 uur.
Zat zelf in de auto dus niet gegroet.


RE: Medeliggers onderweg - Frutsel - 09-Mar-2024

(08-Mar-2024, 09:35 PM)DanceRaven schreef:
(08-Mar-2024, 04:32 PM)Frutsel schreef: Ik zie hier zelden velomobilisten, tenzei ik ze moedwillig opzoek.
Zo kunnen ervaringen verschillen! Ik heb in de afgelopen 5 dagen evenzoveel velomobielen onderweg gezien, inclusief een witte Quest met witte kap in Delft vandaag.
Maar goed, is natuurlijk enigszins toevallig, want een minuutje later of eerder en je mist elkaar.

Kreeg toen ik in Delft parkeerde overigens meteen door een nieuwsgierige toekijker de vraag naar mijn hoofd geslingerd: "Is dat de waterstofperoxide-auto?"

Ik rij ook alleen maar langs de A12 (of de roeibaan) als ik me verveel. Mijn woon/werk route loopt haaks op de A12. Verderop kom iik wel op de route die Jochem meestal rijdt, maar we rijden op te verschillende tijden om elkaar tegen te komen blijkbaar.

Maar gelukkig hebben we dit forum, zodat ik nog eens een VM rijder spreek Smile


RE: Medeliggers onderweg - Tijanus - 09-Mar-2024

(08-Mar-2024, 09:35 PM)DanceRaven schreef: Kreeg toen ik in Delft parkeerde overigens meteen door een nieuwsgierige toekijker de vraag naar mijn hoofd geslingerd: "Is dat de waterstofperoxide-auto?"

Waterstofperoxide?
Je hebt een blonde velomobiel, begrijp ik?


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 09-Mar-2024

(09-Mar-2024, 02:25 PM)Tijanus schreef: Waterstofperoxide?
Je hebt een blonde velomobiel, begrijp ik?

Of een Trumpobiel? Of een Wildersobiel? Of een Johnsonobiel?


RE: Medeliggers onderweg - Fietsbennie - 09-Mar-2024

Zonet een heleboel liggers ontmoet en nieuwe vrienden gemaakt bij de opening van de tentoonstelling 20 jaar ligfiets groep Oldenburg. Natuurlijk op de ligger er naar toe gereden. Nu lekker nagenieten en met de trein huiswaarts.


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 09-Mar-2024

(09-Mar-2024, 04:37 PM)Fietsbennie schreef: Zonet een heleboel liggers ontmoet en nieuwe vrienden gemaakt bij de opening van de tentoonstelling 20 jaar ligfiets groep Oldenburg. Natuurlijk op de ligger er naar toe gereden. Nu lekker nagenieten en met de trein huiswaarts.

Ruim 150km als ik het zo zie. Leuk ritje. Lekker weer erbij. Of bij jullie niet?


RE: Medeliggers onderweg - Fietsbennie - 09-Mar-2024

In de zon buiten de wind was het heerlijk, geef ik 11 punten voor. Echter een hele stukken schuine koude oostenwind tegen haal ik een punt ervan af.


RE: Medeliggers onderweg - Josligfiets - 09-Mar-2024

(09-Mar-2024, 04:37 PM)Fietsbennie schreef: Zonet een heleboel liggers ontmoet en nieuwe vrienden gemaakt bij de opening van de tentoonstelling 20 jaar ligfiets groep Oldenburg. Natuurlijk op de ligger er naar toe gereden. Nu lekker nagenieten en met de trein huiswaarts.

Ben benieuwd naar het reisverhaal 

Treinreis goed verlopen? Ik stond vanochtend op het station, bleek de trein naar Bielefeld niet te rijden.


RE: Medeliggers onderweg - Lig-hen - 10-Mar-2024

Daar sluit ik me bij aan, ik had ook gehoopt op weer een mooi verhaal van jouw hand Fietsbennie


RE: Medeliggers onderweg - Jeroen S - 10-Mar-2024

Ach Jos, dat de trein naar Bielefeld niet rijdt is wel logisch want Bielefeld bestaat helemaal niet. https://nl.wikipedia.org/wiki/Bielefeldcomplot#:~:text=Het%20Bielefeldcomplot%20(Duits%3A%20Bielefeldverschw%C3%B6rung),Bielefeld%20in%20twijfel%20wordt%20getrokken.
Grapje. Het is er echt wel. Daar vlakbij heb ik afgesproken voor de overhandiging van mijn Milan GT.

Ik had vrijdag juist profijt van de wind, op de heenroute langs de Nederrijn in de rug en op de terugweg ben ik veilig langs de andere kant gegaan. Een beetje uit de wind onder de steile hellingen langs. Alleen bij Renkum is er nog een raar slingertje waardoor ik even moest zoeken naar het juiste pad. Helaas zaten er tussen Oosterbeek en Arnhem veel drempeltjes in het fietspad waardoor echt doorfietsen niet ging. Maar ja, woonwijk en 30km is ook iets voor te zeggen.

Ik ben ook geen andere ligfietser tegen gekomen.


RE: Medeliggers onderweg - De tovenaar - 10-Mar-2024

Vanochtend bij Maarn kwam ik een blauwe velomobiel tegen.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 10-Mar-2024

[Afbeelding: signal-2024-03-10-162840-002.jpg]
De rijders zijn niet gespot, maar ik denk dat ze hier gewoon in de etalage staan Wink