ligfietsers.nl
Medeliggers onderweg - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Medeliggers onderweg (/thread-203.html)



RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 01-Mar-2024

(01-Mar-2024, 10:23 PM)Frutsel schreef:
(01-Mar-2024, 08:38 PM)Wim -de roetsende schreef: Vandaag net voorbij de rotonde bij Bakker Bril in Voorst (iedereen die ten oosten van de lijn Harderwijk/Nijmegen woont kent deze zaak Big Grin ) een zwart/gele (heb ik dit eigenlijk wel goed onthouden?) Versatile/Orca.

Ik woon ruim ten westen van die lijn, maar ik ken de zaak ook. (Nu zou dat kunnen komen doordat ik jaren in Zutphen heb gewoond...)

applause thumb


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 01-Mar-2024

Ik kom uit een dorp ten oosten van die lijn, en fiets ook in en rond Voorst. Maar de zaak is mijn onbekend. Maar ik ben dan ook niet echt een bakkerbezoeker. Bak mijn eigen brood wel en zoete dingen hoef ik niet echt.


RE: Medeliggers onderweg - Jeroen S - 02-Mar-2024

Gewoon even goed om je heen kijken als je weer eens op de rotonde rijdt bij Bakker Bril. Ik ken hem ook.

Het is ook gewoon en prachtig pand, alsof het er al honderd jaar zit. En misschien is dat ook wel zo.

https://www.google.com/local/place/fid/0x47c795424a425afd:0x6ede18e62aa60b82/photosphere?iu=https://streetviewpixels-pa.googleapis.com/v1/thumbnail?panoid%3Dy3xVgNnb2_tFf9pvPU9NKQ%26cb_client%3Dsearch.gws-prod.gps%26yaw%3D242.72952%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100%26w%3D0%26h%3D0&ik=CAISFnkzeFZnTm5iMl90RmY5cHZQVTlOS1E%3D&sa=X&ved=2ahUKEwjL2dnAkdSEAxUxzwIHHSHGA74Qpx96BAgWEAo


RE: Medeliggers onderweg - Frutsel - 02-Mar-2024

Krentenbollen halen als je er toch langs komt Smile


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 02-Mar-2024

(02-Mar-2024, 10:32 PM)Frutsel schreef: Krentenbollen halen als je er toch langs komt Smile

Of speculaasjes  Tongue


RE: Medeliggers onderweg - Hoekie - 03-Mar-2024

Zojuist van Zierikzee terug naar Goes, Zeelandbrug af, zie ik een medeligger onderweg.
Met een gele DF + gele racekap. We hebben getoeterd. We zaten allebei lekker warm en droog.


RE: Medeliggers onderweg - De tovenaar - 03-Mar-2024

Vanmiddag even na 13u langs de N376 ten zuiden van Schoonloo eerst een oranje VM en even verderop een lage ligger gespot. We hebben gegroet. De fietspaden in de boswachterij Schoonloo lagen er overigens nog nat bij

[Afbeelding: medium.jpg]


RE: Medeliggers onderweg - Willeke_IGKT - 03-Mar-2024

Ik zag gisteren rond 11 uur een USVA trike in Beverwijk, op de Aagtendijk net weg van de Parallelweg, we hebben elkaar goedemorgen gewenst.
Rond 3 uur in Haarlem een trike waarbij ik denk aan een Hase, ik heb gezwaaid maar daar hij vanuit de Zijlstraat de Gedempte Oudegracht opdraaiden heeft hij mij waarschijnlijk niet gezien.

De meeste wegen waren redelijk droog, in de polders liggen de wegen op dijkjes, maar op een paar plekjes toch plassen die breder waren dan het fietspad.
En in de duinen bij IJmuiden een die enkele meters breed was en zo diep dat het water tegen de bovenkant van de bodem kwam, met mijn lage tempo nog net niet binnen.


RE: Medeliggers onderweg - Lig-hen - 03-Mar-2024

@De Tovenaar: De fietspaden in de boswachterij Schoonloo lagen er overigens nog nat bij

Ik heb daar afgelopen dinsdag rechtsomkeert gemaakt, had niet de moed om door het water te gaan. Ik kwam daardoor een flink stuk boven m’n comfortabele ritlengte.


RE: Medeliggers onderweg - Josligfiets - 03-Mar-2024

Zowel gisteren als vandaag een oudere heer op een delta trike ( Van Raam en de andere….) in en rond Almelo. Beide keren gegroet.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 04-Mar-2024

(03-Mar-2024, 03:53 PM)Hoekie schreef: Zojuist van Zierikzee terug naar Goes, Zeelandbrug af, zie ik een medeligger onderweg.
Met een gele DF + gele racekap. We hebben getoeterd. We zaten allebei lekker warm en droog.
Dat was Alexander denk ik


RE: Medeliggers onderweg - Hoekie - 04-Mar-2024

(04-Mar-2024, 02:01 AM)365cycle schreef: Dat was Alexander denk ik

Prins Willem ?  Big Grin


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 04-Mar-2024

(04-Mar-2024, 01:13 PM)Hoekie schreef: Prins Willem ?  Big Grin 
Die is geen prins meer.

Deze Alexander is overigens wel Koning van de Wedstrijden bij de NVHPV  Wink


RE: Medeliggers onderweg - Hoekie - 04-Mar-2024

(04-Mar-2024, 01:39 PM)365cycle schreef: Die is geen prins meer.

Ah ja, die heeft ander werk gevonden Blush

(04-Mar-2024, 01:39 PM)365cycle schreef:
Deze Alexander is overigens wel Koning van de Wedstrijden bij de NVHPV  Wink

Je zal dan wel Alexander K bedoelen. Ik ben (nog) niet zo bekend met veel voornamen.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 04-Mar-2024

Klopt Hoekie! Die was in jouw provincie


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 04-Mar-2024

Gisteren een heer op een tweewieler op de Meer- en Geerweg bij Stompwijk. Hij haalde net een paard in.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 04-Mar-2024

Gisteren in 125 km geen andere liggers gezien behalve die waar ik mee op pad was.. vandaag reed ik even snel een retourtje Gouda en kom ik net na de Gouwesluis een redelijk jonge man (35 gok ik?) met een smal gezicht en een witte helm tegen in een rode Quest. Niet Kees dus. Heb m kort gesproken, hij woont er wel ergens in de buurt zei hij.
Stop ik vervolgens op m'n bestemming en kijk even in de RR groep... Staat er een filmpje van Arend-Jan die dezelfde velonaut inhaalt langs de A12, haha Smile


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 04-Mar-2024

(04-Mar-2024, 07:07 PM)Lopopodium schreef: Gisteren een heer op een tweewieler op de Meer- en Geerweg bij Stompwijk. Hij haalde net een paard in.

Dt klinkt heel simpel.

Een QuarterHorse liep ooit 55 miles/u. Dat is 88 km/u.

Succes met inhalen  Wink Big Grin


RE: Medeliggers onderweg - DanceRaven - 04-Mar-2024

(04-Mar-2024, 07:30 PM)365cycle schreef: Gisteren in 125 km geen andere liggers gezien behalve die waar ik mee op pad was.. vandaag reed ik even snel een retourtje Gouda en kom ik net na de Gouwesluis een redelijk jonge man (35 gok ik?) met een smal gezicht en een witte helm tegen in een rode Quest. Niet Kees dus. Heb m kort gesproken, hij woont er wel ergens in de buurt zei hij.
Stop ik vervolgens op m'n bestemming en kijk even in de RR groep... Staat er een filmpje van Arend-Jan die dezelfde velonaut inhaalt langs de A12, haha Smile

Dat was ik! Ik was misschien een beetje kortaf; ik was in mijn hoofd vooral bezig met de autodrukte op die vervelende rotonde, excuses daarvoor.
Ik rijd ongeveer 2 maanden rond in deze buurt, en 1 keer eerder een ander VM gezien, en vandaag in één keer 2.
Het weer was dan ook wel echt heerlijk weer om lekker te karren...


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 04-Mar-2024

Leuk DanceRaven! Kortaf -> niet gemerkt, het is gewoon een onhandig punt met die drukte. Ik dm je ff!


RE: Medeliggers onderweg - De tovenaar - 06-Mar-2024

Vanmiddag kwam ik een trike tegen in het Horsterwold
[Afbeelding: medium.jpg]


RE: Medeliggers onderweg - JanBurp - 06-Mar-2024

Rond het middaguur zag ik een rood/beige DF fietsen vanuit de trein. Ter hoogte van
Amelisweerd. Instinctief ging ik zwaaien vanachter mijn raam :-)


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 07-Mar-2024

Rond de klok van 18:00 twee ligfietsers. De eerste was een rode velomobiel die vanuit Zoetermeer langs de A12 (Balijbos zijde ten hoogte van Nootdorp) richting Den Haag ging. De volgende was een minuut of twee later, een heer op een lage zwarte tweewieler, die juist vanuit de richting Nootdorp naar het Balijbos fietste.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 07-Mar-2024

(07-Mar-2024, 07:50 PM)Lopopodium schreef: Rond de klok van 18:00 twee ligfietsers. De eerste was een rode velomobiel die vanuit Zoetermeer langs de A12 (Balijbos zijde ten hoogte van Nootdorp) richting Den Haag ging. 
@DanceRaven was je weer onderweg? Wink

Als je doorgereden bent langs de A12 hebben we elkaar denk ik net gemist, wij draaiden rond 18:15 bij Zoetermeer (daar bij de KFC) het pad langs de A12 op, en ging er bij Zevenhuizen weer vanaf Smile  Reed samen met André (RR), hij heeft een witte Quest Carbon.


RE: Medeliggers onderweg - Veloquest - 08-Mar-2024

Zag vandaag in de stad groningen een ligfietser met vlaggetje. En mijn oom zag zoals hij het zelf zei een vuil gele quest met rode kap rijden richting harkstede. 

En ik weet niet zeker of het henk de boer was maar heb getoeterd naar de trein.


RE: Medeliggers onderweg - DanceRaven - 08-Mar-2024

(07-Mar-2024, 07:50 PM)Lopopodium schreef: Rond de klok van 18:00 twee ligfietsers. De eerste was een rode velomobiel die vanuit Zoetermeer langs de A12 (Balijbos zijde ten hoogte van Nootdorp) richting Den Haag ging.

Goh, dat is wel een kleine window geweest dan; ik heb nog geen 300m langs de A12 gereden. Ik had daar ook geen liggers gespot. Waarmee was je onderweg?

(07-Mar-2024, 10:50 PM)365cycle schreef: @DanceRaven was je weer onderweg? Wink

Als je doorgereden bent langs de A12 hebben we elkaar denk ik net gemist, wij draaiden rond 18:15 bij Zoetermeer (daar bij de KFC) het pad langs de A12 op, en ging er bij Zevenhuizen weer vanaf Smile  Reed samen met André (RR), hij heeft een witte Quest Carbon.

Klein wereldje is het (Zuid-Holland) toch, zeker met de velomobiel!