ligfietsers.nl
Medeliggers onderweg - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Medeliggers onderweg (/thread-203.html)



RE: Medeliggers onderweg - Bram Huysmans - 18-Dec-2023

Vandaag op weg naar huis tussen de postbrug en dorp een orange waw . Hij /zij richting postbrug . We hebben gegroet.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 18-Dec-2023

(18-Dec-2023, 07:13 PM)Bram Huysmans schreef: Vandaag op weg naar huis tussen de postbrug en dorp een orange waw . Hij /zij richting postbrug . We hebben gegroet.
Haha, volgens mij ben jij Hoekie ook al eens tegengekomen. En dan vermoed ik dat die WAW een klein stukje omhoog staat Big Grin


RE: Medeliggers onderweg - Bram Huysmans - 18-Dec-2023

(18-Dec-2023, 07:58 PM)365cycle schreef:
(18-Dec-2023, 07:13 PM)Bram Huysmans schreef: Vandaag op weg naar huis tussen de postbrug en dorp een orange waw . Hij /zij richting postbrug . We hebben gegroet.
Haha, volgens mij ben jij Hoekie ook al eens tegengekomen. En dan vermoed ik dat die WAW een klein stukje omhoog staat Big Grin

Dat klopt.  ;-)


RE: Medeliggers onderweg - Hoekie - 18-Dec-2023

Geniaal dit. Vandaag was zijn eerste woon werk rit met een velomobiel en dan komt ie al gelijk een medeligger tegen.


RE: Medeliggers onderweg - Willeke_IGKT - 30-Dec-2023

Vandaag, om 11:30/11:45 op de Rijksstraatweg in Heemskerk een twee wieler ligfiets, hij reed richting Beverwijk, ik richting Castricum. We hebben gezwaaid.

Na mijn lunch bij Gasterij de Kruisberg (heerlijke Hooglander burgers daar) even staan praten in de buurt van de fiets. Een man had een tijd op een lage hurricane geforrenst, 35 km naar en van Amsterdam, alleen het laatste stukje in de stad voelde hij zich niet echt zichtbaar genoeg maar een felle lamp op een helm verbeterde veel.
De andere man had een tijd een hoge M5 gereden.
Beide mannen hadden ook tandem gereden, rechopzitters weliswaar.
Beide mannen hebben ook iets van ik zou weleens een VM willen proberen. Helaas past bijna niemand in de mijne.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 30-Dec-2023

(30-Dec-2023, 03:34 PM)Willeke_IGKT schreef: Beide mannen hebben ook iets van ik zou weleens een VM willen proberen. Helaas past bijna niemand in de mijne.
Als ze aan deze kant van het land zitten: Stuur ze gerust door he! 
Tenzij ze >2m zijn heb ik altijd wel iets dat past.


RE: Medeliggers onderweg - Willeke_IGKT - 30-Dec-2023

(30-Dec-2023, 08:24 PM)365cycle schreef: Als ze aan deze kant van het land zitten: Stuur ze gerust door he! 
Tenzij ze >2m zijn heb ik altijd wel iets dat past.

Ik heb ze op Dronten gewezen. Geen idee waar ze wonen maar waarschijnlijk is Dronten niet lastiger dan naar jou, en echt geen directe interesse.

Een andere potentiële ligfietser, in zijn geval een ondersteunde VM, heb ik gevraagd om hier zijn vraag te plaatsen als hij mij niet toevallig treft, dit is een badmeester in een zwembad waar ik af en toe zwem, woont in de buurt maar is nog niet in conditie om meer te sporten wegens long covid. Hij doet wel veel onder begeleiding, in een sportschool of zo.
En de E-VM komt er alleen als de vrouw op een of andere manier ook mee kan doen.


RE: Medeliggers onderweg - Josligfiets - 06-Jan-2024

Vandaag in centrum Enschede een gouden QV gespot. Ik had wel zin om te groeten maar aangezien er niemand in zat had groeten geen zin ?


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 06-Jan-2024

(06-Jan-2024, 03:20 PM)Josligfiets schreef: Vandaag in centrum Enschede een gouden QV gespot. Ik had wel zin om te groeten maar aangezien er niemand in zat had groeten geen zin ?

Dat is ook wel een bijzondere kleur. Kan nog best mooi zijn denk ik.


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 06-Jan-2024

(06-Jan-2024, 03:20 PM)Josligfiets schreef: Vandaag in centrum Enschede een gouden QV gespot.

@Schemerwoude, is deze QV van jouw partner?


RE: Medeliggers onderweg - Schemerwoude - 07-Jan-2024

(06-Jan-2024, 07:32 PM)Wim -de roetsende schreef:
(06-Jan-2024, 03:20 PM)Josligfiets schreef: Vandaag in centrum Enschede een gouden QV gespot.

@Schemerwoude, is deze QV van jouw partner?

Correct. De boodschappen komen nog steeds niet vanzelf van de markt naar huis Smile


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 07-Jan-2024

(07-Jan-2024, 08:06 AM)Schemerwoude schreef:
(06-Jan-2024, 07:32 PM)Wim -de roetsende schreef:
(06-Jan-2024, 03:20 PM)Josligfiets schreef: Vandaag in centrum Enschede een gouden QV gespot.

@Schemerwoude, is deze QV van jouw partner?

Correct. De boodschappen komen nog steeds niet vanzelf van de markt naar huis Smile

Ik heb een keer foto's van deze QV gezien. Dat is wel even een kleurtje zeg. Wow.


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 07-Jan-2024

Ik zag laatst een Lexus in champagne / goud kleur en had toen ook iets. Nou dit is ook nog wel een leuk kleurtje voor een Velomobiel.


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 07-Jan-2024

(07-Jan-2024, 08:49 AM)Wim -de roetsende schreef:
(07-Jan-2024, 08:06 AM)Schemerwoude schreef:
(06-Jan-2024, 07:32 PM)Wim -de roetsende schreef:
(06-Jan-2024, 03:20 PM)Josligfiets schreef: Vandaag in centrum Enschede een gouden QV gespot.

@Schemerwoude, is deze QV van jouw partner?

Correct. De boodschappen komen nog steeds niet vanzelf van de markt naar huis Smile

Ik heb een keer foto's van deze QV gezien. Dat is wel even een kleurtje zeg. Wow.

Nu willen we allemaal deze kleur eens zien.
Foto alstublieft!


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 07-Jan-2024

Hier rijdt de gouden QV voorop.

https://www.youtube.com/watch?v=w3f68nTnTpE


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 07-Jan-2024

Wat een heerlijk fietsweer vandaag!

Even een rondje met HT LifeStyle gedaan, hij in de Snoek met kap, ik in de Bülk zonder.
Jasses, wat gaat zo'n kleine Snoek hard met een goeie motor erin. De Bülk loopt ook nog niet helemaal lekker en ik had natuurlijk geen tijd om bandenspanning te controleren etc., dus het was een pittige training voor me Big Grin

Onderweg gespot:
- in Lopikerkapel, een heer in een oranje Quest (carbon volgens mij) met een zomerdakje;
- in Gouda, een Ligfries die dit keer aan het hardlopen was Big Grin
- ook in Gouda, toen ik eigenlijk richting huis wilde rijden, Alexander in z'n gele DF. Hij was onderweg naar Arend-Jan, HT en ik zijn toch nog maar even aangesloten Smile


RE: Medeliggers onderweg - ZoefZoef - 07-Jan-2024

(07-Jan-2024, 04:27 PM)Wim -de roetsende schreef: Hier rijdt de gouden QV voorop.

https://www.youtube.com/watch?v=w3f68nTnTpE
Volgens mij wil ie een ander kleurtje en sollciiteerde ie naar een kusje Big Grin 
Remmentest ging nog maar net goed.


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 07-Jan-2024

(07-Jan-2024, 08:05 PM)ZoefZoef schreef:
(07-Jan-2024, 04:27 PM)Wim -de roetsende schreef: Hier rijdt de gouden QV voorop.

https://www.youtube.com/watch?v=w3f68nTnTpE
Volgens mij wil ie een ander kleurtje en sollciiteerde ie naar een kusje Big Grin 
Remmentest ging nog maar net goed.

Het ging om de kleur  Doh


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 07-Jan-2024

(07-Jan-2024, 08:05 PM)ZoefZoef schreef: Volgens mij wil ie een ander kleurtje en sollciiteerde ie naar een kusje Big Grin 
Remmentest ging nog maar net goed.
Beter een kusje van een andere QV dan van die totaalmalloot op die trekker. Eén stuurfoutje met zo'n ding en je rijdt een heel gezin kapot.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 09-Jan-2024

(07-Jan-2024, 05:49 PM)365cycle schreef: Onderweg gespot:
- in Lopikerkapel, een heer in een oranje Quest (carbon volgens mij) met een zomerdakje;
- in Gouda, een Ligfries die dit keer aan het hardlopen was Big Grin
- ook in Gouda, toen ik eigenlijk richting huis wilde rijden, Alexander in z'n gele DF. Hij was onderweg naar Arend-Jan, HT en ik zijn toch nog maar even aangesloten Smile
Nu dus met linkjes Wink


RE: Medeliggers onderweg - Gideonaut - 09-Jan-2024

Ik werd net bij de Jumbo aangesproken door een meneer die nieuwsgierig was naar de Velayo, hij vertelde dat hij vroeger in de jaren 80 ook een velomobiel had van nog voor de Alleweder, eentje van hout die door een Bram van m5 ontworpen was? Weet iemand hier misschien wat voor velo dat was?


RE: Medeliggers onderweg - Roepers - 09-Jan-2024

De Kalisvaart.

Groet,

Marco


RE: Medeliggers onderweg - Gideonaut - 09-Jan-2024

(09-Jan-2024, 03:49 PM)Roepers schreef: De Kalisvaart.

Groet,

Marco

het was even verder zoeken naar foto's maar wat gaaf! ik vraag me af wie van de eigenaren ik ontmoet heb! het is echt zo'n retro velomobiel, zelfs nog retro'der dan de Velayo Big Grin
[Afbeelding: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=4]


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 09-Jan-2024

@Gideonaut jouw Verlayo past denk ik ook ook prima in mijn speciale VM topic. Heb je misschien leuke foto's om te delen? Maar deze past er ook in.


RE: Medeliggers onderweg - LigfietsWilsum - 10-Jan-2024

Eva I assume.



RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 10-Jan-2024

Kan goed ja, als ik de tijd en locatie zie.