ligfietsers.nl
Medeliggers onderweg - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Medeliggers onderweg (/thread-203.html)



RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 20-Jul-2023

Met zichtbare wielen dan dus? Lange spitse neus met verstopte wielen is eerder een Snoek of een Milan. WAW rijden er wel een aantal in Vlaanderen, Turnhout volgens mij zelfs 2, dus zou kunnen.

Edit, wacht, ik dacht Bacchus-Brabant maar jij bent Hardloper


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 20-Jul-2023

Alleen frontaal kan ik de Velomobiel herinneren. De zijkant ging te snel. Al ging het ook niet mega snel


RE: Medeliggers onderweg - Josligfiets - 20-Jul-2023

Vanmiddag rond een uur of 5, in Wierden, oudere man met groene open ligger en een gele helm. We hebben gegroet.


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 21-Jul-2023

Ik was wat foto's bekijken en zag deze foto
https://photos.google.com/share/AF1QipPE3ATBNzVuactU8Ques1cnEGK3PHuJvVdxhbwO_LCPT_jPYYW0MQR9JXsa8lTw4w/photo/AF1QipOnkOFuRZPsEN2rbq_vPBxflviOz0lMiUdeCF4M?key=WWl0ZGxmZVZSZEpoeEc2UHNpOGZaUjJObVpvRXRB
Een model als dit kan het geweest zijn. Maar ik vind geen DF in de rijderslijst van de desbetreffende plaats


RE: Medeliggers onderweg - ZoefZoef - 21-Jul-2023

(21-Jul-2023, 09:21 PM)Hardloper schreef: Ik was wat foto's bekijken en zag deze foto
https://photos.google.com/share/AF1QipPE3ATBNzVuactU8Ques1cnEGK3PHuJvVdxhbwO_LCPT_jPYYW0MQR9JXsa8lTw4w/photo/AF1QipOnkOFuRZPsEN2rbq_vPBxflviOz0lMiUdeCF4M?key=WWl0ZGxmZVZSZEpoeEc2UHNpOGZaUjJObVpvRXRB
Een model als dit kan het geweest zijn. Maar ik vind geen DF in de rijderslijst van de desbetreffende plaats

Die rijderslijst is dan ook verre van actueel. Menig velomobiel erop is reeds van eigenaar gewisseld.  Evenzo verhuizen er nog weleens mensen, zonder dat ze de woonplaats wijzigen.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 22-Jul-2023

(21-Jul-2023, 09:21 PM)Hardloper schreef: Ik was wat foto's bekijken en zag deze foto
https://photos.google.com/share/AF1QipPE3ATBNzVuactU8Ques1cnEGK3PHuJvVdxhbwO_LCPT_jPYYW0MQR9JXsa8lTw4w/photo/AF1QipOnkOFuRZPsEN2rbq_vPBxflviOz0lMiUdeCF4M?key=WWl0ZGxmZVZSZEpoeEc2UHNpOGZaUjJObVpvRXRB
Een model als dit kan het geweest zijn. Maar ik vind geen DF in de rijderslijst van de desbetreffende plaats
Naast dat ZoefZoef z'n bericht klopt spot ik velomobielen vaak zat ver buiten hun eigen woonplaats.


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 22-Jul-2023

(22-Jul-2023, 07:14 AM)365cycle schreef: Naast dat ZoefZoef z'n bericht klopt spot ik velomobielen vaak zat ver buiten hun eigen woonplaats.

Daar hebben we toch ook juist een vm voor  Cool


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 22-Jul-2023

(22-Jul-2023, 09:10 AM)Wim -de roetsende schreef:
(22-Jul-2023, 07:14 AM)365cycle schreef: Naast dat ZoefZoef z'n bericht klopt spot ik velomobielen vaak zat ver buiten hun eigen woonplaats.

Daar hebben we toch ook juist een vm voor  Cool

Big Grin


RE: Medeliggers onderweg - quattrovelootje - 23-Jul-2023

Deze namiddag langsgeweest in Poppel (tegen de Nederlandse grens/Goirle) om een ijsje te eten. Daar stond op de parking een rood/witte Strada geparkeerd. Alhoewel het helemaal niet druk was, heb ik de berijder ervan niet gezien. Iemand van hier op het forum ? 

[Afbeelding: 1690132620907.jpg]


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 25-Jul-2023

Roei fiets bij de rustende jager paar minuten geleden


RE: Medeliggers onderweg - datakneder - 26-Jul-2023

Vanmiddag in mijn eigen dorp was ik in gesprek met een tegenligger die me hoofdschuddend tegemoetgekomen was, toen er een geweldig mooie lage racer (zwart/wit) langskwam. Helaas geen tijd om even de fiets te bewonderen.

Het zag er zo snel uit dat hij bij een wedstrijd al 1-0 voor zou staan op mij. (En na de wedstrijd 2-0). Big Grin


RE: Medeliggers onderweg - kuŝbiciklo - 28-Jul-2023

Afgelopen woensdag de 26e een medeligger gespot in velomobiel in rood/witte kleurstelling op de Blauwemolenweg of Zuidzijderweg in de buurt van Leiderdorp. Ik was op de Greenmachine. We hebben gegroet.


RE: Medeliggers onderweg - JanBurp - 28-Jul-2023

Vanmorgen stond ik voor een stoplicht te wachten bij De Bilt (in mijn witte Quest). Ineens stond er een oranje QV naast me. Even gegroet en kort wat woordjes gewisseld maar na 100m moesten we allebei een andere richting op.


RE: Medeliggers onderweg - TheodeG - 30-Jul-2023

Vanochtend in Hengelo (Ov) een goud-gele QV gespot. Mooie kleuren combi!

Het zou leuk zijn als er hier meer lokale QV rijders zijn...


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 30-Jul-2023

Met een dame erin toevallig? Smile


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 30-Jul-2023

(30-Jul-2023, 02:54 PM)TheodeG schreef: Vanochtend in Hengelo (Ov) een goud-gele QV gespot. Mooie kleuren combi!

Het zou leuk zijn als er hier meer lokale QV rijders zijn...

Je hebt Johan ook al, wil je er nog meer?


RE: Medeliggers onderweg - TheodeG - 30-Jul-2023

(30-Jul-2023, 03:28 PM)Wim -de roetsende schreef:
(30-Jul-2023, 02:54 PM)TheodeG schreef: Vanochtend in Hengelo (Ov) een goud-gele QV gespot. Mooie kleuren combi!

Het zou leuk zijn als er hier meer lokale QV rijders zijn...

Je hebt Johan ook al, wil je er nog meer?

Hoe meer hoe beter toch   Smile

Kon niet zien wie er inzat, maar op basis van de rijderslijst van VM.nl heb ik wel een vermoeden ...


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 30-Jul-2023

Deze staat al heel lang online:
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/fietsen-ligfietsen/m1985870001-gerestaureerde-goudkleurige-velomobiel-quest-q241
Maar zo’n kleur of toch nog anders? Maar een gouden QV zal ook wel heel interessant zijn. Maar wat versta je onder lokale QV rijders?? Mensen uit je provincie? Straal 50km of gewoon mensen ook uit Nederland.


RE: Medeliggers onderweg - TheodeG - 30-Jul-2023

(30-Jul-2023, 06:52 PM)Hardloper schreef: Deze staat al heel lang online:
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/fietsen-ligfietsen/m1985870001-gerestaureerde-goudkleurige-velomobiel-quest-q241
Maar zo’n kleur of toch nog anders? Maar een gouden QV zal ook wel heel interessant zijn. Maar wat versta je onder lokale QV rijders?? Mensen uit je provincie? Straal 50km of gewoon mensen ook uit Nederland.

Lastig om op basis van een foto te zeggen of het precies hetzelfde is, maar het was zeker mooi goedkleurig. 

Lokale rijders, .. tja. Vooral leuk om meer QVs te zien. Dit was nog maar de 2e die ik gespot heb hier. Het zou mooi zijn als ze hier ook een bekend straatbeeld gaan vormen.


RE: Medeliggers onderweg - Josligfiets - 30-Jul-2023

(30-Jul-2023, 04:49 PM)Hardloper schreef:
(30-Jul-2023, 03:26 PM)365cycle schreef: Met een dame erin toevallig? Smile
Dat was ook mijn vraag. Uit de buurt waar ze weten hoe je een goede vuurwerkshow geeft.


Als de laatste opmerking slaat op de vuurwerkramp in Enschede dan vind ik ‘m ongepast.

Vanmiddag rond 14:00 uur ter hoogte van Goirle een groepje met wat trikes. Niet gegroet want zat in de auto en zij op de parallel baan.


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 31-Jul-2023

Jos de intentie was er toch niet om zo te shockeren. Excuses als je het nog altijd iets doet.


RE: Medeliggers onderweg - Roepers - 07-Aug-2023

Ik zag om 10:00 uur vandaag 2 tweewielige ligfietsen in Enkhuizen. Klaarblijkelijk op fietsvakantie net als ik. Ik heb de berijders begroet en zij groetten terug. Ik ben naar Texel geweest en omdat ik broertje dood heb aan Afsluitdijkfietsbus, heb ik maar de boot Stavoren - Enkhuizen genomen. Ik heb er een tweedaagse fietstocht van gemaakt. Nu op de weg terug, wachtend in Enkhuizen op de boot naar Stavoren.

Groet,
Marco


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 07-Aug-2023

Kan de fiets mee op die boot? Ik heb die boot voor de gein eens genomen in 2019, maar kon me niet herinneren dat er ook fietsers aan boord waren.


RE: Medeliggers onderweg - Roepers - 07-Aug-2023

Ja, fietsen en bakfietsen tot 80 cm breedte.


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 07-Aug-2023

Dank. Misschien weer eens leuk voor een fietstochtcombinatie deze zomer.


RE: Medeliggers onderweg - Roepers - 07-Aug-2023

Ik zag trouwens een week geleden nog een Cruzbike bij de Stenen Man in Harlingen. Niet gegroet want ik had mijn ligfiets net elders geparkeerd. Toch wel vermeldenswaard want het is de eerste Cruzbike die ik in het echt gezien heb. Gezien het Belgische vlaggetje was de berijder geen Nederlander.

Groet,
Marco