ligfietsers.nl
Medeliggers onderweg - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Medeliggers onderweg (/thread-203.html)



RE: Medeliggers onderweg - ZoefZoef - 30-Jun-2023

(29-Jun-2023, 08:50 PM)Wim -de roetsende schreef:
(26-Jun-2023, 05:58 PM)Hoekie schreef: ...vanmiddag bij Ziekenhuis Goes zag ik, lopende, een roeifiet(st)er. Mijn zoon zag haar als eerst.
Een mooie blauwe, maar dat zijn ze meestal geloof ik  Angel

Mooi zijn ze hè.

Zaterdag zijn er in Zuid-Holland rondom Delft tientallen te zien.

We (nou ja, de korte route van 60km dus) doen een rondje Wateringen, Rijswijk, Leidschendam, Voorschoten, Stompwijk, Nootdorp, Delfgauw, Schipluiden, De Lier, Wateringen.
Zaterdag ga ik een rondje van ca 72km doen: Rotterdam-Bergschenhoek-Berkel en Rodenrijs-Pijnacker-Delfgauw-Delft-Den Hoorn-Wateringen-Kwintsheul-Den Haag-en vice versa doen. De zoveelste de afgelopen weken. Denk dat ik ergens tussen de 3-400km per week zit op de roets zit nu.

Een keer raden waar ik een tussenstop zal maken? Heb Derk gemaild voor een boegsprietklem, dus die pik ik morgen op.


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 30-Jun-2023

Leuk.

Ik heb een blauw petje op.


RE: Medeliggers onderweg - ZoefZoef - 30-Jun-2023

(30-Jun-2023, 09:22 AM)Wim -de roetsende schreef:
(29-Jun-2023, 11:51 PM)365cycle schreef:
(29-Jun-2023, 08:50 PM)Wim -de roetsende schreef: Zaterdag zijn er in Zuid-Holland rondom Delft tientallen te zien.
Is ZoefZoef nou al overgehaald? Big Grin

Geen idee.

Laatste poging: ZOEFZOEF, GA JE MEE??????????????? Of kom even gezellig langs.

NEE, ik ga niet mee!!!!!!
Ja, ik kom wel even langs.


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 30-Jun-2023

Leuk, welke kleur pet heb jij op?


RE: Medeliggers onderweg - ZoefZoef - 30-Jun-2023

(30-Jun-2023, 01:47 PM)Wim -de roetsende schreef: Leuk, welke kleur pet heb jij op?

Ik ben te herkennen aan een blauw/zwarte Thys209 met een blauw retourelastiek en een vrolijke naafdynamo in het voorwiel.


RE: Medeliggers onderweg - Roepers - 01-Jul-2023

Nou dat waren een boel medeliggers vandaag. Ik ben de tel kwijt.
Vanochtend eerst regen, maar om 12:00 uur besloot ik het er maar op te wagen met de regenfiets. De Afsluitijdk is vandaag en morgen open en ik fietste vandaag naar Den Oever en terug. Eerst kwam ik een groepje velomobielen. Hoeveel waren het er? 10? Ik heb ze allemaal gegroet. Ik denk dat het LOL was. Ik kwam ze tegen bij tussen Breezanddijk en Monument op het nieuwe fietspad buitendijks dat tussen Breezanddijk en de Stevinsluizen bij Den Oever open was. Dat nieuw fietspad is echt super! Genieten van de zee en geen last van de snelweg. Je kan Texel zien liggen en Den Helder.  

Vlak voor de Stevinsluizen passeerde bij een oranjewitte Quatrevelo. In het havenrestaurant een kopje koffie genomen en toen weer terug. Toen groette mij een ligfietser op een zwarte trike met wat ik dacht een streamer was. De brug stond open dus konden we even kletsen. Hij kwam uit Zurich en passeerde elke dag Achlum omdat hij werkt in Franeker. Hij had eerst een Quest maar door een aanrijding  moet hij op zoek naar een andere fiets en toen stond op op Ligfiets.net en het was niet ver uit de buurt. De fiets is elektrisch ondersteund. Het is een Azub.

Later kwamen mij nog 2 velomobielen tegemoet waaronder 1 met een noorman op het front. Ze toeterden uitgebreid en ik groette terug. De mensen die voor mij fietsten maar uitgelegd dat dat getoeter voor mij gold.

Het was behoorlijk druk op de Afsluitdijk met fietsers (en wandelaars). het had inderdaad het karakter van een evenement.

Groet,

Marco


RE: Medeliggers onderweg - ZoefZoef - 01-Jul-2023

Roeifietser tegengekomen op de grens Delft/Den Hoorn. Ik heb een idee waar ie vandaan kwam..

Het is de vierde keer dat ik een roeifiets in het wild heb gespot. Een keer jaren terug in Zevenhuizen eentje zien rijden, een keer Ab T. tegengekomen in Rijswijk, een keer een 222 tegengekomen in Delfgauw en dan deze.


RE: Medeliggers onderweg - Roepers - 01-Jul-2023

(01-Jul-2023, 05:24 PM)Roepers schreef: Eerst kwam ik een groepje velomobielen. Hoeveel waren het er? 10? Ik heb ze allemaal gegroet. Ik denk dat het LOL was. 


In de video op deze pagina van NH-Nieuws komt de groep ook voorbij. Op 0:50

Kunnen jullie beoordelen of het de bewuste groep was.

Groet,

Marco


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 01-Jul-2023

(01-Jul-2023, 07:33 PM)ZoefZoef schreef: Roeifietser tegengekomen op de grens Delft/Den Hoorn. Ik heb een idee waar ie vandaan kwam..

Het is de vierde keer dat ik een roeifiets in het wild heb gespot. Een keer jaren terug in Zevenhuizen eentje zien rijden, een keer Ab T. tegengekomen in Rijswijk, een keer een 222 tegengekomen in Delfgauw en dan deze.

Ab was nu ook bij de roeifietstoertocht.

(01-Jul-2023, 09:27 PM)Roepers schreef:
(01-Jul-2023, 05:24 PM)Roepers schreef: Eerst kwam ik een groepje velomobielen. Hoeveel waren het er? 10? Ik heb ze allemaal gegroet. Ik denk dat het LOL was. 


In de video op deze pagina van NH-Nieuws komt de groep ook voorbij. Op 0:50

Kunnen jullie beoordelen of het de bewuste groep was.

Groet,

Marco


Ja klopt, dat was LOL. Tenmiste een paar ervan. De anderen waren gastrijders.


RE: Medeliggers onderweg - LigfietsWilsum - 01-Jul-2023

(01-Jul-2023, 09:27 PM)Roepers schreef:
(01-Jul-2023, 05:24 PM)Roepers schreef: Eerst kwam ik een groepje velomobielen. Hoeveel waren het er? 10? Ik heb ze allemaal gegroet. Ik denk dat het LOL was. 


In de video op deze pagina van NH-Nieuws komt de groep ook voorbij. Op 0:50

Kunnen jullie beoordelen of het de bewuste groep was.

Groet,

Marco


Ja dat waren wij!

Ik rij achteraan.


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 01-Jul-2023

(01-Jul-2023, 10:15 PM)LigfietsWilsum schreef: Ja dat waren wij!

Ik rij achteraan.
Ah, is dat nu donkerblauw /zwart met rood / oranje ???
[Afbeelding: Ligfiets-Wilsum.jpg]


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 02-Jul-2023

Geen medeligger, wel mede hardloper die ooit succesvol Nederland vertegenwoordigde op de Olympische spelen. En ja wij zijn bekende van elkaar, echter eerste keer dat ik hem met hardlopen tegen kwam.


RE: Medeliggers onderweg - LigfietsWilsum - 02-Jul-2023

(01-Jul-2023, 10:33 PM)Hardloper schreef:
(01-Jul-2023, 10:15 PM)LigfietsWilsum schreef: Ja dat waren wij!

Ik rij achteraan.
Ah, is dat nu donkerblauw /zwart met rood / oranje ???
[Afbeelding: Ligfiets-Wilsum.jpg]

Oranje boven, zwart onder.
Dat zijn dan ook nog eens de kleuren van Wilsum.


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 02-Jul-2023

Ik zag een heer op een grijze tweewieler tussen Tolkamer en Spijk, ten hoogte van de nieuwe overnachtingshaven bij Spijk. Ik was op de conventionele fiets een tochtje aan het maken.


RE: Medeliggers onderweg - JanBurp - 02-Jul-2023

Vanmiddag rond half vijf haalde ik een trike in (met m'n Quest) tijdens afdalen bij Deelen. Later haalde hij mij in toen ik even stilstond na een sanitaire stop. Waarna ik hem weer inhaalde (Kongingsweg net voorbij van ingang Schaarsbergen Park Hoge Veluwe). Drie keer gegroet ?


RE: Medeliggers onderweg - Roepers - 04-Jul-2023

Vandaag om ongeveer half 2 in Tzum. 2 vakantiefietsers voor mij uit, een man voorop en vrouw achteraan. De vrouw reed op een ligfiets. Het was een tweewielige 20/20 fiets, dacht ik. Hoewel ik sneller ging, gingen zij aan het einde van het dorp rechtdoor en ik linksaf de Holpriep in en lukte het mij niet bij hen te komen voor een praatje. Zij hebben mij niet gezien, dus geen groeten uitgewisseld. Wel een stevig windje vandaag, maar goed te doen (op een ligfiets).

Groet,

Marco


RE: Medeliggers onderweg - ZoefZoef - 04-Jul-2023

Nummer 5 in korte tijd. Een challenge focus in een zwart jasje. Vanmiddag aan de rand van Delft.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 04-Jul-2023

(04-Jul-2023, 03:07 PM)ZoefZoef schreef: Nummer 5 in korte tijd.  Een challenge focus in een zwart jasje. Vanmiddag aan de rand van Delft.
Jammer dat ik je niet tegen gekomen ben, want ik reed ook door Delft Smile


RE: Medeliggers onderweg - Tom Fekkes - 04-Jul-2023

(04-Jul-2023, 02:21 PM)Roepers schreef: Vandaag om ongeveer half 2 in Tzum. 2 vakantiefietsers voor mij uit, een man voorop  en vrouw achteraan. De vrouw reed op een ligfiets. Het was een tweewielige 20/20 fiets, dacht ik. Hoewel ik sneller ging, gingen zij aan het einde van het dorp rechtdoor en ik linksaf de Holpriep in en lukte het mij niet bij hen te komen voor een praatje. Zij hebben mij niet gezien, dus geen groeten uitgewisseld. Wel een stevig windje vandaag, maar goed te doen (op een ligfiets).

Groet,

Marco

Richting Harlingen (westwaarts) boette ik aardig in snelheid in!!


RE: Medeliggers onderweg - Roefie - 04-Jul-2023

Voor huis even mijn sokken van gras ontdaan, af en toe moet je nu eenmaal gras maaien, fietst er een alleweder langs. Vanmiddag rond drieën, ten noorden van Sint Annaparochie. Uit gewoonte groette ik, de man met een groen shirtje aan groette terug.


RE: Medeliggers onderweg - ZoefZoef - 04-Jul-2023

(04-Jul-2023, 04:36 PM)365cycle schreef:
(04-Jul-2023, 03:07 PM)ZoefZoef schreef: Nummer 5 in korte tijd.  Een challenge focus in een zwart jasje. Vanmiddag aan de rand van Delft.
Jammer dat ik je niet tegen gekomen ben, want ik reed ook door Delft Smile

Een keer of 3 per week ben ik er nu nog wel te vinden op doortocht naar Den Haag. Volgende keer beter Smile


RE: Medeliggers onderweg - Bob Hagendijk - 04-Jul-2023

Vandaag kwam ik bij de pinautomaat iemand op een usva comfort tegen. Hij rijdt er mee ivm evenwichtsproblemen. Hij heeft ook een Outsider trike met grotere accu voor langere afstanden. Ik kende het merk niet, maar dat zijn behoorlijk heftige fietsen.


RE: Medeliggers onderweg - datakneder - 06-Jul-2023

Vandaag stond ik bij het lokale inkoopcentrum te wachten in een rij auto's voor een rotonde op de rijbaan. Geheel links naar de middenstreep opgesteld om zeker te zijn dat de auto voor mij me in z'n spiegels kan zien. Toen kwam er een auto reacht naast mij staan. Wat een brutale hond dacht ik nog, tot ik naar rechts keek en er een QV naast met stond.

Even verderop gestopt en even gepraat. Hij kwam uit Lüneburg, niet naast de deur. Toen ik vroeg waar de reis heenging was het antwoord de Bodensee... En na even stilte vervolgde hij met: daarna door naar Wenen om dan waarschijnlijk via Tsjechië terug te fietsen naar Lüneburg. Hij was gisteren in Dronten en vertrokken in deze richting. Quia timing niet echt de meest handige. Via zijn zijruitje was de QV volgestroomd door de regen. Maar hij was goed gemutst en had nog een maand of drie om terug thuis te zijn. Ik heb hem nog een leuke reis gewenst.


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 06-Jul-2023

Nog een reden om niet de zij ruitjes te willen in de kap. Maar ooit wil ook nog wel met de QV naar de Bodemsee. Ik heb vrienden / oud collega’s in Beieren wonen. Dus tja die wil ik eens opzoeken. Maar dat is nog niet voor direct met de QV. Maar het is eerder een 5 jaren plan.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 07-Jul-2023

(06-Jul-2023, 02:23 PM)datakneder schreef: Vandaag stond ik bij het lokale inkoopcentrum te wachten in een rij auto's voor een rotonde op de rijbaan. Geheel links naar de middenstreep opgesteld om zeker te zijn dat de auto voor mij me in z'n spiegels kan zien. Toen kwam er een auto reacht naast mij staan. Wat een brutale hond dacht ik nog, tot ik naar rechts keek en er een QV naast met stond.
Haha nice Big Grin 

(06-Jul-2023, 02:23 PM)datakneder schreef: Via zijn zijruitje was de QV volgestroomd door de regen.
Zaten ze niet goed vast? Ik heb er nog nooit last van gehad, en m'n ukkie is achterin ook nooit nat geregend. Integendeel, bij stortbuien zoals gisteren denkt hij nog met weemoed terug aan de tijd dat ik m'n QV gewoon het schoolplein op reed zodat hij recht voor de deur kon uitstappen  Smile


RE: Medeliggers onderweg - datakneder - 07-Jul-2023

(07-Jul-2023, 12:29 AM)365cycle schreef: Zaten ze niet goed vast? Ik heb er nog nooit last van gehad, en m'n ukkie is achterin ook nooit nat geregend. Integendeel, bij stortbuien zoals gisteren denkt hij nog met weemoed terug aan de tijd dat ik m'n QV gewoon het schoolplein op reed zodat hij recht voor de deur kon uitstappen  Smile


Ik ben geen QV-kenner. Wat ik begreep had hij losse ruitjes die hij normaliter gebruikt, maar die had hij thuis in Lüneburg laten liggen...