ligfietsers.nl
Vandaag ben ik blij omdat..... - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Vandaag ben ik blij omdat..... (/thread-119.html)



RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Fietsbennie - 13-Aug-2021

(13-Aug-2021, 05:56 PM)gideon schreef: ik 51 km/u haalde in de Maastunnel  Cool

Haha, ja geen tegenwind. Ik kan nog steeds nagenieten van die ene keer dat ik er door ben geweest naar Vlissingen.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Lopopodium - 13-Aug-2021

Ik ben trouwens meer een liefhebber van de Beneluxtunnel. De charme van de maastunnel (die fiets ik misschien eenmaal per jaar) zijn de krakende en piepende roltrappen. Helaas hebben ze de foto's van weleer weggehaald. Maar de fietsbuis zelf is van de Beneluxtunnel fijner. En je hebt ook nog wat te lezen tijdens het fietsen...


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - gideon - 13-Aug-2021

Ja de Beneluxtunnel rijdt lekkerder dan de Maastunnel maar de Heinenoordtunnel is mijn favoriet


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Wim -de roetsende - 13-Aug-2021

Ik heb ooit met een snelheid van ruim boven de 50km/u door de IJ-tunnel gereden met de Roeifiets.
Ik haalde, zonder te roeien, veel racefietsers in, maar werd zelf ook ingehaald door nog snellere racefietsers.

Dit was op zondag 18 september 2011 tijdens de van Dam tot Dam FietsClassic.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Niels van der Wal - 14-Aug-2021

(13-Aug-2021, 09:46 PM)gideon schreef: Niels, oeps ja, maar er reed een racefietser voor mij en die ging steeds harder, en ja daar moet ik voorbij.

Je hebt last van het RIS (racefiets inhaal syndroom). Daar is niets tegen bestand.

Niels, BIS, van der Wal


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Wim -de roetsende - 14-Aug-2021

BIS= 
Bromfiets Inhaal Syndroom
Bukfiets Inhaal Syndroom
Bus Inhaal Syndroom
Bakfiets Inhaal Syndroom
Big Grin


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - PietV* - 14-Aug-2021

Lijkt erg veel op DIS
Dwangmatig Inhaal Syndroom Big Grin

Het leven is meer dan een wedstrijd op de weg.

Ligfietsen is toch LOL
Lekker Onderuit Liggen. Wink


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Fietsbennie - 14-Aug-2021

(13-Aug-2021, 10:21 PM)gideon schreef: Ja de Beneluxtunnel rijdt lekkerder dan de Maastunnel maar de Heinenoordtunnel is mijn favoriet

Zet ik die twee op het lijstje voor de volgende keer Rotterdam. 

Pontjes (Rozenburg) was ook een keer leuk.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Lopopodium - 14-Aug-2021

Combineer dit dan met de veer tussen Hoek van Holland en de Maasvlakte. Tenminste, als je het leuk vindt om voor een habbekrats een half uur lang met dertig per uur over het water te razen langs grote schepen en een zeehondenstrand (de laatste zie je alleen als je vanuit de richting Hoek van Holland komt).


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - gideon - 14-Aug-2021

Pontjes zijn leuk. Een paar jaar geleden ben ik met een klein elektrisch pontje naar de Biesbosch gevaren, was best een flink eind, en er kwamen grote boten langs.

https://beleefdebiesbosch.nl/nieuwe-veerdienst-lage-zwaluwe-rondje-biesbosch/


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Fietsbennie - 14-Aug-2021

Vandaag even creatief geweest.
Een verbinding tussen Twinny en M5. Van oud hout van een oude keuken wat prut spuug en zweet. Ik werk doorgaans niet met hout dus erg mooi is het niet. Functioneel daarentegen wel.

[Afbeelding: IMG-20210814-192326-831.jpg]


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Jeroen S - 15-Aug-2021

Hoi Bennie,

Zo kan de ligfiets toch mee op de Twinny. Als tip zou ik zeggen, probeer dat rechtop staande latje te vervangen door een wat langere versie. Dan kun je het schuine latje van de stoelsteun ook aan die lat vastmaken. Nu hangt de stabiliteit voor een groot deel af van die drie schroeven in het einde van dat latje. Mogelijk heb je van de zijkant ook nog wat schroeven in dat latje zitten?

Ik zou gaan voor een wat langere versie, waaraan je ook de stoelsteun kunt schroeven en die als paaltje kan dienen om nog even een extra spanbandje overheen te leggen.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Fietsbennie - 15-Aug-2021

Dat latje is een wat dikkere balk. Idem dito aan de andere kant. Die balk is met een vork verbinding het gewicht draagt. Ik zal vandaag of morgen er wat duidelijker foto's van maken.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - gideon - 23-Aug-2021

omdat ik morgen weer eens met de ligfiets naar het werk ga.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - ThijsR - 13-Sep-2021

...omdat het vanochtend een stuk soepeler ging in de Mango naar het werk dan afgelopen donderdag! En dat ondanks een hectisch weekend, waardoor een hoop tegenzin om me in te spannen op wat voor manier dan ook, en ondanks dat ik veel te weinig voorbereid had.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - TimSch - 19-Sep-2021

Vandaag ben ik blij omdat ik de eerste (kilo-)meters op een ligfiets heb gemaakt in m'n leven.

Na een meter of 10 zat ik al op de klinkers naast de fiets, maar het bleef bij die ene keer. Na de eerste onwennige kilometers begon het gevoel te komen en heb ik genoten van een 24km durend rondje door het Groningse Hogeland.

Ik denk dat ik hier wel aan kan wennen :-) Morgen naar kantoor: 30km enkele reis.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - gideon - 19-Sep-2021

Ja ligfietsen is spannend. En morgen meteen al 30km, dat is niet mis voor een tweede keer.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Lig-hen - 19-Sep-2021

Nieuwe buurtbewoners, nieuw commentaar:  "Éindelijk iemand op een échte fiets." Wie zou daar niet blij van worden Smile


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Roepers - 19-Sep-2021

(19-Sep-2021, 06:40 PM)TimSch schreef: Vandaag ben ik blij omdat ik de eerste (kilo-)meters op een ligfiets heb gemaakt in m'n leven.

Na een meter of 10 zat ik al op de klinkers naast de fiets, maar het bleef bij die ene keer. Na de eerste onwennige kilometers begon het gevoel te komen en heb ik genoten van een 24km durend rondje door het Groningse Hogeland.

Ik denk dat ik hier wel aan kan wennen :-) Morgen naar kantoor: 30km enkele reis.

Mooi. Een stevig begin. Ik heb vandaag ook door het Hogeland liggend gefietst (richting Spijk, dat ligt wel op het Hogeland maar niet in de gemeente Hogeland. Maar niet alles wat in de gemeente Hogeland ligt is Hogeland en wat daarbuiten ligt kan ook Hogeland zijn). Ik kwam nog de wandelaars van de Tocht om de Noord tegen waardoor ik gedwongen werd links op de weg te fietsen omdat de wandelaars vinden dat links op de weg hun plek is. Jou ben ik helaas niet tegen gekomen. Misschien komt dat nog.

Groet,

Marco


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - TimSch - 20-Sep-2021

(19-Sep-2021, 08:19 PM)Roepers schreef: Mooi. Een stevig begin. Ik heb vandaag ook door het Hogeland liggend gefietst (richting Spijk, dat ligt wel op het Hogeland maar niet in de gemeente Hogeland. Maar niet alles wat in de gemeente Hogeland ligt is Hogeland en wat daarbuiten ligt kan ook Hogeland zijn). Ik kwam nog de wandelaars van de Tocht om de Noord tegen waardoor ik gedwongen werd links op de weg te fietsen omdat de wandelaars vinden dat links op de weg hun plek is. Jou ben ik helaas niet tegen gekomen. Misschien komt dat nog.

Groet,

Marco

Wij zitten meer in het Westen van het Hogeland, de oude Marne :-) Maar zou leuk zijn om elkaar eens te treffen natuurlijk. Vandaag ging ik naar de stad Groningen om te werken, dik 32km enkele reis. Streven was 25 km/u gemiddelde snelheid wanneer ik een beetje gewend ben, maar zat nu al op 25,75 km/u gemiddeld deur tot deur. Dus vandaag ben ik alweer blij! :-D

Geen andere liggers getroffen, wel menig scholier op e-bike gepasseerd ;-) En behoorlijk fris op werk aangekomen. Oversteken is nog wel iets onwennig, maar dat mag de eerste 100 km wel toch? En voorzichtig op de lange stukken voor het eerst vastgeklikt op de combi pedalen, dat is wel fijner. (pedalen heel losjes afgesteld zodat ik nog snel eruit kan bij onbalans)


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Frutsel - 20-Sep-2021

Rijden op een ligfiets lijkt veel enger dan dat het in praktijk blijkt te zijn Smile
Clipless rijden valt hier ook een beetje onder denk ik. Hoe vaak haal je je voeten van de trappers tijdens het fietsen? Door het contact met je fiets te verminderen los je onbalans niet op, maar maak je het waarschijnlijk erger...

Mijn werk ligt op 58km rijden... Dat is me toch iets te ver om even te doen.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - ThijsR - 20-Sep-2021

Op een trike/velomobiel is het niet eens een vraag. Ik kom zelfs soms aan en vergeet dat ik nog ingeklikt zit Big Grin

Ik ben blij vandaag, omdat:
- ik mijn VM z'n oude baasje heb kunnen laten zien Tongue
- ik vanochtend praktisch onbezweet op het werk kwam, en tóch in een nette tijd
- ik blijkbaar prima hersteld ben van vorige week, ondanks een puist aan stress dit weekend


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Lopopodium - 20-Sep-2021

(20-Sep-2021, 11:49 AM)Frutsel schreef: Hoe vaak haal je je voeten van de trappers tijdens het fietsen? Door het contact met je fiets te verminderen los je onbalans niet op, maar maak je het waarschijnlijk erger...

Oh, dat is eigenlijk totaal niet mijn ervaring. Soms juist een toevoeging, een been lost (met name mijn rechterbeen). Ik haal geregeld even een voet van het pedaal in een kritieke situatie dat even attentie vraagt, bijvoorbeeld een hobbelig (onverhard) weggetje dat ook nog eens gemanoeuvreer om stenen en kuilen nodig heeft.

En die enkele keer per jaar dat een van mijn voeten even van het pedaal schieten (ik gebruik geen klikpedalen), is er ook totaal niets aan de hand en trap ik een seconde later gewoon weer door.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Wim -de roetsende - 21-Sep-2021

Ik ben blij, omdat er weer iemand (jaar of 16) bij een verkeerslicht riep dat hij van fiets wilde ruilen.

Daarna een leuk gesprek gehad.

Hij was stomverbaasd dat de DF geen eBike is.

Hoe kan het dan zo hard gaan?, vroeg hij.

Tja, weinig last van wind en fietsbenen.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - ZoefZoef - 24-Sep-2021

Eindelijk mn 'nieuwe' roets opgehaald is na maanden terug de deal al te hebben beklonken.

Een thys222 revolver met nog geen 10km op de teller. Hagelnieuw dus, maar toch wel al op leeftijd maar dat mag de pret niet drukken.

Ben benieuwd! Is alweer 4 jaar terug dat ik voor het laatst op een 222 revolver heb gereden namelijk en heb een maand terug mn 209 verkocht.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Wim -de roetsende - 24-Sep-2021

......ik een mooi stukje samen met LigFietsBennie heb gefietst.

Daarna koffie gedronken en gezellig gekletst. Is Bennie ook goed in  Cool