ligfietsers.nl
wat ze zeggen - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: wat ze zeggen (/thread-1295.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8


RE: wat ze zeggen - datakneder - 11-May-2024

Vandaag door een kennis "der Messerschmittfahrer" genoemd. Dat vind ik wel een erenaam.


RE: wat ze zeggen - Tom Fekkes - 11-May-2024

(11-May-2024, 06:59 PM)datakneder schreef: Vandaag door een kennis "der Messerschmittfahrer" genoemd. Dat vind ik wel een erenaam.

Maak je zoveel gierende herrie??


RE: wat ze zeggen - datakneder - 11-May-2024

(11-May-2024, 08:05 PM)Tom Fekkes schreef:
(11-May-2024, 06:59 PM)datakneder schreef: Vandaag door een kennis "der Messerschmittfahrer" genoemd. Dat vind ik wel een erenaam.

Maak je zoveel gierende herrie??

Dat was volgens mij de Stuka Junkers JU87. Hier wordt de Messerschmitt Kabinenroller bedoeld:





RE: wat ze zeggen - Jeroen S - 12-May-2024

Daar komt overigens ook een velomobiel versie van, althans er wordt al tijden aan gebouwd. Maar dan wel met forse hulpaandrijving.


RE: wat ze zeggen - Hardloper - 12-May-2024

(12-May-2024, 10:48 AM)Jeroen S schreef: Daar komt overigens ook een velomobiel versie van, althans er wordt al tijden aan gebouwd. Maar dan wel met forse hulpaandrijving.

Volgens mij heb ik dit al eens bij zelfbouw iets geplaatst, of is er niet een velomobiel versie van op basis van een ladder?


RE: wat ze zeggen - Fietsbennie - 12-May-2024

Gisteravond werd ik nog ingehaald door 3 jongeren op scooters. Toen ze langszij kwamen begonnen ze te toeteren, joelen en met de benen naar voren te wapperen. Kennelijk jaloers op zo'n mooie fiets.


RE: wat ze zeggen - Bob Hagendijk - 12-May-2024

"Ik wil een ligfiets"

Zei een collega nadat de steekas van het voorwiel van zijn racefiets onderweg los was gegaan. Voorover over zijn stuur (gelukkig helm op) en ontwricht sleutelbeen.
Maar als het hersteld is dan klimt hij er vast weer op :p


RE: wat ze zeggen - Wim -de roetsende - 12-May-2024

Vandaag riep een meisje van een jaar of 10: "Meneer, die wil ik wel."

Ik was op de Roeifiets. Altijd leuk dit soort reacties.


RE: wat ze zeggen - ZoefZoef - 12-May-2024

(12-May-2024, 08:58 PM)Wim -de roetsende schreef: Vandaag riep een meisje van een jaar of 10: "Meneer, die wil ik wel."

Ik was op de Roeifiets. Altijd leuk dit soort reacties.

Die wil ik ook wel. Als reserveexemplaar Wink


RE: wat ze zeggen - De tovenaar - 17-May-2024

Het valt me steeds meer op dat ik de laatste jaren veel meer positieve reacties krijg van de jeugd dan een aantal jaar geleden. thumb Ik heb de ligfiets toen jaren lang genegeerd vanwege de negatieve reacties die ik onderweg naar mijn hoofd geslingerd kreeg, tot bespugen aan toe.


RE: wat ze zeggen - Bart Verbeek - 17-May-2024

"Meneer, waar koop je die? Die wil ik ook". Twee wandelende meisjes. Voordat ik had overwogen of ik iets terug zou zeggen was ik alweer honderd meter verder.


RE: wat ze zeggen - PieterTrapt - 17-May-2024

(17-May-2024, 08:47 AM)De tovenaar schreef: Het valt me steeds meer op dat ik de laatste jaren veel meer positieve reacties krijg van de jeugd dan een aantal jaar geleden. thumb

Misschien omdat er nu veel minder ligfietsers zijn dan 15 jaar geleden? De (speed)e-bike heeft de ligfiets verdrongen. Nu zijn er nog te weinig ligfietsen over om een hekel aan te krijgen. Het is maar een theorietje....


RE: wat ze zeggen - Merijn - 17-May-2024

Hier in regio Eindhoven is het nooit veel geweest. Ik woon hier nu 25 jaar, en heb het niet veel zien veranderen. Verschil tussen bijna nul nog iets minder is wellicht ook moeilijk te zien.
Die paar die er zijn ga je langzaam aan wel herkennen. En oude m5, oranje hurri, Flevo racer, een dame op een trike, een greenmachine en twee quests. Dan heb je het hier wel gehad op mijn gebruikelijke routes.
Ik krijg eigenlijk nauwelijks reacties. Het meeste nog op de roets, en die zijn altijd positief.


RE: wat ze zeggen - Hardloper - 17-May-2024

(17-May-2024, 06:18 PM)Merijn schreef: Hier in regio Eindhoven is het nooit veel geweest. Ik woon hier nu 25 jaar, en heb het niet veel zien veranderen. Verschil tussen bijna nul nog iets minder is wellicht ook moeilijk te zien.
Die paar die er zijn ga je langzaam aan wel herkennen. En oude m5, oranje hurri, Flevo racer, een dame op een trike, een greenmachine en twee quests. Dan heb je het hier wel gehad op mijn gebruikelijke routes.
Ik krijg eigenlijk nauwelijks reacties. Het meeste nog op de roets, en die zijn altijd positief.

Mijn broer uit Eindhoven stuurde naar mij. Ik heb met 25km/u een ligfietser ingehaald. Was jij dat toevallige? Maar hij had er ook over dat een oranje QV weleens langs het kanaal reed. Dus die ben je nog niet tegen gekomen? Hij vond ze behoorlijk goed opvallen door het behoorlijke licht. Dus misschien hoor je niks ervan. Maar je kunt wel gespot worden. En ik weet dat er nog een Strada weleens door Eindhoven komt gereden.


RE: wat ze zeggen - De tovenaar - 17-May-2024

(17-May-2024, 03:27 PM)PieterTrapt schreef: Misschien omdat er nu veel minder ligfietsers zijn dan 15 jaar geleden? De (speed)e-bike heeft de ligfiets verdrongen. Nu zijn er nog te weinig ligfietsen over om een hekel aan te krijgen. Het is maar een theorietje....


Nee aan het aantal ligfietsers zal het niet liggen, dat zijn en waren er maar zeer weinig. Misschien wel dat er nu een grotere diversiteit is aan soort fietsen, (e-bikes, fatbikes, bakfietsen, velomobielen, trikes) dan pakweg 10-15 jaar geleden dat een ligfiets ook minder opvalt? En ook het feit dat ze meer op hun mobieltjes bezig zijn tijdens het fietsen, dat leidt ook de aandacht af Doh


RE: wat ze zeggen - Merijn - 18-May-2024

Citaat:Mijn broer uit Eindhoven stuurde naar mij. Ik heb met 25km/u een ligfietser ingehaald. Was jij dat toevallige?

Om mij op de ligger in te halen moet je minstens 35 rijden  Big Grin


RE: wat ze zeggen - Hardloper - 18-May-2024

Hij is een sprinter en heeft ook een wielrenfiets. Dus zeg niet dat hij het niet zou kunnen


RE: wat ze zeggen - 365cycle - 18-May-2024

"Du sotze!", als ik het goed verstaan heb. Meneer had geen zin om achter een (vouw-)fietser te rijden Tongue


RE: wat ze zeggen - Wim -de roetsende - 18-May-2024

(18-May-2024, 10:13 AM)Hardloper schreef: Hij is een sprinter en heeft ook een wielrenfiets. Dus zeg niet dat hij het niet zou kunnen

Dat zegt Merijn toch ook niet  Big Grin


RE: wat ze zeggen - Hoekie - 18-May-2024

Gisteren bij mijn broer voor, mijn QV staat iets van 5 meter dichter bij de weg, dus van afstand ik hoor wat er gezegd wordt.
Komen er twee meisjes aangelopen. Ene meisje tegen de andere: die is heel mooi hè. Zegt de andere: Ja ah.
Vervolgens komen ze wel heel dichtbij en het lijkt of ze willen aanraken of iets anders. Zeg ik op afstand dat ze met twee camera's opgenomen worden. Ze lopen weer terug.
Iets later komen er twee jongens voorbij gefietst. Zegt de ene tegen de andere: die gaan heeeeel snel.

Mijn QV zou er nog van gaan blozen.


RE: wat ze zeggen - Wim -de roetsende - 19-May-2024

Gisteren met de CHR. "Mooie fiets meneer", jongen van een jaar of 16.


RE: wat ze zeggen - bucovaina - 22-May-2024

Mijn 4-jarige zoon: "Papa Papa, papa! Ik heb met Mama een slaapfiets gezien!!" (hij bedoelt een VM Smile )