Banden, banden en nog eens banden
|
Berichten: 4.904
Topics: 138
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1505
5590 x bedankt in 2735 berichten
(01-Jun-2024, 09:55 PM)Jeroen S schreef: Wat ik erg vind helpen is even een stukje tape op de velg doen in een opvallend kleurtje, dan vindt je ze makkelijker.
Ik plaats de buitenband altijd zo dat het ventiel zich bij het merk van de buitenband bevindt.
Dan vind je het ventiel ook iets gemakkelijker.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 24
Topics: 3
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 36
71 x bedankt in 24 berichten
(01-Jun-2024, 09:55 PM)Jeroen S schreef: De Schwalbe sv6 en 6a gaan tot 40mm, maar met 42 zal het zeer waarschijnlijk ook nog wel goed gaan. Da's maar een heel klein beetje verder rekken.
Fair.
(31-May-2024, 08:07 PM)Hoekie schreef: https://www.bike-components.de/en/Contin...ube-p4236/
Edit: Voor zover ik niet duidelijk was: deze binnenband past in CCU 32 en 42. Ah, da's nog mooier
Latex vindt ik niet echt interessant, TPU des temeer. Tubeless schrikt me nog wat af (zeker met de velo maar dat is momenteel toch geen probleem )
Berichten: 97
Topics: 11
Lid sinds: May 2024
Bedankt: 13
205 x bedankt in 93 berichten
02-Jun-2024, 07:26 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Jun-2024, 07:49 AM door bucovaina.)
(01-Jun-2024, 09:55 PM)Hoekie schreef: Jawel, maar pompen moet je willen.
Hoe vaak stond je dan te pompen? En merkte je een verschil in rolweerstand of eigenlijk niet echt?
Hmm, tubeless heeft precies ook wel heel wat voordelen. Ik heb geen ervaring met een wiel uit een QV te halen, maar valt dat te doen aan de kant van de weg als je het juiste gereedschap bij hebt? Voor zover ik me ingelezen heb, is het wel best om een reservewiel bij te hebben. En zijn de velgen tubeless ready af fabriek?
Berichten: 161
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 115
506 x bedankt in 157 berichten
02-Jun-2024, 07:44 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Jun-2024, 09:14 AM door Arend-Jan.)
TPU heb ik heel dubbele ervaringen mee.
Had een setje gekregen en die geprobeerd onder de QV en ze waren binnen 500km alle 4 lek.
Voor de competitie op de Nedereindseberg heb ik van een ander merk ook weer 4 x TPU eronder gezet en daarvan is er nu 1 lek gegaan. En ik heb goed gekeken: hij ging lek waar ik een flinke beschadiging in de buitenband had (van een grote doorn of glas ofzo). Volgens mij wringt zo'n dunne gladde TPU zich gewoon makkelijk naar buiten.
In Sneek ook de voorbanden van de SnoekL voorzien van TPU maar die waren ook voor de start van de 24u (gelukkig!) al lek, allebij. Maar dat waren ook flink versleten Scorchers, dus ik vroeg er ook wel om Gehaast vlak voor de start CCU32 en gewoon butyl eronder en die bleven goed
Dus dat is nu mijn theorie: ze zijn fijn in buitenbanden die nog in goede staat zijn
Onderweg een wiel wisselen is bij een QV echt niet leuk hoor, zowel voor als achter niet. Achter is niet veel werk, maar je moet wel die bout voorzien van locktite anders besluit hij op een willekeurig ander moment zichzelf los te maken Is mij 2x gebeurd (eerste keer dacht ik nog dat ik hem misschien onvoldoende vast had gezet).
Is eigenlijk alleen goed te doen bij velo's met open wielkasten en bij de laatste modellen van Daniël, met een luikje naast de wielen en een steekas (zodat de voorpoot kan blijven zitten).
Berichten: 1.932
Topics: 72
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 1816
2206 x bedankt in 1543 berichten
(02-Jun-2024, 07:44 AM)Arend-Jan schreef: Onderweg een wiel wisselen is bij een QV echt niet leuk hoor, zowel voor als achter niet. Achter is niet veel werk, maar je moet wel die bout voorzien van locktite anders besluit hij op een willekeurig ander moment zichzelf los te maken Is mij 2x gebeurd (eerste keer dacht ik nog dat ik hem misschien onvoldoende vast had gezet).
Is eigenlijk alleen goed te doen bij velo's met open wielkasten en bij de laatste modellen van Daniël, met een luikje naast de wielen en een steekas (zodat de voorpoot kan blijven zitten).
je bedoelt nu toch heel het wiel he? Niet alleen de BiBa/BuBa vervangen?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 989
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 45
1927 x bedankt in 860 berichten
Hier vindt je nog wat testrestultaten. Jarno Bierman heeft een zeer nauwkeurig test protocol. https://www.bicyclerollingresistance.com...s-vs-tubes
Op 6,9 bar scheelt latex vs butyl 1,8 watt. Butyl op 6,9 of 5,5 bar scheelt ook al 1,3 watt.
Als je voor latex kiest betekend dat dus 2-3 keer in de week een kwartiertje banden op pompen. En hoeveel sneller moet je fietsen om die tijd weer goed te maken?
Berichten: 161
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 115
506 x bedankt in 157 berichten
02-Jun-2024, 11:40 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Jun-2024, 11:41 AM door Arend-Jan.)
(02-Jun-2024, 11:06 AM)Hardloper schreef: je bedoelt nu toch heel het wiel he? Niet alleen de BiBa/BuBa vervangen?
Wiel inderdaad. Bucovaina had het over reservewiel. Biba/buba is natuurlijk zo gedaan, QV heeft heel ruime wielkasten
Berichten: 105
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 0
239 x bedankt in 103 berichten
Wie hier heeft er ervaring met de Pirelli Cinturato Velo TLR?
Ik rij nu met Vittorio Rubino pro G2 TLR en ben daar niet tevreden over. In minder dan 4000km meerdere keren lek gereden en dan dusdanig lek dat de tubeless sealant het niet kon dichten. Dus ik ben op zoek naar een band die lekbestendiger is, maar wel veel grip heeft op nat wegdek en het liefst weinig rolweerstand. Op de eerdergenoemde site van www.bicyclerollingresistance.com kom ik dan uit op de Pirelli Cinturato Velo TLR maar die zou wel een hogere rolweerstand hebben dan de Vittoria. Daarnaast heb ik ook zitten kijken naar de Pirelli P Zero Race TLR (niet de nieuwere RS versie want die is minder lekbestendig), die zou qua lekbestendigheid iets beter moeten zijn dan de Vittoria, meer grip moeten hebben en veel minder rolweerstand. Ik weet alleen niet of het verschil in lekbestendigheid zoveel beter is dan de Vittoria's.
Berichten: 1.542
Topics: 92
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 6673
2068 x bedankt in 975 berichten
02-Jun-2024, 01:49 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Jun-2024, 01:54 PM door Hoekie.)
(02-Jun-2024, 07:44 AM)Arend-Jan schreef: TPU heb ik heel dubbele ervaringen mee.
Welke merken TPU waren dat ? (Er schijnt verschil tussen verschillende merken te zijn. Waaronder hoe de ventiel op de band zit (gedraaid, geplakt, verschillend geplakt)
Berichten: 161
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 115
506 x bedankt in 157 berichten
Berichten: 4.664
Topics: 88
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 8637
6692 x bedankt in 3335 berichten
(02-Jun-2024, 01:12 PM)LigZeeuw schreef: Wie hier heeft er ervaring met de Pirelli Cinturato Velo TLR?
Ik rij nu met Vittorio Rubino pro G2 TLR en ben daar niet tevreden over. In minder dan 4000km meerdere keren lek gereden en dan dusdanig lek dat de tubeless sealant het niet kon dichten. Dus ik ben op zoek naar een band die lekbestendiger is, maar wel veel grip heeft op nat wegdek en het liefst weinig rolweerstand. Op de eerdergenoemde site van www.bicyclerollingresistance.com kom ik dan uit op de Pirelli Cinturato Velo TLR maar die zou wel een hogere rolweerstand hebben dan de Vittoria. Daarnaast heb ik ook zitten kijken naar de Pirelli P Zero Race TLR (niet de nieuwere RS versie want die is minder lekbestendig), die zou qua lekbestendigheid iets beter moeten zijn dan de Vittoria, meer grip moeten hebben en veel minder rolweerstand. Ik weet alleen niet of het verschil in lekbestendigheid zoveel beter is dan de Vittoria's. Geen ervaring met de Pirelli en Vittorio, maar... ik heb de hele winter met een GP5000AS TR onder de velomobiel gereden. Die zat echt muurvast om de velg toen ik 'm er laatst af probeerde te halen; ik heb 'm namelijk niet één keer tussentijds los moeten halen.
En ik rijd door weer en wind. Grip onder een tweewieler moet je even testen maar ik was heel erg tevreden onder de driewieler. Geen spannende momenten gehad, en ik wil weleens lomp doen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 105
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 0
239 x bedankt in 103 berichten
Bedankt voor je reactie, maar makkelijker wordt het niet aangezien ik nu een keuze extra heb . Aan de andere kant is de puncture score volgens bicyclerollingresistance.com nog lager dan de vittorias van mij dus verbaasd het mij weer dat jij geen lek hebt gereden
|
Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|