Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
#1
Ooit heb ik ergens, volgens mij bij één van de Duitse dealers, een neusdeksel voor het onderhoudsluik gezien met een luchthapper erin.

Na lang zoeken probeer ik het hier maar eens.

Heeft iemand anders deze ook ergens te koop gezien?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
(15-May-2024, 06:14 AM)Wim -de roetsende schreef: Ooit heb ik ergens, volgens mij bij één van de Duitse dealers, een neusdeksel voor het onderhoudsluik gezien met een luchthapper erin.

Na lang zoeken probeer ik het hier maar eens.

Heeft iemand anders deze ook ergens te koop gezien?

Ik vermoed bij Hovelo: https://hovelo.de/shopwartung/
Maar die site is momenteel onder constructie, dus misschien een paar keer proberen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Ik heb er destijds zelf een gemaakt in de neus van de GT.
Met zo'n snel oscillerend/trillend zaagje kan je heel secuur door carbon zagen. Ik had een 'bakje' geprint voor eronder, zodat je het flapje carbon dicht/open kon zetten. Al had ik hem eigenlijk 99% van de tijd open staan.. ik ben nogal een heethoofd Wink

Volgens mij heb ik nog een bakje liggen, en anders heb ik sowieso de 3d files wel voor je, mocht je het aandurven?
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#4
Is er toevallig ook zoiets voor de dfxl?
Als dit over de service hatch gaat tenminste?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
(15-May-2024, 12:30 PM)Gideonaut schreef: Is er toevallig ook zoiets voor de dfxl?
Als dit over de service hatch gaat tenminste?
In ieder geval niet direct uit Roemenië. Ik had eerder wel zo'n dekseltje met luchthapper en slang, maar heb dat aan Frutsel gegeven aangezien ik zelf nooit met toerkap in de DF rijd. Weet niet of het zelfbrouw van Carsten (vorige eigenaar) is, of dat er een partij is die ze zo maakt. 
Momenteel vind ik het vrij benauwd, ik heb het neusdeksel nu ook gewoon uit de DF (de Bülk staat ff in Dronten voor groot onderhoud). Tenzij de wind ongunstig staat heb je daar weinig last van, pas vanaf 50 km/h merk ik dat er wel héél veel extra vermogen in moet om nog te versnellen. Zijwindgevoeligheid neemt daardoor trouwens wel flink toe.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
(15-May-2024, 12:53 PM)365cycle schreef:
(15-May-2024, 12:30 PM)Gideonaut schreef: Is er toevallig ook zoiets voor de dfxl?
Als dit over de service hatch gaat tenminste?
In ieder geval niet direct uit Roemenië. Ik had eerder wel zo'n dekseltje met luchthapper en slang, maar heb dat aan Frutsel gegeven aangezien ik zelf nooit met toerkap in de DF rijd. Weet niet of het zelfbrouw van Carsten (vorige eigenaar) is, of dat er een partij is die ze zo maakt. 
Momenteel vind ik het vrij benauwd, ik heb het neusdeksel nu ook gewoon uit de DF (de Bülk staat ff in Dronten voor groot onderhoud). Tenzij de wind ongunstig staat heb je daar weinig last van, pas vanaf 50 km/h merk ik dat er wel héél veel extra vermogen in moet om nog te versnellen. Zijwindgevoeligheid neemt daardoor trouwens wel flink toe.

Het is m.i. zelfbouw; het 'duct' gedeelte zit niet zo lekker in elkaar. De hoeveelheid extra lucht/koeling die je krijgt vind ik tegenvallen. Als je met een toerkap zou rijden maakt het misschien wat uit, maar voordat ik die gebruik moet het wel extreem prutsweer zijn, en dan wil je weer geen extra waterinlaat hebben...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
(15-May-2024, 01:16 PM)Frutsel schreef: De hoeveelheid extra lucht/koeling die je krijgt vind ik tegenvallen. 
De druk op dat punt is ook vrij laag. Wordt ook wel bewezen doordat ik echt hard moet rijden of ongunstige wind moet hebben voordat ik in de efficiëntie ga merken dat ik de neusklep eraf heb.

(15-May-2024, 01:16 PM)Frutsel schreef: Als je met een toerkap zou rijden maakt het misschien wat uit, maar voordat ik die gebruik moet het wel extreem prutsweer zijn, en dan wil je weer geen extra waterinlaat hebben...
Op zich is dat nog wel op te lossen met afwatering. Randje erin maken en een tuitje net ervoor (zoiets: ·) ), slangetje naar de kettingtunnel of naar een nieuw afwateringsgat in de bodem et voila. Even goed naar de toerkap van een Bülk of Milan kijken is de moeite; afwatering is daarin erg mooi geregeld, loopt naar twee gaatjes aan de zijkant (in het schuine stuk van de kap). Het enige water dat daar binnenkomt spettert helaas onder het vizier door. Denk dat extra ventilatie vanuit de nacaduct een beter idee was geweest; spettert minder, dan blijft het vizier ook echt schoon.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
Mijn service hatch is toch al gebroken dus zo erg zou ik het niet vinden om zelf iets te maken  Tongue
Nodig is het wel, het is snikheet in dit ding!
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#9
(15-May-2024, 02:39 PM)Gideonaut schreef: Nodig is het wel, het is snikheet in dit ding!
Als je met de toerkap gaat rijden moet je misschien ook voor een wat betere luchtuitlaat zorgen. 
Bij voorkeur bovenin, zodat de lucht langs de ruitjes gedwongen wordt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#10
volgens mij heb ik wel iets kant en klaar voor de Milan gevonden: https://velowerk.info/produkt/naca-duct-vorne/

Voor de DF is er alleen een diy oplossing: https://www.velomobile-nord.de/shop-2/
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle , TheoZw
#11
(16-May-2024, 09:29 AM)Gideonaut schreef: volgens mij heb ik wel iets kant en klaar voor de Milan gevonden: https://velowerk.info/produkt/naca-duct-vorne/

Voor de DF is er alleen een diy oplossing: https://www.velomobile-nord.de/shop-2/

Yes, dat is 'm. Dankjewel  thumb applause
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , pietandringa


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Nieuw of tweedehands?
Ik heb al een paar...Wim -de roetsende — 07:13 PM
Fietsen van Wim
Waar blijven de jalo...voodoo — 07:12 PM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohl...
Dankjewel. Het is in...robbyvdmeulen — 07:12 PM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohl...
Wat een mooie fiets,...voodoo — 07:05 PM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohl...
Welkom Robby, Zonde ...Willeke_IGKT — 06:38 PM
Medeliggers onderweg
In een tocht van 117...Lopopodium — 06:05 PM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohlo...
Hallo! Ik lees al ee...robbyvdmeulen — 05:44 PM
Fietsen van Wim
Het verhaal over...Roepers — 04:37 PM
Fietsen van Wim
Sowieso maakt elk...LigZeeuw — 04:06 PM
Fietsen van Wim
Heel gek, ik heb...karimov — 03:06 PM
Nieuw hier!
Je kunt naar mijn er...blokdoorn — 01:48 PM
Nieuw hier!
Welkom op het forum ...Hardloper — 01:29 PM
Nieuw hier!
Welkom! Ik heb een...365cycle — 01:23 PM
Fietsen van Wim
Over die GP5k: hij i...365cycle — 01:18 PM
wat ze zeggen
"Du sotze!"...365cycle — 01:16 PM
Nieuw of tweedehands?
Ik kan in mijn Strad...Willeke_IGKT — 01:13 PM
Nieuw of tweedehands?
Heb je iets in je tu...365cycle — 01:11 PM