Berichten: 4.803
Topics: 136
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1455
5372 x bedankt in 2640 berichten
(14-Feb-2024, 07:58 PM)Wim -de roetsende schreef: Volgens Bram past het met 150mm cranks. Hij heeft vaker deze CHR 28" afgeleverd aan mensen met mijn maten. Ik vertrouw op zijn expertise en jarenlange ervaring. Mocht het toch om wat voor reden echt niet passen, dan komt er een 26" voorwiel in/onder.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 93
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 0
205 x bedankt in 90 berichten
Volgens mij blijft een Frans bedrijf de CHR frames in ieder geval gewoon maken, zo begreep ik het in ieder geval toen ik een paar weken geleden in Middelburg was. Misschien zullen ze niet meer als complete fiets geleverd worden, dat kan ik me wel voorstellen.
Berichten: 4.803
Topics: 136
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1455
5372 x bedankt in 2640 berichten
(07-May-2024, 08:59 PM)Tom Fekkes schreef: Zijn het echt de laatste CHR's?
Wel van Bram zelf.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 4.803
Topics: 136
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1455
5372 x bedankt in 2640 berichten
, 10:52 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 10:55 PM door Wim -de roetsende.)
Het verhaal over het Franse bedrijf is op losse schroeven komen te staan.
Waarschijnlijk heb ik dus echt één van de laatste CHR's die door Bram is opgebouwd en afgemonteerd.
Er komen nog wel 50 frames naar Nederland, maar hoe en wat is nog niet duidelijk.
Bram gaat ze zo goed als zeker niet opbouwen en afmonteren.
Mijn M5 CHR staat nu hier in de kamer.
Qua beenlengte is er echt geen enkel probleem. Nog kortere benen zou prima kunnen.
Wat heb ik gekocht:
M5 CHR
Crankstel 50T/34T
Crankset 150mm
Cassette 11V 11-28
(11-12-13-14-15-16-17-19-22-25-28)
SRAM 2 x 11 speed twist shifters
Stuur-/remgreepspiegel
Side pull Tektro RL 720 remgrepen
Bidonhouder 2x
Carbon Tail Bag 21 L (600 gram)
Carbon drager
Carbon hoofdsteun
Grand Prix 4 Seasons banden 25-622
Aerowielen Vision 35
Gewicht 9,1 kg + 600 gr = 9,7 kg
Wielbasis 134 cm
Zithoogte 48/52 cm
Trapashoogte 74 cm
Zithoek 18-23 graden
Stoelmaat M
Stoelsteunhoogte 60 mm + 30 mm spacers
Stuurpenhoek 127 graden
Stuurpen 17-23 cm
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 4.552
Topics: 86
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 8355
6472 x bedankt in 3225 berichten
, 11:18 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 11:19 PM door 365cycle.)
Zomaar benieuwd: Waarom specifiek de GP4S? Ik vind de GP5000 AS TR in alle opzichten een betere band.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 446
Topics: 31
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 4
985 x bedankt in 420 berichten
Ik ben benieuwd naar je rij ervaringen Wim!
Berichten: 4.803
Topics: 136
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1455
5372 x bedankt in 2640 berichten
2 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door Wim -de roetsende.)
(, 11:18 PM)365cycle schreef: Zomaar benieuwd: Waarom specifiek de GP4S? Ik vind de GP5000 AS TR in alle opzichten een betere band.
Op advies van een andere CHR-rijder.
Op jouw advies komen er daarna GP5000 AS TR onder
Ik kende deze nieuwere variant nog niet. Nu wel.
(10 uren geleden)Bob Hagendijk schreef: Ik ben benieuwd naar je rij ervaringen Wim!
De 2 proefritten waren zeer positief. Het voelde direct ontzettend vertrouwd en zeer stabiel.
Heb ik nog niet eerder met een open ligger gehad.
De eerste rit was met een plattere stuurbuis. Toen vond ik dat mijn handen te laag waren om fijn te fietsen en te sturen. Ik zette op andere fietsen het stuur vaak ook iets hoger.
Daarna zette Bram er een iets steilere stuurbuis op en toen was het opeens mijn fiets. Het klopte.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler