Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GPS versterker carbon velomobiel
#1
In mijn carbon velomobiel heb ik in stedelijke gebieden niet altijd een goede gps ontvangst.
Rede is dat de carbon het signaal niet goed doorlaat.
Mijn garmin navigatie heeft geen externe antenne aansluiting zodat ik een antenne hierop kan aansluiten en deze buiten de velomobiel plaats.
Nu kwam ik deze gps versterker tegen.
https://velomobil.net/en/detail/5aa87def...651dff998b
Heeft iemand ervaring hiermee? en is een convertor noodzakelijk om goede werking te krijgen?
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Hoe bedoel je een convertor?
Ik had een GPS versterker in m'n QV. Vond het voordeel beperkt, maar iets strakker werd het wel.
In m'n Milan heb ik de GPS gewoon direct achter het vizier voor m'n neus zitten, op de rand. Dat werkt het best.
Antwoord }
Bedankt door: GertBr
#3
(02-Oct-2021, 06:17 PM)Marnix schreef: In mijn carbon velomobiel heb ik in stedelijke gebieden niet altijd een goede gps ontvangst.
Rede is dat de carbon het signaal niet goed doorlaat.
Mijn garmin navigatie heeft geen externe antenne aansluiting zodat ik een antenne hierop kan aansluiten en deze buiten de velomobiel plaats.
Nu kwam ik deze gps versterker tegen.
https://velomobil.net/en/detail/5aa87def...651dff998b
Heeft iemand ervaring hiermee? en is een convertor noodzakelijk om goede werking te krijgen?

"Intellifiets" heeft er een jaar of wat geleden over geschreven.
https://intellifiets.blogspot.com/2016/0...e-kap.html

Stedelijke gebieden zijn lastig voor gps-ontvangst omdat er veel oppervlakken zijn waartussen het signaal heen en weer kan kaatsen. Dat veroorzaakt onduidelijkheid omdat het apparaat dan niet goed kan berekenen waar het is.
Soms is het heel grappig, ik ben eens door de geluidsbarrière gegaan in een Engels stadje. Dat bleek toen ik naderhand mijn track bekeek, de maximum snelheid lag boven 1200 km/uur. Op het moment zelf had ik daar overigens niets van gemerkt.
Theo Mol
- een ligfietser komt nooit ongelegen -
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#4
365 cycle
De convertor zou mogelijk voorkomen dat de powerbank zichzelf uitzet ivm het erg lage stroomverbruik.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(03-Oct-2021, 09:45 AM)Theo Mol schreef: de maximum snelheid lag boven 1200 km/uur. Op het moment zelf had ik daar overigens niets van gemerkt.
Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Ik heb zo'n GPS versterker. In het begin was ik er ook niet zo van onder de indruk, de ontvangst (op telefoon, later watch) leek zelfs af en toe nog slechter dan zonder de versterker. Een post op het BROL Velomobile forum (https://www.bentrideronline.com/messageb...ostcount=1) bracht licht in de duisternis: mijn versterker was aan het "rondzingen", vergelijkbaar met een microfoon te dicht voor een speaker houden. Daarop heb ik de ontvanger op het eind van de staart, en de zender voor de linker voorwielkast geplaatst, met een bijna perfecte ontvangst onder alle omstandigheden als resultaat.

De versterker wordt van stroom voorzien door de standaard velomobiel batterij, via een DC/DC converter (https://www.banggood.com/DC-DC-Buck-Modu...03973.html). Voordeel is dat hierop een klein rood LEDje zit, hiermee verlicht ik de kilometerteller ;-)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , ThijsR
#7
Welkom ekleiberg! En dank voor de zeer waardevolle bijdrage. Verklaart misschien ook mijn issues ermee.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Na heel lang wachten (net geen 2 maanden) een convertor mogen ontvangen.
https://www.dennisdeal.com/products/wate...NsQAvD_BwE
Heb de antenne onder de koplamp gemonteerd, kabel naar binnen via de mast achter de koplamp. De zender van het signaal naast mijn snelheidsmeter voeding dmv een powerbank en het werkt.
In mijn velomobiel DF overal goede ontvangst zolang je de signaal zender maar achter je voorwielen houdt, komt hij meer richting de antenne dan heb je helemaal geen ontvangst, waarschijnlijk door interferentie
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , berth9999


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Verschillen challenge hurricane
Bij het vergelijken ...Boyd Maduro — 01:25 AM
Banden, banden en nog eens banden
De Schwalbe sv6 en...Boyd Maduro — 12:26 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat de fiets die i...Boyd Maduro — 12:16 AM
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Precies. Zolang het ...Jeroen S — 10:49 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Voor mij is de rit n...Jeroen S — 10:22 PM
Banden, banden en nog eens banden
Wat ik erg vind ...Wim -de roetsende — 10:08 PM
Banden, banden en nog eens banden
Heeft iemand eigen...Hoekie — 09:55 PM
Banden, banden en nog eens banden
Latex scheelt iets i...Jeroen S — 09:55 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik heb al wel eens e...Jeroen S — 09:46 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik in mijn eer...Merijn — 09:40 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik draag ook hardl...Bacchus — 08:58 PM
Banden, banden en nog eens banden
Heeft iemand eigenli...bucovaina — 08:52 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Ergens anders al...Bacchus — 08:52 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
De meeste hardloopbr...Wim -de roetsende — 08:04 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
@ Wim -de roetsende ...Hardloper — 07:56 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Hardloop shirts, d...Wim -de roetsende — 07:52 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
En wat is het kw...Veloquest — 06:35 PM