Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Plannen voor gezinsfietsvakantie: tips gevraagd
#1
Begin van het jaar, dus we zitten een beetje te brainstormen over de zomervakantie en de knoop is doorgehakt om serieus te onderzoeken of we met zijn drietjes op fietsvakantie kunnen gaan. De wens is een treinreis naar Denemarken en daar fietsen. Week of 3 in totaal.  

Wat uitgangspunten zoals we ze nu voor ons zien (staan dus niet vast, als het anders moet, kan dat ;-))

- Gezelschap plus fietsen: ondergetekende op de Sinner Demon 2020, lieftallige echtgenote op de e-bike en smurf van dan bijna 8 op de eigen fiets (22" Alpina). We onderzoeken voor de smurf diverse hulpmiddelen zoals zoiets: KLIK

- Spullen mee in fietstassen/bagagedrager op de e-bike en Sinner plus een cargo fietskarretje. Ik sleur met de Sinner dat karretje, eega met de e-Bike de Smurf indien gewenst. 

- Overnachten hoofdzakelijk op campings in tentje(s). Dus dat spul moet ook mee. 

- GEEN HAAST! Een uitgangspunt wat ik het hele jaar probeer aan te hangen, dus zeker met vakantie. Dat betekent dus kleine dagafstanden (ik denk aan max 40-45km. Eerder minder). Als we wat leuks zien wil ik kunnen stoppen en dan nog steeds de geplande camping halen einde middag.

Ik ben op zoek naar ervaringen van anderen met o.a.

- Met de fietsen in de (internationale) treinen. Reis loopt door Nederland, Duitsland en Denemarken. Hoe zit het met de ligfiets in die context? Bagage en fietskar? De Demon is redelijk compact gelukkig. 

- Keuze fietskarretje: voorlopige voorkeur: Burley Nomad. Input welkom met de nuance dat ik geen éénwieler wil (en dus geen Bob ;-)). Ik twijfel over de Radical Design omdat die als sporttas in de trein meekan. Maar wat is dat ding duur...

- Ervaringsdeskundigen die met kind(-eren) al eens iets dergelijks hebben ondernomen en daar iets over kwijt willen?

- Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de smurf het fietsen volhoudt? We kijken dus naar sleepmogelijken. Of toch een aanhangfiets (dus niet zelfstandig kunnen fietsen). Hoe zit dat dan in de trein? Ik heb al eens km of 15-20 met haar op een dag gefietst, moet dan wel duwen af en toe maar met de juiste pauzes etc ging dat prima, het was zelfs nog op haar vorige fietsje. Met hulpmiddelen moet langer dus ook kunnen. 

Wie o wie wil wat delen en heeft tips! Alles is welkom! :-)
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Plannen voor gezinsfietsvakantie: tips gevraagd - door TimSch - 13-Jan-2024, 03:18 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Verschillen challenge hurricane
Bij het vergelijken ...Boyd Maduro — 01:25 AM
Banden, banden en nog eens banden
De Schwalbe sv6 en...Boyd Maduro — 12:26 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat de fiets die i...Boyd Maduro — 12:16 AM
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Precies. Zolang het ...Jeroen S — 10:49 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Voor mij is de rit n...Jeroen S — 10:22 PM
Banden, banden en nog eens banden
Wat ik erg vind ...Wim -de roetsende — 10:08 PM
Banden, banden en nog eens banden
Heeft iemand eigen...Hoekie — 09:55 PM
Banden, banden en nog eens banden
Latex scheelt iets i...Jeroen S — 09:55 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik heb al wel eens e...Jeroen S — 09:46 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik in mijn eer...Merijn — 09:40 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik draag ook hardl...Bacchus — 08:58 PM
Banden, banden en nog eens banden
Heeft iemand eigenli...bucovaina — 08:52 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Ergens anders al...Bacchus — 08:52 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
De meeste hardloopbr...Wim -de roetsende — 08:04 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
@ Wim -de roetsende ...Hardloper — 07:56 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Hardloop shirts, d...Wim -de roetsende — 07:52 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
En wat is het kw...Veloquest — 06:35 PM